|
de grote muziekthread
' Voortgaande uit de 2 topics waarbij ik nogal aangevallen wordt door veschillende mensen, wel leuk natuurlijk, zo komen er nog eens echt discussiethreads tevoorschijn '
Vreemd is toch wel hoe defensief een gemiddelde TA zich opstelt als er uitspraken worden gedaan over 'hun' muziek.
Ik volg trance/progressive/techno al vanaf 1995 toen ik 14 jaar werd...sindsdien heeft het hoogtepunten gekend toen het internet er kwam bij mij (1998) en ik heb een megaverzameling aangelegd geloof me...
Sinds 2003 heb ik mijn horizonten verlegd en naar nieuwe muziek gaan zoeken, ik ben nu 3 jaar verder en ik denk dat ik me nu wel in alle muziek kan thuisvinden buiten klaasiek, hardcore, en alle extreme vormen, metal kan er nog wel in...
Nu James Holden, ik heb deze kerel 3X aan het werk gezien, 2X Fuse en 1X Barocco, speciaal afgezakt om hem te zien, nog anderen die ik een beetje volg zijn Laurent Garnier en Danny Howells...trance is er wat uitgegroeid bij mij, een persoon zoekt nieuwe dingen, steeds weer...
En als ik eerlijk moet zijn, dan is James Holden één van de beste dj's die er nu rondloopt, de muziek die hij draait sluit perfect aan wat ik graag hoor, sfeer, minimal, techno met progressieve invloeden etc...zalig 
Toch zeg ik dat het maar een dj is die plaatjes draait.
Ondanks het feit dat hij 'horizons' heeft gemaakt en een absolute klassieker is, blijft het electronische muziek!
Als ik ga stappen, is en blijft dit natuurlijk de max, ik kan me er volledig in laten gaan.
Gezongen muziek daarentegen, bijvoorbeeld Radiohead...deze mensen maken muziek uit hun ziel, uit wat hen vanbinnen drijft, vertellen een verhaal, een levenservaring...Ze steken soms jaren werk in een album, voor mij hebben deze mensen toch net iets meer invloed op de maatschappij/bereikt dan een doorsnee dj..(Bob Dylan anyone?)
Neem erbij dat electronische muziek gebaseerd is op repetetieve beats, waardoor je in trance geraakt (ooit een reportage van geweest op national geographic, waarbij het repetitief aanslagen van trommels toen al mensen in trance kon brengen) Plaats deze muziek in een club, donker, lichteffecten en smoke, en je hebt al gauw een feestje.
Begrijp me weer niet verkeerd, ik heb niet liever 
Ik plaats gewoon 2 naast mekaar...
Ik hoop dat ik bij deze een beetje duidelijk heb gemaakt dat ik niet iemand ben die de electronische muziek naar beneden haal, maar wel wil laten zien dat rock en edm perfect samenkunnen, voor mij althans, en over smaken valt niet te discussieren, maar over de ziel van muziek wel.
En voor mij is Radiohead de absolute top, en James Holden ook, maar op een ander niveau.
Bij deze heb ik mij visie van de 2 naast mekaar geplaatst, wat je ervan denk maak je voor jezelf uit, me overtuigen van welke het beste is hoef je niet te proberen, je kan wel met argumenten komen die uw mening bevestigen.

Best of the best:
Laurent Garnier - sambu
|