Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Mixa Country?
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Dj Cola
Supreme tranceaddict

Registered: Sep 2005
Dunno Mixa Country?

Hejsan alla!
Jag hade tänkt kolla med er om erfarenheter ang. att mixa country och sådannt.

Nu har ju några som ska ha en fest fått nys på att jag är dj och vill att jag ska spela billigt på en fest (dom är ju vänner så det gör inget).

Men jag har ju ingen egen utrustning men dom säger att dom har utrustning. Däremot så är jag inte "fullärd" ännu.. Jag kan inte mixa utan Bpm räknare men som sagt jag håller på o lär mig.

Frågan är nu, Behövs verkligen bpm räknare och sådannt till country etc? eller iallafall i den utsträckningen som det behövs i edm?
Några tips? Bra startlåtar? bra slutlåtar? etc.
Han som festen ska vara åt ska ju tydligen bränna ner låtar åt mig...
Temat är country men jag ska nog kunna smyga in lite annat, tips?

Jag vore väldigt tacksam för eventuella tankar ang. det här och såklart svar på frågorna..

Mvh jari

Old Post Jul-28-2006 16:33  Sweden
Click Here to See the Profile for Dj Cola Click here to Send Dj Cola a Private Message Add Dj Cola to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Är det 1a april idag ? Låter som ett skämt !

Sorry nej men fan det låter ju helt otroligt, mixa country... Mitt enda råd är nog att du tar och kör med fade mellan låtarna...
Är det ens möjligt att beatmatcha country ?

Detta är ju ett forum för folk som lyssnar på EDM så att ge förslag på bra countrylåtar ä nog näst intill omöjligt.
Du får väl ladda hem typ Absolute Country...

btw. tror inte det finns många som använder BPM-räknare när de mixar. Jag gör de inte iaf.

Old Post Jul-28-2006 16:52  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

testa göra som du kör med edm, fast du har ju breaket hela tiden
Spela gärna in det .. haha

Old Post Jul-28-2006 17:00  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dj Cola
Supreme tranceaddict

Ok ^^.
jag vet att det här är ett edm forum men som sagt jag vettefan var man kan vända sig annars .
Steve, det är faktiskt augusti vad jag vet .
nu fick jag veta att personerna är "allätare".. så hade tänkt starta med lite kitaro/jarre och sen matcha in beats på det sen coutryn.. kanske lite house eller disco mot slutet .
Ang. Bpm räknare; Ja har ännu inte lärt mig hur mycket en viss pitch % tar på tillex. 140 bpm osv. vilket kanske kan vara skälet .
Jag är upplärd och har nästan bara spelat på Pioneer cmx-3000 och djm-3000 så är ju smått bortskämmd, ångrar att ja inte startade med saker utan bpm räknare :/.

tack för svaren då .

Old Post Jul-28-2006 18:12  Sweden
Click Here to See the Profile for Dj Cola Click here to Send Dj Cola a Private Message Add Dj Cola to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by Dj Cola
Steve, det är faktiskt augusti vad jag vet .

Juli.

Lycka till med festen iaf!

Old Post Jul-28-2006 18:33 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rainborn
"Wtf-Post Of The Year"

Registered: Aug 2005

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
Är det 1a april idag ? Låter som ett skämt !

Sorry nej men fan det låter ju helt otroligt, mixa country... Mitt enda råd är nog att du tar och kör med fade mellan låtarna...
Är det ens möjligt att beatmatcha country ?

Detta är ju ett forum för folk som lyssnar på EDM så att ge förslag på bra countrylåtar ä nog näst intill omöjligt.
Du får väl ladda hem typ Absolute Country...

btw. tror inte det finns många som använder BPM-räknare när de mixar. Jag gör de inte iaf.

Självklart går det att mixa country. Så länge en låt har någon rytm över huvud taget så kan man beatmatcha ihop skiten och så.

Old Post Jul-28-2006 18:35  Sweden
Click Here to See the Profile for Rainborn Click here to Send Rainborn a Private Message Visit Rainborn's homepage! Add Rainborn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zoric
Rojiblanco and Bianconeri

Registered: Mar 2005

Old Post Jul-28-2006 19:49  Sweden
Click Here to See the Profile for zoric Click here to Send zoric a Private Message Visit zoric's homepage! Add zoric to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dj Cola
Supreme tranceaddict

så rätt .

Old Post Jul-28-2006 21:16  Sweden
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

quote:
Originally posted by reveal
Juli.

moha...ägd

BPM-räknare är ju bara för n00bs...skit i det tramset, det förvirrar mer än det hjälper - de är aldrig exakta. Använd öronen, du lär dig mycket snabbare på så vis. Ska du spela country o annan smörja så gissar jag på att publiken är allt annat än musikaliska genier - även om de skulle vara det så lär övergångarna vara det sista de kommer störa sig på.

www.laszlo.se

Old Post Jul-29-2006 02:16 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jeremy H
Ja hallå?

Registered: Jan 2003

Mja, övergångar är det sista dom kommer bry sig om som sagt... så enkla fades mellan låtarna duger nog alldelles utmärkt Hellre det än att trainwrecka och förstöra deras linedance!

Och se till att tejpa för BPM-räknarna så fort du kommer hem och ska träna igen..

Old Post Jul-29-2006 10:38  Sweden
Click Here to See the Profile for Jeremy H Click here to Send Jeremy H a Private Message Add Jeremy H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

quote:
Originally posted by Jeremy H
Och se till att tejpa för BPM-räknarna så fort du kommer hem och ska träna igen..

'nuff said!

www.laszlo.se

Old Post Jul-29-2006 15:40 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dj Cola
Supreme tranceaddict

haha ok!
tack för tipsen .
jag tar o sätter en liten tejp för och tränar senare..
har gjort några snygga mixar med öronen så nu får det bli så .
Har redan utvecklat ett hat mot Cd'n.
Knapparna är otroligt sega vilket gör att musiken startar ca 0.5 sekunder efter att jag tryckt på den jävla knappen, vilket gör det svårare ^^.
que funktionen är ju inte riktigt okey heller.. jävla skit .
har väll blivigt bortskämmd på pioneers cmx-3000

Old Post Jul-29-2006 17:39  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Mixa Country?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackPlease please please need tune id [2005] [4]

Click here to listen to the sample!Pause playbackFridge - "Angel" (Club Mix) [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 22:14.

Forum Rules: