Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > DAVE SEAMAN (UK) @ Sub7 1-Year Anniversary Fre 13 Oktober
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
RedCircle
Junior tranceaddict



Registered: Sep 2005
Location: Gothenburg
Love Poundin' Sensation DAVE SEAMAN (UK) @ Sub7 1-Year Anniversary Fre 13 Oktober



Sub7 1-års Jubileum Fredagen 13 oktober, Kajskjul 207 – Göteborg

Förra året den 7 oktober var det premiär på
Sub7 Sessions på Trädgårn. Över 800 personer dök upp när
inga mindre än Desyn Masiello, JdotP och självaste
Özgur Can rev av dj-set som många av oss kommer komma ihåg.

Under året har vi lyckats få hit artister som Mark Knight,
Pete Gooding, Simon & Shaker, Martin H, Calle Dernulf,
Thomas Andersson, Oliver Klein, Parham, Anti, Red Robin,
David West, Inkfish, Klubben Renaissance och även startat
upp Göteborgs klubb Festival - en fest som blev en total
Succé och innebar 4 dansgolv, sammanlagt 19 olika djs och
4 barer att gå lös i.

2007 Kommer bli det stora året för Sub7 Networks då vi har en
hel del nyheter på gång som kommer definitivt få igång
klubblivet i här. Vi öppnar upp en helt ny community i Oktober
månad som kommer med all sannolikhet kunna bli en helt ny
plattform för klubbfolket i Sverige. Dessutom blir det ett
klädmärke och ett helt eget skivbolag! Men ännu är inte året
slut så river vi av några helt galna fester - innan Sub7
lägger in en högre växel och blir större än någonsin.

Välkomna att fira med oss Fredagen den 13 oktober på
kajskjul 207 - Göteborg!

LINEUP
DAVE SEAMAN (RENAISSANCE/AUDIOTHERAPHY, UK)
MARTIN H (INVENTREC/SUMPLUS, SE)
GLENN.C (IBOGA REC/PRESTIGE MUSIC, UK)


Dave Seaman (Renaissance/Audiotheraphy,UK
Vilken annan DJ har ni hört bestämde sig för att börja spela
redan som 8 åring? Dave Seaman har spelat på Stella
McCartneys födelsedagsfest, supit med Robin Williams, och
har hunnit bo i
New York. Som ena hälften av Brothers in Rhytm producerade
dom för Kylie Minogue och Pet shop boys. Remixat U2,
Michael Jackson och Dido. Dave var även den första skribenten
för engelska tidningen Dj-Mag och fick sin första fasta dj
plats på den legendariska klubben Shellys där Djs som Sasha
fick sitt
genombrott! De flesta djs drömmer om att få spela in en
mixskiva på superklubben Renaissances egna skivbolag men
Dave Seaman har hela 8 (!) olika mixskivor bakom sig där.
Att dessutom har fått släppa tre mixskivor på
Global Underground skapar en respekt hos denna artist som jag
inte tror så många andra kan mäta sig med. Dave Seaman är känd för
sina felfria mixsets och kommer bjuda på smaskig Elektrohouse
från det facket som får taket att lyfta - Vi kommer trots
allt att ha kungen av Proggresive house i stan!

Martin H (Invent/Sumplus,SE)
Mannen bakom Invent records och nu även Sumplus har fler tunga
hits bakom sig än kanske någon annan i Sverige. Martin har
under de senaste åren producerat dundertlåtar som Clubgame,
The winner, Eye Am, Believe. Dessa har hyllats av jockeys som
bland andra; John Digweed, Oliver Klein, Lexicon Avenue,
Anthony Pappa, Saeed & Palash, D:Fuse, Marco V, Adam Sheridan,
Paul Oakenfold. Martin är känd att spela såkallad peaktime
musik för dansgolven och vet exakt vad som får publiken att bli
helt galna. Det är med stor glädje vi presenterar Martin H på
samma scen som Dave Seaman denna kväll.

Glenn.C (Iboga/Prestige,UK)
Den unge britten Glenn flyttade till Sverige för ett par år
sedan och har poppat upp som en svamp på de stora festerna
senaste året. Glenn jobbar för det danska proggresive
trance/house bolaget Iboga och är en av huvudmännen bakom
nystartade labeln Prestige. Glenn har fångat många hjärtan
de senaste året genom att blanda väldigt bra house med skön klubbtrance. Vi på Sub7 har länge lyssnat på Glenns mixar och
kan lugnt intyga att denna mannen har sysslat med det här ett
tag och vet precis hur han ska få ett dansgolv att koka.

Festen
Denna festen kommer INTE att hållas på Trädgårn utan vi kommer
hålla detta eventet på Kajskjul 207. Alltså precis innan Båten Barken Viking nära operan. Kajskjulet kommer att göras om till
en perfekt nattklubb och vi har äntligen fått fria händer att
lyfta in vilket ljud, ljus vi vill. Då denna festen kommer bli
något alldeles speciellt och jag vill vi vara extra noga med detaljerna.
Så räkna med en helt galen ljud rigg, Visuals på väggar och monitorer och självklart en biffig laser!

