haha, normalt brukar jag bara störa mig på jobbiga hackerkids, men det där är faktiskt skönt.
tycker också att det är skrämmande när amerikansk politik får svensk polis att agera utan direkta lagliga skäl. men det är ju också intressant att få det prövat om det är lagligt att köra en tracker i sverige.
Jun-01-2006 20:16
jofawe
Official Manb00bs of TA
Registered: Jan 2002
alltså... the pirate bay har ju inget olagligt på sina servrar i sig, de tillhandahåller ju bara länkar till andra, torrents, right?
Och enligt ett domslut sen nått år tillbaka så är det inte olagligt att länka till en piratkopia. Så the piratebay står fria.
Det är som om antipiratbyrån skulle anmäla posten för att de delar ut alkohol och sånt via post..
Det som däremot är skrämmande är att polisen tog ALLA servrar i den serverlokalen, där även bland annat istheshit och piratbyråns hemsida ligger på
Såååå... tja.. det är helt fuckat.
Självklart ska det vara möjligt att kunna ladda hem upphovsrättskyddade material, annars är vi ju helt styrda!
Jun-01-2006 21:29
zoric
Rojiblanco and Bianconeri
Registered: Mar 2005
Hehe, minst sagt intresant, ministerstyre brukar ju ofta leda till väldiga problem... Tydligen ligger det en JO anmälan mot polisen oxå
Hoppas Bodström får lite på käften iaf, det behöver han
Jun-01-2006 23:06
St_Andrew
I <3 NYC
Registered: May 2003
Mr Pontén:
quote:
Samtidigt har ju vi på Antipiratbyrån i första hand agerat gentemot den upphovsrättsfientliga organisationen Piratbyrån, som ligger bakom sajten.
Vet inte ens vart man ska börja...
Jun-01-2006 23:34
naeblis
wov"d!
Registered: Nov 2000
quote:
Originally posted by zoric
USA lägger i sig i allt
Jag be om ursäkt (alltså jag är ifrån usa). Det är synd att det stängdes.
Jun-02-2006 05:13
Braxen
Supreme tranceaddict
Registered: Oct 2004
Att dom inte ger sig .. fildelning kommer alltid att finnas, nu borde dom koncentrera sig på hur dom ska anpassa sig till det istället, skivbolag m.m..