|
|
|
|
 |
AirPole
Trance, where are you??

Registered: Jan 2002
|
|
|
Ik geloof dat iemand anders een hele lange tijd geleden ook al zo'n draadje gemaakt had. Toen was het aantal mensen dat naar Trance luisterde al veel minder, als ik het goed heb.
Ik zelf luister zeker nog naar Trance, maar daar zeg ik bij dat ik eigenlijk, op een paar tracks na, alleen nog maar naar oud spul luister, veelal van 2003 en terug. Ik heb inmiddels een hele schare aan livesets gedownload, en ik ben echt blij dat ik dat nog heb, want het overgrote deel van de nieuwe Trance kan mij helaas niet bekoren. Ik vind dat overigens echt jammer, jammer dat het zo gelopen is. Naja, ik heb altijd nog oude setjes van Sasha, Ferry, PvD, Armin en een hele dikke database met oude tracks, zoals Love Stimulation etc. etc.
Daarbuiten luister ik al sinds een hele poos naar Chill Out/Ambient. Voor de rest is het dus zoals ik al zei voor het grootste deel oude Trance/Prog. Dat blijft gewoon echt voor mij het mooiste.
Hoop echt dat de Trance weer wat zal veranderen naar het oude geluid, maar dat hoop ik al langer, en zie dat dus niet snel gebeuren.

Chicane - The Drive Home
- Next Party Stops -
Trance Energy 15th Edition, Jaarbeurs Utrecht, February 23rd.
|
|
Jan-31-2007 21:34
|
|
|
 |
 |
Donna
Elitist

Registered: Dec 2000
|
|
|
Naja,tis natuurlijk ook zo dat t complete massaproductie geworden is omdat de trance commercieel werd.
Platen stampen als paddestoelen uit de grond,wordt in elkaar geramt met de computer,hier een soundje en daar een bleepie,basje eronder en hoppa weer mn centen verdiend.
De vroegere tranceplaten werden met veel meer zorg "bereidt",zo'n track vertelde een verhaal en de break was er 1 die toch nog de energie van de track vasthield.
Nu vind ik het vaak zeer nutteloze irritaties die breakes,ze trekken de hele track uit zn verband,waardeloos,doe t dan gewoon niet,dan gaat t nog ergens over.
Men wil emotie in de track brengen omdat dat zo "hoort" in trance want dat is wat trance is.
Maar vroeger werd dat veel minder bewust gedaan en meer gevoelt door de producer.
Nu komen ze met kunstmatige dramastukken in zo'n track,bah.
En teruggedraaid worden kan niet meer,dus bespaar je de moeite hier een oplossing voor te bedenken want die is er niet
Wees blij dat je er een goede tijd in hebt meegemaakt en zoek iets waarin je jezelf WEL voelt.
|
Jan-31-2007 22:06
|
|
|
 |
All times are GMT. The time now is 23:33.
Forum Rules: