|
|
|
|
 |
zoric
Rojiblanco and Bianconeri

Registered: Mar 2005
|
|
|
Yay Braxen! 
Tror och hoppas givetvis på Juventus i mötet på Highbury. Gissar på att det blir oavgjort och att Bianconeri tar hem det hela på Delle Alpi 
Dock så kommer det att bli svårt för Juventus att få ett bra utgångsläge inför returen om man underskattar sina motståndare som är ett mycket bra lag. Ett bra utgångsläge för Juventus är ett måste, annars bäddar en Arsenal-vinst för ännu större dramatik i returen, och det vill vi i Juventus-lägret inte ha (Det räckte med Werder Bremen, Hehe)
Benfica vs. Barcelona:
Barcelona har skadeproblem och detta kan gynna Benfica som har en lyrisk hemmapublik. Barcelona är givetvis storfavoriter och borde kunna få ett oavgjort resultat inför returen på Nou Camp. Men jag hoppas att Benfica kan skrälla, och att den fantastiska publiken på Estádio da Luz kan lyfta de. Annars ser det väl ganska bra ut för Barcelona 
Olympique Lyon vs. AC Milan:
På förhand kanske den mest intressanta matchen tillsammans med Arsenal vs. Juventus. Det är kul att många har fått upp ögonen på Lyons fantastiska lag som inte längre är ett gäng som bara "råkar" befinna sig där de är för tillfället. Milan spelar enormt bra emellanåt och som vanligt har de gått långt i turneringen, Många håller nog Milan som favorit, men jag tror på Lyon även om jag känner till Milans fantastiska kapacitet.
Internazional vs. Villareal:
Villareal har gått från att vara ett miserabelt La Liga-lag som försöker hålla sig kvar i högsta spanska, till att spela Kvartsfinal i Champions League. Mycket ligger deras president bakom, han har pumpat in pengar och gjort ett mini-Chelski, men med Sydamerikanska spelare som har en enorm potential. Dejan Stankovic spelar i Inter och jag hoppas att de tar sig vidare, för jag tycker om Adriano, Recoba, Stanky och grabbarna när de väl sätter fart på saker och ting.
|
|
Mar-28-2006 16:11
|
|
|
 |
 |
zoric
Rojiblanco and Bianconeri

Registered: Mar 2005
|
|
|
| quote: | Originally posted by Braxen
Nej han startar nog inte, har inte spelat en 'riktig' match på ett tag nu, så matchformen är nog inte den bästa .. tror gunners ställer upp såhär.
Lehmann
Eboue Senderos Toure Flamini
Hleb Gilberto Fabregas Reyes/Pires
Van Persie Titi
Hörde tyvärr att Sebastian Larsson inte fick plats på bänken idag, lite synd, även fast han förmodligen ändå itne hade fått spela nått
|
Det ser ganska bra ut måste jag säga, även om man saknar en del i backlinjen och då tänker jag på Cole, Campbell och Lauren.
Juventus ställer förmodligen upp följande lag:
Buffon i målet.
Zambrotta och Chielini på kanterna, Thuram och Cannavaro som mittbackar.
Camoranesi och Mutu (Förmodligen Mutu) på kanterna, I mitten Vieria och Emerson.
På topp Zlatan & Trez.
Buffon, Inget snack. Hoppas på en mycket bra match, och som han har spelat tidigare under 2006.
Zambrotta kommer att ruscha upp och ner, förhoppningsvis som han brukar, samtidigt som Chielini får en defensivare roll som ytterback. Canna och Lillian tar hand om mitten och styr försvaret.
Det kan även bli så att Blasi spelar istället för Mutu, och då spelar Juventus med 2 defensiva och en lite mer offensiv (Vieria), samtidigt som Camoranesi får en friare roll ute på kanten. Emerson styr och ställer i mitten, för det är här man ska vinna matchen.
Zlatan mer target, och Trezeguet längre fram.
|
|
Mar-28-2006 16:43
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
Braxen
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2004
|
|
|
Mar-28-2006 17:12
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 22:36.
Forum Rules: