Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Ny låt: Euphoria
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Misery
Junior tranceaddict

Registered: Feb 2002
Ny låt: Euphoria

Hej alla glada!
Nu e det som så att jag har blivit klar (typ) med en ny trance låt och eftersom alla ni som hänger här _älskar_ trance vill jag att ni lyssnar, kommenterar och ger förslag!
Då blir jag glad som få!

Låten kommer jag släppa på min sida http://mp3.com/madstyle under namnet dEXTC. Låten heter Euphoria. Kommer eventuellt spela den live på talangjakten på vår skola senare i vår..

Jag ska undersöka möjligtheten att mastra låten i skolan för att få så bra resultat som möjligt (de har studiomonitorer).

Hoppas ni gillar den lika mycket som jag.

låten hittar ni här!

Old Post Mar-18-2002 00:01  Sweden
Click Here to See the Profile for Misery Click here to Send Misery a Private Message Visit Misery's homepage! Add Misery to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001
Thumbs up

Ja ha då ska vi se, ännu ett mästerverk av vår egen Misery eller... ?
Återstår att se...

edit: Då har jag lyssnat i 5,34 minuter och kan säga att jag tycker det låter mycket bra, jäkla skön måste jag säga ! *Gillar*

Hoppas bara det går lika bra att framföra den live för dig, lite amatör film från det hela kanske vore nåt så vi får skratta eller gråta lite...

Lycka till...

Ses...

Last edited by SteveTranz4ever on Mar-18-2002 at 00:18

Old Post Mar-18-2002 00:09  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Misery
Junior tranceaddict

tackar tackar!

får se om det går att lajva denna, den e gjord helt i reason o det e nog inte så lätt att fixa live me reason. ska nog helst va cubase lr logic till det.. :/ får se om jag kan/orkar 'porta' den...
men om det går lovar jag att ni får en liveupptagning!

Old Post Mar-18-2002 00:23  Sweden
Click Here to See the Profile for Misery Click here to Send Misery a Private Message Visit Misery's homepage! Add Misery to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

jävligt bra ivar! jag är fett imponerad av dina skills i reason, du ska få lära mig en dag

kanske skulle låten vara längre, förläng den ca 2 minuter, tex genom att bygga upp den under en längre tid, nu kommer man direkt in i låten eftre bara 1 minut ungefär... kanske även öka på basen ett litet snäpp

men som sagt, riktigt bra gjort

Old Post Mar-18-2002 01:27 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

Mkt bra! Själv tycker jag basen är perfekt som den är....jag gillar när den håller sig därbak... fast ändå så att man hör den... Möjligen att du gör den längre då med lite coola buildups

Old Post Mar-18-2002 06:31 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ravesquad
Supreme tranceaddict

Registered: Sep 2001

jäkligt skön låt borde ligga lätt med på nån samlingscd

Old Post Mar-18-2002 09:58  Sweden
Click Here to See the Profile for Ravesquad Click here to Send Ravesquad a Private Message Add Ravesquad to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

riktigt bra... hel skön

hur länge har du hållt på att göra musik?

Old Post Mar-18-2002 14:52  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Misery
Junior tranceaddict

tackar ödmjukast!
ni kommer snart få höra hur underbar låten blivit tack vare er kritik, I owe u big time..
Fetaste buildupsen numera o introt har blivit mycket bättre! =)

dbl: jag började göra låtar i rebirth när jag var typ 12-13... lekte mest men gjorde en hel del.. sen gjorde jag en del i fasttracker2.. sen i fruityloops.. o nu jobbar jag med reason, min synth o rebirth... (e 17 nu )
projektarbetet i 3an blir att producera ett album... :P

hmm btw... är slutet okej? eller ska den liksom byggas ner? =)

Last edited by Misery on Mar-18-2002 at 16:10

Old Post Mar-18-2002 15:52  Sweden
nils
château flight

Registered: Sep 2001

Excellent! Riktigt skön liten . Du är så inni gehova säker på Reason! Känner att mina "talanger" kanske inte är nått endå. Iaf. ruggigt skönt med pianot och slutet är rätt fränt. Tycker att det är bra. Lite radio version stil. Blir det en "club mix" lr nåt så får du bygga både up och ner mera. Riktigt nöjd borde du vara!

Tror att live:atiseringen blir en klassiker! Du kan ju stå där (scen eller?) med en burk och en synth och klinka, typ som Antiloop.

Fethaja att jag ska köpa albumet av dig när producerat och klart!! (Ifall det går )

Old Post Mar-18-2002 21:00  Sweden
Click Here to See the Profile for nils Click here to Send nils a Private Message Visit nils's homepage! Add nils to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Misery
Junior tranceaddict

Men.. AHHHH! =) ungefär.. jag har matte d prov imorron... o jag har inte gjort nån matte överhuvudtaget idag... för jag har bara suttit o jobbat med låten... usch.. detta e inte alls bra... jaja.. iaf, ni får en ny version i natt... Den e mkt bättre än den gamla, lr hur reveal...?
tackar så hemskt mycket för att ni tar er tid att lyssna o kommentera!

Old Post Mar-18-2002 21:24  Sweden
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

den är betydligt bättre ja

Old Post Mar-18-2002 21:37 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Misery
Junior tranceaddict

Nya versionen finns här!(samma länk som överst)
Njut nu! =) Jag ber er dock att inte sprida denna till polare o sånt för det e väldigt svårt för mig att skydda mig mot att nån bara snor låten... :/ tackar tackar

Old Post Mar-18-2002 22:23  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Ny låt: Euphoria
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbacktune from above n beyond set [2005] [4]

Click here to listen to the sample!Pause playbackPryda - Armed. [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 06:49.

Forum Rules: