|
|
|
|
 |
Real
hi!

Registered: Feb 2004
|
|
|
Ik geef u gelijk, alle producties van die jongens lijken wat op elkaar. M.I.K.E.'s nieuwe releases zeggen me de laatste tijd hélemaal niks meer, 't is echt lang geleden dat die nog eens iets gemaakt hebt dat me aansprak.
Icone's tracks doen me vaak wat aan die rauwe, agressieve trance-stijl van John O'Callaghan denken. Vroeger apprecieerde ik dat wat meer dan nu, maar Icone's tracks blijven me toch wel aanspreken. Hoewel ik moet toegeven dat ik van zijn laatste releases niks ken. Zijn beste productie blijft (in mijn ogen) met voorsprong zijn remix van Plus Ultra, daar blijf ik elke keer kippenvel van krijgen.
Over Jonas weet ik niet wat ik moet denken, zijn producties lijken inderdaad sterk op mekaar (wat me persoonlijk wel KAN irriteren), maar ik vind elke productie van hem gewoonweg sterk. Als hij blijft doorgaan met het bedenken van zulke prachtige melodische tracks mag hij van mij gerust die sound blijven behouden. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat hij anders moet producen. Die Jonas Steur-sound IS gewoon een nieuwe sound in de hedendaagse trance, verschillende artiesten maken tracks in dat "genre". From the top of my head: denk maar aan die plaat van Orjan. Het is nog altijd een pak origineler dan die cheesy uplifting plaatjes waarvan er in elke ASOT 15 passeren. 
Fred Baker: niks aan toe te voegen. Ik moet u spijtig genoeg gelijk geven. Hoewel die 2006 remake van Magic Pad behoorlijk lekker is. 
L-Vee: Trilogique is zalig, maar er zitten geen echte toppers bij, vind ik. Maar L-vee is het toppunt van originaliteit, en dat bevalt me enorm. Nu nog eens een enorme hit producen en ik ben tevree. 
You pick up this working girl who's hooked on smack, who hussles and scores. "That's all I do" she says, she says "Ten bucks for head, fifteen for half-and-half". She says "Three hits a day at 35 per", you say "That's seven tricks a day at least", but she says "Sometimes I get lucky. Once this guy gives me a bill-and-half just to eat me, only time I ever came".
You figure you can save her. You sell your color tv, that keeps her off the streets a whole day. You hawk your typewriter for one jolt. Then your shotgun, your watch. A week later you say "Listen I'm a little short", but she says "No scratch, no snatch". You say "Look it is better to give", but she says "Beat off creep".
One night they spot you on the street in your skibbies trying to sell your shoes. You tell them who you are, but they nail you. Then she happens by and she says "Christ you look fucked", she says "Hang tough!". But you don't say anything, you just think "what a bum rap for a nice, sensitive guy like me".
|
|
Aug-20-2006 11:52
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
Push2005
Sidechain'd
Registered: Oct 2004
|
|
|
| quote: | Originally posted by FenixStyle
Ik verkies liever een dj zoals Jonas of Markus Schulz die mss wel altijd rond de zelfde sound verderbouwt, maar die wel een éigen sound heeft en niet telkens een andere sound 'pikt'. |
???
Het gaat hier over producers... En zelfs als je het erover had. Heb je al eens Schulz zijn veel oudere werken gehoord? Die heeft ook een behoorlijke stijlverandering ondergaan en bouwt niet voort op zijn eigen sounds.
Schulz is trouwens een goed voorbeeld van een producer die het niet overdoet (alhoewel ik hem maar matig vind)
| quote: | | Bij iemand als Jonas die nog maar een jaar of drie echt bezig is met producen terwijl hij toch al veel producties heeft uitgebracht, is het ook normaal dat die producties nog dezelfde invloeden hebben.. |
Dezelfde sound of invloed mag je wel hebben, maar ik ben tegen dat hergebruiken van samples. Mijn oorspronkelijke vraag is of er niet wat meer tijd kan tussen zitten om eens wat nieuws te proberen.
Rank 1 heeft bvb tussen 2000-2003 ook een overkill aan remixes in dezelfde sound gedaan; ze hebben het in 1 keer omgegooid en voor een meer tech-style gekozen.
Maar ook zij laten plaats voor experimenteren. Kent er iemand het nummer "After Me" van rank 1. De B-side van [email protected]. Ik vind dat een geweldige plaat; dat toont dat een producer veelzijdig is en ook iets anders kan hanteren. Of bvb die Remix van "This Way" is toch behoorlijk origineel te noemen.
Ik vind ze een goed voorbeeld van producers die niet blijven teren op hun eigen sound en eens wat nieuws proberen.
Deze topic gaat niet zozeer over de smaak van de platen maar over de ruimte die een producer laat voor originaliteit. Het kan zijn dat je helemaal weg bent van 'zonnige' trance; dat ben ik ook; maar ik ga daarom niet nodeloos elke plaat slikken die ik op mijn weg tegenkom.
|
|
Aug-20-2006 12:39
|
|
|
 |
 |
RadiantB
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2006
|
|
|
Ik denk niet dat het aantal producties sterk gestegen is: MIKE heeft enkele 100en remixes, co-producties (vaak met YDR) en eigen releases gemaakt tussen 1998 en 2000 en meer dan de helft daarvan werden 'classics'.
Het is gewoon een slechte periode, waarin producers niet kunnen experimenteren, omdat ze anders hun broek wel eens ferm zouden kunnen scheuren.
Voor MIKE, Tiesto ed is dat natuurlijk geen probleem (geld genoeg), maar ze maken toch ook liever een cd die goed verkoopt, door in te spelen op de vraag van het mainstream publiek. (zijnde, zonnige trance of tech trance momenteel)
Vroeger had je veel producers, die alle stijlen door elkaar gebruikten en hun nummers vielen allemaal in de smaak, omdat er voor alles wel een afzetmarkt was.
Emmanuel Top bvb heeft massa's acid (onder eigen naam), hard house (Plexus) en tranceplaten (B.B.E.) gemaakt, die iedereen nu nog kent, omdat ze zo subliem en uniek zijn/waren.
Gelijkaardige 'genieën': Hi-Gate (Judge Jules, Paul Masterson) en Storm (Jam & Spoon).
Ik beweer niet dat de producers van vandaag daar niet toe in staat zijn, maar het zou verloren moeite zijn.
In Belgie moet je al jump maken om in een top 50 terecht te komen en bekend te worden bij het grote publiek.
Vraag eens aan 100 pubers welke van deze namen ze kennen: Coone, MIKE, Airwave, Showtek en ik kan al raden wat ze gaan zeggen.
| quote: | | Wat Laurent betreft is het net omgekeerd, Proglifter en de remake van Sunspot om er enkele te noemen, zeggen me nog meer dan zn dikke hits van een paar jaar geleden |
Fire & Ice 
|
|
Aug-20-2006 13:22
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 08:46.
Forum Rules: