Då det faktist finns ett intresse för vår festival tänkte jag att vi kunde ha lite öppna diskussioner om framtiden.
Vi är tre stycken här på sweta som tagit på oss ansvaret för festivalen, dessa tre är jag, steve och gate42.
Nästa festival kommer hållas i mitten på juni och regler kommer vara hårdare, dels då det ska bli lite exklusivt att få ha med ett set, dels för att den är ju bara till för oss här på sweta egentligen
Så för tillfället har vi sagt att man måste vara aktiv på sweta, inte bara i "vad lyssnar ni på just nu" och "senast köpta skivor"-trådarna.
Så, hur många är med på SweTA mixfestival Pre-Summer edition 2006?
Jag kommer ställa upp haha.
(Det är trots allt bara drygt 3 månader tills nästa så det är dags att börja planera).
Mar-18-2006 18:17
Laszlo
The weekend has landed
Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
Just det.. vi måste ju försöka få setten exlusiva för sweta med jinglar och kanske en riktig host?
Sen som vi sa i irc-chatten, vore ju kul med en LIVE spelning med!
Mar-18-2006 19:11
zoric
Rojiblanco and Bianconeri
Registered: Mar 2005
Jag är lätt aktiv, men problemet är att jag inte kan fixa med en mix
Mar-18-2006 19:24
Laszlo
The weekend has landed
Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
När vi ändå är inne på planeringsstadiet och ska börja paragrafrytta så tycker jag också att mixarna som folk bidrar med skall vara exklusiva. Kan man inte lägga ner en timma extra på en sådan här tillställning kan man lika gärna låta bli. Tycker det är fullt okej att man använder mixen för self promotion efter festivalen, men mixen man bidrar med bör höras först på festivalen.
Registered: Mar 2005
Yup. Jag håller med Laszlo om att folk inte borde skicka in saker som redan har blivit sända eller hörda tidigare. Det skulle kännas som en ganska dålig re-broadcast, och det hatar jag.
Mar-18-2006 20:30
Gate 42
Discover Dark
Registered: May 2001
Självklart ska setten som spelas i festivalerna vara exklusiva för just detta tillfälle. Men samtidigt är det rätt svårt att kolla upp.
Men det ska stå som ett krav i alla fall, upptäcks det kan man väl som straff få bli svartlistad och portad till kommande festivaler.
och jag ska försöka fan få till ett set den här gången.
Mar-18-2006 21:13
RebeL9
The Digital Blonde addict
Registered: Nov 2001
angående diskussionen med exklusiva mixar.
vilka mixar var inte exklusiva vid denna mixfestival?
jag hade för mig att alla var det eller?