Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Overproducen onze trance-artiesten?
Pages (3): [1] 2 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Push2005
Sidechain'd

Registered: Oct 2004
Overproducen onze trance-artiesten?

Overproducen onze belgische trance-artiesten?
Deze vraag stelde ik me toch even na enkele weken regelmatig naar onze helden te luisteren.

Ik weet niet goed hoe het te zeggen maar ik vind dat onze producers op dit moment nogal creativiteit en diepgang ontbreken. Hiermee bedoel ik dus M.I.K.E, Fred Baker, Jonas Steur & Icone. Laurent (Airwave) staat niet in het rijtje omdat die z'n producties het wél nog bevatten.

Maar laat ik even verduidelijken: Dat Mike & Laurent altijd al productie-machines zijn geweest dat weet iedereen. Beiden hebben zich dan ook veelzijdig laten horen op verschillende vlakken van EDM en heel dikwijls met succes ook. Maar ik vraag me af of ze het soms niet overdoen. Als ik bvb eerlijk ben met M.I.K.E is het de laatste tijd nog maar 2 of 3 tracks op 10 die het doen voor me, terwijl dat vroeger 3 keer zo hoog lag. M.I.K.E's laatste album bvb kon mij eigenlijk niet zo heel hard boeien (ondanks dat ik redelijk into techtrance ben) omdat het zo eenzijdig geproduced was: Veel elementen, vooral zijn basslines, heeft hij al honderd keer eerder gebruikt en dat vind ik zo jammer.

Veel artiesten uit andere landen, en laat ik nu eens vooral met Nederland vergelijken, laten meer tijd tussen voor hun tracks. Denk maar aan Rank 1, Signum, Ralph Barendse, Menno De Jong, Progression, etc. Als ik hun tracks beluister dan merk ik dat er veel meer geëxperimenteerd is of over nagedacht dan met vele Belgische producties. Met experimenteren bedoel ik niet eens vocals gaan gebruiken, maar werkelijk volledig nieuwe baslijnen (bvb breaks), andere supersaws, creatievere leads etc.

Natuurlijk hebben Mike & Laurent al erg veel geëxperimenteerd vroeger, en ze hebben zich dan ook al volledig bewezen als producer voor mij. Maar ik merk dat Laurent steeds verder gaat erin, en dat vind ik fantastisch, in tegenstelling tot Mike die soms toch wel redelijk plat blijft. De laatste tracks die me nog écht kon boeien waren X-Factor & Voices From The Inside. Maar de vraag blijft nog steeds, overdoen ze het soms niet ? Mike heeft net een album released en is alweer van plan een nieuw Active Sight album te maken. Laurent heeft net een album released (een veelzijdig album, want er kwamen verschillende stijlen in aan bod) en is ook van plan een nieuw Planisphere & Nova album te maken. De meeste producers komen maar aan 1 of 2 albums in hun leven en de zij lanceren het één na het ander. Ik hoop alleen dat ze er creatief genoeg in blijven.

Maar om het eens over de ‘nieuwere’ producers te hebben: Jonas Steur, Fred Baker & Icone slagen er nog amper in mij te boeien, voornamelijk doordat ze blijven puren op die éne originele sound die ze ooit gevonden hebben. Neem nu om te beginnen Fred Baker. Op zich vind ik dat een erg goeie producer, maar waarom gebruikt hij in bijna álle tracks van hem diezelfde snare en baslijn ? Zijn melodieën zijn mooi; maar precies altijd met dezelfde synths gemaakt. Het is goed dat een producer een eigen sound heeft, maar ze moeten dat niet uitbuiten vind ik. Ook Jonas Steur is zwaar aan het overdrijven IMO. Hoeveel tracks heeft hij in het afgelopen jaar niet gemaakt en geremixed? Een stuk of 10 (of meer?). Als ik bvb naar zijn laatste remix van “Cosmic Gate – Should Have Known” luister, dan word ik daar droevig van. Met de vocal vangt hij in de intro krak hetzelfde uit als in zijn Split remix; er zit precies ook iets van Palma Solane in (een effectje) en voor de rest is het een sound die hij al meermaals gebruikt heeft maar met een andere synth erop. Ergens is het wel vet, maar mijn vraag is: waarom blijf je teren op dezelfde samples; opnieuw en opnieuw ?
Tales From The South & Silent Waves (en zelfs Palma Solane) waren niet voor niets je doorbraak omdat het echt vernieuwend was, maar veel tracks erna blijven voorgaande samples gebruiken.
Kan het niet wat rustiger aan om een nieuwe track te lanceren? Natuurlijk moet je je brood verdienen maar er zijn genoeg collega’s die dat ook kunnen zonder zoveel uit te brengen.

Met experimenteren bedoel ik dus ook niet beginnen met alleen maar ambient te maken ofzo; maar gewoon al eens nieuwe elementen plaatsen in je track.

Ik weet dat deze post nogal hard overkomt; het is zeker niet mijn bedoeling om Belgische producers in slecht daglicht te stellen, want ik ben werkelijk trots op jullie. Het is enkel de vraag die ik stel of het precies een Belgische trend is om zoveel tracks uit te brengen.
Voel je ook niet aangevallen, maar ik begin deze post omdat ik weet dat al bovengenoemde producers dit board lezen, en er miss ook over willen praten. Het is lang geleden dat er hier nog eens een discussietopic is geweest en ik vond dit een mooi aanknopingspunt. Als je je aangevallen voelt door deze opmerkingen, het is enkel ik die van deze mening ben, dus richt maar alles op mij . Ik wou gewoon eens polsen of er nog mensen zijn die hetzelfde gevoel hebben over die tracks op dit moment.

Last but not least wil ik toch nog even zeggen (neen het is geen groupie-gedoe), dat ik ongelofelijk veel respect heb voor het genie van L-Vee om na zoveel jaren toch nog creatief en veelzijdig uit de hoek te komen. Ik hoop dat je dat kan blijven volhouden

Voila, dat was het zo’n beetje, en nu jullie…

Old Post Aug-20-2006 11:36  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Real
hi!

Registered: Feb 2004

Ik geef u gelijk, alle producties van die jongens lijken wat op elkaar. M.I.K.E.'s nieuwe releases zeggen me de laatste tijd hélemaal niks meer, 't is echt lang geleden dat die nog eens iets gemaakt hebt dat me aansprak.

Icone's tracks doen me vaak wat aan die rauwe, agressieve trance-stijl van John O'Callaghan denken. Vroeger apprecieerde ik dat wat meer dan nu, maar Icone's tracks blijven me toch wel aanspreken. Hoewel ik moet toegeven dat ik van zijn laatste releases niks ken. Zijn beste productie blijft (in mijn ogen) met voorsprong zijn remix van Plus Ultra, daar blijf ik elke keer kippenvel van krijgen.

Over Jonas weet ik niet wat ik moet denken, zijn producties lijken inderdaad sterk op mekaar (wat me persoonlijk wel KAN irriteren), maar ik vind elke productie van hem gewoonweg sterk. Als hij blijft doorgaan met het bedenken van zulke prachtige melodische tracks mag hij van mij gerust die sound blijven behouden. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat hij anders moet producen. Die Jonas Steur-sound IS gewoon een nieuwe sound in de hedendaagse trance, verschillende artiesten maken tracks in dat "genre". From the top of my head: denk maar aan die plaat van Orjan. Het is nog altijd een pak origineler dan die cheesy uplifting plaatjes waarvan er in elke ASOT 15 passeren.

Fred Baker: niks aan toe te voegen. Ik moet u spijtig genoeg gelijk geven. Hoewel die 2006 remake van Magic Pad behoorlijk lekker is.

L-Vee: Trilogique is zalig, maar er zitten geen echte toppers bij, vind ik. Maar L-vee is het toppunt van originaliteit, en dat bevalt me enorm. Nu nog eens een enorme hit producen en ik ben tevree.

You pick up this working girl who's hooked on smack, who hussles and scores. "That's all I do" she says, she says "Ten bucks for head, fifteen for half-and-half". She says "Three hits a day at 35 per", you say "That's seven tricks a day at least", but she says "Sometimes I get lucky. Once this guy gives me a bill-and-half just to eat me, only time I ever came".
You figure you can save her. You sell your color tv, that keeps her off the streets a whole day. You hawk your typewriter for one jolt. Then your shotgun, your watch. A week later you say "Listen I'm a little short", but she says "No scratch, no snatch". You say "Look it is better to give", but she says "Beat off creep".
One night they spot you on the street in your skibbies trying to sell your shoes. You tell them who you are, but they nail you. Then she happens by and she says "Christ you look fucked", she says "Hang tough!". But you don't say anything, you just think "what a bum rap for a nice, sensitive guy like me".

Old Post Aug-20-2006 11:52  Belgium
Click Here to See the Profile for Real Click here to Send Real a Private Message Add Real to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Estuera
Senior tranceaddict

Registered: Dec 2004

Allemaal erg subjectief natuurlijk zo'n dingen, zo maakt Laurent bijvoorbeeld 1 track per dag (vertelde hij me iig) en ik 1 of 2 per maand. Mijn (luxe) probleem is dat letterlijk alle tracks en remixen die ik heb gemaakt de laatste 2 jaar zijn gedraaid door Tiesto en /of Armin of en / of andere high profile dj's, ik vind dat er in m'n tracks wel degelijk een evolutie zit naar andere sounds en structuren maar dat gaat in kleine stapjes. Moest ik nu een jaar niks uitbrengen dan zou het verschil waarschijnlijk veel duidelijker zijn.

En ik heb ook gewoon een hele rij copycats achter me aan gekregen, je wil niet weten hoe vaak iemand mij vraagt " is dit een nieuwe Jonas track? " als er weer iets gedraaid word van een producer die wat ideeën bij me is komen 'lenen'. Aan de ene kant beschouw ik dat lenen als een compliment maar aan de andere kant heeft het er wel voor gezorgd dat er een aantal mensen gaat denken dat ik wel heeeeeeeel veel van hetzelfde release...

Toch ga je er denk ik die bepaalde vibe in blijven horen maar daar vind ik niets mis mee. Neem nu bv First state, Ralph is er 3 jaar uit geweest en de eerste nieuwe track (1st state - 1st state) heeft gewoon dezelfde leadsound als z'n laatste midway track in 2003. Zo heeft iedere producer wel iets.

Wat remixen betreft is het nog anders, vaak word ook specifiek naar een bepaalde sound gevraagd dus is de ruimte voor experimenten ook gewoon kleiner.

En als laatste een reactie op dit:

quote:
Kan het niet wat rustiger aan om een nieuwe track te lanceren? Natuurlijk moet je je brood verdienen maar er zijn genoeg collega’s die dat ook kunnen zonder zoveel uit te brengen.

Als je Armin of Tiesto heet mischien wel ja alhoewel die met draaien mischien wel 1000 keer meer verdienen dan hun platen. Besef alstublieft dat de opbrengsten in de muziek industrie erg laag zijn, met 1 release per jaar kom je dus echt niet rond hoor, of het zou een top 10 hit moeten zijn in de gewone charts...

De meeste 'underground' artiesten met een beperkt aantal releases per jaar hebben er dus ook gewoon een andere job langs , wat ook meteen verklaart waarom ze minder releases hebben want ze hebben gewoon minder tijd om die te maken Toevallig zijn al die Belgische producers die je noemde ( buiten icone geloof ik) fulltime producer/dj. Moeten we soms de hele dag gaan vissen of zo anders?

Old Post Aug-20-2006 12:06  Belgium
Click Here to See the Profile for Estuera Click here to Send Estuera a Private Message Visit Estuera's homepage! Add Estuera to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Bl@ckOut
Addicted 2 Trance

Registered: Nov 2005

Ik kan je mening wel begrijpen ja. Zeker ivm Jonas. Ik heb al een hele tijd het gevoel dat zijn producties steeds meer een samenraapsel zijn van elementen die hij daarvoor reeds heeft gebruikt. Regelmatig doet een nieuwe track van hem mij sterk denken aan een oudere, of lijkt het alsof er verschillende elemanten krak hetzelfde uit zijn gekopieerd. Zoals je zegt, het is goed als een producer een eigen sound heeft, maar men daarmee niet overdrijven en al zeker geen kopies maken van eerdere nummers om daar een andere melodie met dezelfde sound op te zetten (beetje simplistisch voorgesteld maar goed).

En die overkill aan producties waar je het over hebt, ik weet idd niet of dit wel zo'n goede zaak is. Zo ga je een bepaalde sound toch op een zeer korte tijd gewoon uitmelken? Langs de andere kant, men kan denken "het ijzer smeden als het heet is" en gewoon je ding doen voor iemand met jouw ideeën gaat lopen.

Ach, ik denk dat het tegenwoordig gewoon moeilijk is om iets vernieuwend uit te brengen binnen trance. Er zijn al zoveel dingen uitgekomen en geprobeerd dat het moeilijk wordt om origineel te blijven. Bovendien zijn we volgens mij gewoon verwend. Ik hoor altijd maar reacties dat de trance vroeger veel beter was en dat er tegenwoordig niet veel goeds meer uitkomt, verwende nesten zijn we ja . En daardoor kunnen we misschien die typische sound dat een bepaalde producer kenmerkt na verloop van tijd niet meer waarderen, omdat we constant vernieuwing willen. 't is maar een idee natuurlijk

Old Post Aug-20-2006 12:13  Belgium
Click Here to See the Profile for Bl@ckOut Click here to Send Bl@ckOut a Private Message Add Bl@ckOut to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FenixStyle
Supreme tranceaddict

Registered: Feb 2006

Het zal voor een deel natuurlijk ook gewoon met smaak te maken hebben.. Ik verkies liever een dj zoals Jonas of Markus Schulz die mss wel altijd rond de zelfde sound verderbouwt, maar die wel een éigen sound heeft en niet telkens een andere sound 'pikt'. Bij iemand als Jonas die nog maar een jaar of drie echt bezig is met producen terwijl hij toch al veel producties heeft uitgebracht, is het ook normaal dat die producties nog dezelfde invloeden hebben..

Een dj die pakweg 8 producties uitbrengt op een jaar, waarvan de helft sterke producties zijn, heeft nog altijd meer sterke producties dan een dj die slechts twee platen uitbrengt op een jaar...

Heb vrijdag op een feestje hier in de buurt ook nog ff met Jonas gesproken, en toen gaf hij ook nog de opmerking dat de huidige generatie dj's ook alles volledig zelf moeten doen, itt andere dj's die heel wat hulp ter beschikking hebben. (waardoor er dus ook rapper andere invloeden in de producties sluipen)

Ochja, het is alvast positief dat er nu geklaagd wordt dat er te véél in ons Belgenlandje geproduceerd wordt, ipv dat er te weinig Belgische trance zou uitkomen..

Old Post Aug-20-2006 12:27  Belgium
Click Here to See the Profile for FenixStyle Click here to Send FenixStyle a Private Message Visit FenixStyle's homepage! Add FenixStyle to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

quote:
Originally posted by FenixStyle
Ik verkies liever een dj zoals Jonas of Markus Schulz die mss wel altijd rond de zelfde sound verderbouwt, maar die wel een éigen sound heeft en niet telkens een andere sound 'pikt'.

???
Het gaat hier over producers... En zelfs als je het erover had. Heb je al eens Schulz zijn veel oudere werken gehoord? Die heeft ook een behoorlijke stijlverandering ondergaan en bouwt niet voort op zijn eigen sounds.

Schulz is trouwens een goed voorbeeld van een producer die het niet overdoet (alhoewel ik hem maar matig vind)

quote:
Bij iemand als Jonas die nog maar een jaar of drie echt bezig is met producen terwijl hij toch al veel producties heeft uitgebracht, is het ook normaal dat die producties nog dezelfde invloeden hebben..

Dezelfde sound of invloed mag je wel hebben, maar ik ben tegen dat hergebruiken van samples. Mijn oorspronkelijke vraag is of er niet wat meer tijd kan tussen zitten om eens wat nieuws te proberen.
Rank 1 heeft bvb tussen 2000-2003 ook een overkill aan remixes in dezelfde sound gedaan; ze hebben het in 1 keer omgegooid en voor een meer tech-style gekozen.

Maar ook zij laten plaats voor experimenteren. Kent er iemand het nummer "After Me" van rank 1. De B-side van [email protected]. Ik vind dat een geweldige plaat; dat toont dat een producer veelzijdig is en ook iets anders kan hanteren. Of bvb die Remix van "This Way" is toch behoorlijk origineel te noemen.
Ik vind ze een goed voorbeeld van producers die niet blijven teren op hun eigen sound en eens wat nieuws proberen.

Deze topic gaat niet zozeer over de smaak van de platen maar over de ruimte die een producer laat voor originaliteit. Het kan zijn dat je helemaal weg bent van 'zonnige' trance; dat ben ik ook; maar ik ga daarom niet nodeloos elke plaat slikken die ik op mijn weg tegenkom.

Old Post Aug-20-2006 12:39  Belgium
Click Here to See the Profile for Push2005 Click here to Send Push2005 a Private Message Add Push2005 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
FenixStyle
Supreme tranceaddict

Registered: Feb 2006

quote:
Originally posted by Push2005
???
Het gaat hier over producers... En zelfs als je het erover had. Heb je al eens Schulz zijn veel oudere werken gehoord? Die heeft ook een behoorlijke stijlverandering ondergaan en bouwt niet voort op zijn eigen sounds.

Schulz is trouwens een goed voorbeeld van een producer die het niet overdoet (alhoewel ik hem maar matig vind)

Idd, my bad.. Was eventjes het verschil tussen het dj'ing en producen uit het oog verloren...

Old Post Aug-20-2006 12:44  Belgium
Click Here to See the Profile for FenixStyle Click here to Send FenixStyle a Private Message Visit FenixStyle's homepage! Add FenixStyle to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vishnu
sound designer

Registered: Jun 2004

Op zich vind ik het niet echt storend dat een (Belgische) producer zn sound vaak opnieuw gebruikt, in het geval van M.I.K.E., Airwave en Jonas zeker niet omdat ik hun sounds zeer goed weet te appreciëren. De goeie ouwe Push sound, die de laatste jaren helaas minder vaak de kop opsteekt, blijf ik bvb verslavend vinden. Het stoort me veel meer dat melodieën worden gekopieerd of hergebruikt. Een sound is eigen aan de producer, terwijl een melodie eigen zou moeten zijn aan één enkele track. Gelukkig zijn er ook zoveel producers en komen er zoveel nieuwe bij met elk een andere sound dat iedereen wel zijn goesting zal vinden tussen het gamma nieuwe producties.

Ik ben nota bene altijd al een M.I.K.E. fan van het eerste uur geweest, maar ik moet toegeven dat de meeste van zn nieuwste releases me ook minder boeien dan vroeger. Dat heeft niet zozeer met de kwaliteit ervan te maken, maar wel met de grotere nadruk op het "tech" aspect.
Wat Laurent betreft is het net omgekeerd, Proglifter en de remake van Sunspot om er enkele te noemen, zeggen me nog meer dan zn dikke hits van een paar jaar geleden