Vi kommer öppna dörrarna redan vid 20.30 på fredagkväll.
Då bjuder vi på en skön matbuffé till alla våra 150 första
gäster. Självklart är även baren öppen - så kom ner och häng
med oss och käka god mat, detta ingår i biljettpriset!

Vägbeskrivning
Lättast att ta sig till Kajskjul 207 är att gå rakt igenom
Nordstan. Passera Cleas Ohlsson och ta rulltrappan upp till
gångbron som löper över leden. När du kommit över vägen kommer
du direkt ner i Liserbergs Gästhamn. Fortsätt rakt fram.
Du kommer nu ha två röda stora skjul på din högersida. Sista
skjulet är kajskjul 207 och den finner du strax innan Barken
Viking (Båten).

Biljetter
Kommer att släppas den 12 September och kommer att finnas att
köpa för 150:- på följande ombud; Pusterviks biljettkassa, Scandinavium, Bengans skivhandel, Blenda (2:a Långgatan).
För er som bor utanför Göteborg kommer ni kunna köpa
biljetterna via http://www.Ticnet.se i annat fall
kommer det att kosta 200:- i dörren.

Som vanligt kämpar vi aktivt för att hålla våra fester fria
från droger - Så hjälp oss att slippa sån skit även denna gång

http://www.djdaveseaman.com/
http://www.inventrecordings.com/djmartinh/

Old Post Sep-06-2006 17:46  Sweden
Click Here to See the Profile for RedCircle Click here to Send RedCircle a Private Message Visit RedCircle's homepage! Add RedCircle to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed



Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Mycket Renaissance i Sverige nu. Det tackar vi för Jag är lätt där, vem mer ska dit?


___________________
Facebook
www.djlaszlo.com
blog.laszlo.se
www.laszlo.se

Old Post Sep-06-2006 17:54 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SMC
custom title addict



Registered: Sep 2003
Location: Sweden

Mycket intressant. Dave Seaman är kvalitet och Martin H lirar tunga grejer.

Old Post Sep-06-2006 17:58 
Click Here to See the Profile for SMC Click here to Send SMC a Private Message Add SMC to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RedCircle
Junior tranceaddict



Registered: Sep 2005
Location: Gothenburg

Jag tänker komma iallafall

Old Post Sep-07-2006 09:40  Sweden
Click Here to See the Profile for RedCircle Click here to Send RedCircle a Private Message Visit RedCircle's homepage! Add RedCircle to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed



Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Få se om jag fattat det rätt...

150 pix för detta kalas, INKLUSIVE buffén? Räkna med mig isf


___________________
Facebook
www.djlaszlo.com
blog.laszlo.se
www.laszlo.se

Old Post Sep-07-2006 10:17 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey



Registered: Jul 2001
Location: Borås, Sweden

Im there!

Old Post Sep-07-2006 18:24  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jeremy H
Ja hallå?



Registered: Jan 2003
Location: Stockholm, Sweden

Uppskjutet på obestämd tid pga att Seaman blir far samt att det vart strul med lokal vag jag förstått.. bah!


___________________
Next event: Exit Festival 2011 @ Novi Sad, Serbia

Old Post Oct-05-2006 18:32  Sweden
Click Here to See the Profile for Jeremy H Click here to Send Jeremy H a Private Message Add Jeremy H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ExOn
Still around



Registered: Jan 2002
Location:

Varför är jag inte överraskad med Lokalen. Det lovas för mycket o infrias för lite.


___________________

One of the few ones left

Old Post Oct-05-2006 19:52  Sweden
Click Here to See the Profile for ExOn Click here to Send ExOn a Private Message Add ExOn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jeremy H
Ja hallå?



Registered: Jan 2003
Location: Stockholm, Sweden

quote:
Originally posted by ExOn
Varför är jag inte överraskad med Lokalen. Det lovas för mycket o infrias för lite.

Det var pga tillstånd som ändrades för öppettider som Sub7 inte kunde på verka vad jag förstod.. Tycker dom gör massor bra för Göteborg


___________________
Next event: Exit Festival 2011 @ Novi Sad, Serbia

Old Post Oct-05-2006 19:57  Sweden
Click Here to See the Profile for Jeremy H Click here to Send Jeremy H a Private Message Add Jeremy H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed



Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

quote:
Originally posted by Jeremy H
Uppskjutet på obestämd tid pga att Seaman blir far samt att det vart strul med lokal vag jag förstått.. bah!




Fan vad jag hade sett fram emot detta...nåväl, det är bara att bita ihop o se glad ut. Klart att far ska vara hemma med sin lille bäbis.

Old Post Oct-06-2006 13:13 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > DAVE SEAMAN (UK) @ Sub7 1-Year Anniversary Fre 13 Oktober
Post New Thread    Post A Reply

 
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback2003 Again [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackFreefall feat Jan Johnston - Skydive [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 20:06.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!