Hej alla glada!
Nu e det som så att jag har blivit klar (typ) med en ny trance låt och eftersom alla ni som hänger här _älskar_ trance vill jag att ni lyssnar, kommenterar och ger förslag!
Då blir jag glad som få!
Låten kommer jag släppa på min sida http://mp3.com/madstyle under namnet dEXTC. Låten heter Euphoria. Kommer eventuellt spela den live på talangjakten på vår skola senare i vår..
Jag ska undersöka möjligtheten att mastra låten i skolan för att få så bra resultat som möjligt (de har studiomonitorer).
Last edited by SteveTranz4ever on Mar-18-2002 at 00:18
Mar-18-2002 00:09
Misery
Junior tranceaddict
Registered: Feb 2002
Location: Eslöv
tackar tackar!
får se om det går att lajva denna, den e gjord helt i reason o det e nog inte så lätt att fixa live me reason. ska nog helst va cubase lr logic till det.. :/ får se om jag kan/orkar 'porta' den...
men om det går lovar jag att ni får en liveupptagning!
___________________
jag e faktiskt ganska snäll
Mar-18-2002 00:23
reveal
always in the mix
Registered: May 2001
Location: Sweden
jävligt bra ivar! jag är fett imponerad av dina skills i reason, du ska få lära mig en dag
kanske skulle låten vara längre, förläng den ca 2 minuter, tex genom att bygga upp den under en längre tid, nu kommer man direkt in i låten eftre bara 1 minut ungefär... kanske även öka på basen ett litet snäpp
men som sagt, riktigt bra gjort
___________________
man with no sig
Mar-18-2002 01:27
mindshooter
Neverchanging avatar
Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris
Mkt bra! Själv tycker jag basen är perfekt som den är....jag gillar när den håller sig därbak... fast ändå så att man hör den... Möjligen att du gör den längre då med lite coola buildups
___________________
Mar-18-2002 06:31
Ravesquad
Supreme tranceaddict
Registered: Sep 2001
Location: Stockholm
jäkligt skön låt borde ligga lätt med på nån samlingscd
___________________
Ohm Nama Shivaya
Mar-18-2002 09:58
dbl
Whitesun
Registered: Dec 2001
Location: Gothenburg/sweden
riktigt bra... hel skön
hur länge har du hållt på att göra musik?
___________________
Daniel
Mar-18-2002 14:52
Misery
Junior tranceaddict
Registered: Feb 2002
Location: Eslöv
tackar ödmjukast!
ni kommer snart få höra hur underbar låten blivit tack vare er kritik, I owe u big time..
Fetaste buildupsen numera o introt har blivit mycket bättre! =)
dbl: jag började göra låtar i rebirth när jag var typ 12-13... lekte mest men gjorde en hel del.. sen gjorde jag en del i fasttracker2.. sen i fruityloops.. o nu jobbar jag med reason, min synth o rebirth... (e 17 nu )
projektarbetet i 3an blir att producera ett album... :P
hmm btw... är slutet okej? eller ska den liksom byggas ner? =)
___________________
jag e faktiskt ganska snäll
Last edited by Misery on Mar-18-2002 at 16:10
Mar-18-2002 15:52
nils
château flight
Registered: Sep 2001
Location: örebro
Excellent! Riktigt skön liten . Du är så inni gehova säker på Reason! Känner att mina "talanger" kanske inte är nått endå. Iaf. ruggigt skönt med pianot och slutet är rätt fränt. Tycker att det är bra. Lite radio version stil. Blir det en "club mix" lr nåt så får du bygga både up och ner mera. Riktigt nöjd borde du vara!
Tror att live:atiseringen blir en klassiker! Du kan ju stå där (scen eller?) med en burk och en synth och klinka, typ som Antiloop.
Fethaja att jag ska köpa albumet av dig när producerat och klart!! (Ifall det går )
Mar-18-2002 21:00
Misery
Junior tranceaddict
Registered: Feb 2002
Location: Eslöv
Men.. AHHHH! =) ungefär.. jag har matte d prov imorron... o jag har inte gjort nån matte överhuvudtaget idag... för jag har bara suttit o jobbat med låten... usch.. detta e inte alls bra... jaja.. iaf, ni får en ny version i natt... Den e mkt bättre än den gamla, lr hur reveal...?
tackar så hemskt mycket för att ni tar er tid att lyssna o kommentera!
___________________
jag e faktiskt ganska snäll
Mar-18-2002 21:24
reveal
always in the mix
Registered: May 2001
Location: Sweden
den är betydligt bättre ja
___________________
man with no sig
Mar-18-2002 21:37
Misery
Junior tranceaddict
Registered: Feb 2002
Location: Eslöv
Nya versionen finns här!(samma länk som överst)
Njut nu! =) Jag ber er dock att inte sprida denna till polare o sånt för det e väldigt svårt för mig att skydda mig mot att nån bara snor låten... :/ tackar tackar