Old Post Aug-20-2006 12:52  Belgium
Click Here to See the Profile for Vishnu Click here to Send Vishnu a Private Message Visit Vishnu's homepage! Add Vishnu to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jeronimo_jd
Supreme tranceaddict

Registered: Jan 2006

Die overkill aan producties stoort mij niet echt. Het is de taak van producers om te producen dus laat ze dat dan ook doen. Ik pik er zelf wel uit wat ik goed vind of niet. Ik vind trouwens niet dat wij daarover moeten zagen dat ze een bepaalde sound te veel uitmelken, dit maakt gewoon deel uit van waarvoor een producer staat of wil staan. Het is toch logisch dat je daar dan op blijft voortbreien, als die sound aanslaat en je er goed bij voelt? Je mag natuurlijk wel je smaak uiten daarover.

Uiteindelijk is het natuurlijk allemaal een kwestie van smaak. Ik heb nog geen moment het gevoel gehad dat Jonas te veel uitbrengt en elke nieuwe release zou ik aansporen, omdat ik van zijn sound houd. Op Mike daarentegen heb ik het zowieso nooit echt goed begrepen, dus als hij weer eens iets uitbrengt met zijn typische sound heeft dat bij mij een averechts effect...

Tegewoordig halen mensen ook nogal makkelijk als argument aan "Het is niet meer origineel" Das natuurlijk makkelijk gezegd om een song/artiest af te breken. Bij mij draait het gewoon om het gevoel dat de track mij geeft. Originaliteit is één aspect dat daartoe bijdraagt; maar ik kan bv ook een on-originele standaard trance track goed vinden. Waarom dan juist die ene en niet die tien anderen dat weet ik niet. Het zit hem vaak in iets kleins; een remix kan een track waarvan er 13 in een dozijn zijn de hemel in prijzen door er gewoon een vettere baslijn aan toe te voegen of wat extra geluidjes. Een remix kan een track ook helemaal verkloten. Ik wil gewoon zeggen dat het op zich al moeilijk genoeg is om goede muziek te maken (diegene die al hebben geprobeerd te producen begrijpen mij). Om dan ook nog te verwachten dat de producers op tijd vernieuwen en originaliteit blijven behouden is wat veel gevraagd. Iedere artiest gaat over zijn hoogtepunt heen imo.

Old Post Aug-20-2006 13:15  Belgium
Click Here to See the Profile for jeronimo_jd Click here to Send jeronimo_jd a Private Message Visit jeronimo_jd's homepage! Add jeronimo_jd to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RadiantB
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2006

Ik denk niet dat het aantal producties sterk gestegen is: MIKE heeft enkele 100en remixes, co-producties (vaak met YDR) en eigen releases gemaakt tussen 1998 en 2000 en meer dan de helft daarvan werden 'classics'.
Het is gewoon een slechte periode, waarin producers niet kunnen experimenteren, omdat ze anders hun broek wel eens ferm zouden kunnen scheuren.
Voor MIKE, Tiesto ed is dat natuurlijk geen probleem (geld genoeg), maar ze maken toch ook liever een cd die goed verkoopt, door in te spelen op de vraag van het mainstream publiek. (zijnde, zonnige trance of tech trance momenteel)
Vroeger had je veel producers, die alle stijlen door elkaar gebruikten en hun nummers vielen allemaal in de smaak, omdat er voor alles wel een afzetmarkt was.
Emmanuel Top bvb heeft massa's acid (onder eigen naam), hard house (Plexus) en tranceplaten (B.B.E.) gemaakt, die iedereen nu nog kent, omdat ze zo subliem en uniek zijn/waren.
Gelijkaardige 'genieën': Hi-Gate (Judge Jules, Paul Masterson) en Storm (Jam & Spoon).
Ik beweer niet dat de producers van vandaag daar niet toe in staat zijn, maar het zou verloren moeite zijn.
In Belgie moet je al jump maken om in een top 50 terecht te komen en bekend te worden bij het grote publiek.

Vraag eens aan 100 pubers welke van deze namen ze kennen: Coone, MIKE, Airwave, Showtek en ik kan al raden wat ze gaan zeggen.

quote:
Wat Laurent betreft is het net omgekeerd, Proglifter en de remake van Sunspot om er enkele te noemen, zeggen me nog meer dan zn dikke hits van een paar jaar geleden

Fire & Ice

Old Post Aug-20-2006 13:22  Belgium
Click Here to See the Profile for RadiantB Click here to Send RadiantB a Private Message Add RadiantB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RadiantB
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2006

Overigens vind ik remixen steeds waardelozer worden: luister eens naar "Praga Khan - Injected With a Poison" en dan de remixen van Taucher, MNO (aka Adams Power Mix), Pat Krimson of zelfs Milk Inc. (like wtf!) en je hoort niet eens meer wat het originele nummer is. (behalve de vocal samples gebruiken ze niks uit de versie van Praga Khan)
Die 4 remixes zijn ook redelijk subliem imo, maar dat is natuurlijk voor interpretatie vatbaar.
Daar kunnen de remixen van tegenwoordig een dikke punt aan zuigen.

Old Post Aug-20-2006 13:34  Belgium
Click Here to See the Profile for RadiantB Click here to Send RadiantB a Private Message Add RadiantB to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Push2005
Sidechain'd

quote:
Tegewoordig halen mensen ook nogal makkelijk als argument aan "Het is niet meer origineel" Das natuurlijk makkelijk gezegd om een song/artiest af te breken. ...
Ik wil gewoon zeggen dat het op zich al moeilijk genoeg is om goede muziek te maken (diegene die al hebben geprobeerd te producen begrijpen mij). Om dan ook nog te verwachten dat de producers op tijd vernieuwen en originaliteit blijven behouden is wat veel gevraagd. Iedere artiest gaat over zijn hoogtepunt heen imo.

Sorry kerel; maar natuurlijk moet je dat kunnen zeggen. Moeten wetenschappers stoppen met geneesmiddelen of technologie uit te vinden omdat we al ver genoeg staan ? Of omdat er al genoeg op de markt is ?
Neen, er moet constant verder gegaan worden en gezocht worden naar originaliteit. Als je ervoor kiest om van zoiets je beroep te maken dan is het volgens mij je taak om ook te evolueren. Je moet geen twee keer het wiel uitvinden.

Ik snap dat een producer graag bij zijn sound blijft; niets mis mee. Maar de veelzijdigheid van een producer wordt vaak getoond in zijn aliasen.
Neem nu Fred Baker zijn aliassen Iguana & Dark Alliance bvb. Die tunes onderling verschillen wel in stijl; maar zo heeft hij ook tracks onder "Fred Baker" uitgebracht en ze lijken op mekaar. Ook Jonas zijn tracks onder Estuera of Propylon kunnen evengoed samengaan. In tegenstelling tot producers als L-Vee die verschillende sounds hanteert. Of om een recent vb te geven: Leon Bolier. Leon heeft niet echt een eigen stijl maar toont wel dat hij veelzijdig is (zie Precursor, compleet andere sound). Het zijn deze aspecten die soms wat ontbreken vind ik.

Even ter verdediging van onze producers: Ik ben misschien wat te voorbarig geweest door te zeggen dat het een Belgisch fenomeen is want als ik kijk naar "Roger P. Shah" (aka Global Experience, Sunlounger ...) dan is dat ook zo iemand dat constant hetzelfde doet. Hij heeft mooie tracks; maar uiteindelijk evolueert het in één pot nat en dat vind ik jammer.

Ik vind dat deze artiesten wat meer tijd zouden mogen openlaten om eens iets anders te proberen, er zijn veel collega's die het wel nog kunnen

Old Post Aug-20-2006 13:41  Belgium

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium > Overproducen onze trance-artiesten?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): [1] 2 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackneed to know this track too [2005] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDJ Mind-X - Nightingale (Suspicious Remix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 08:46.

Forum Rules: