Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Vilket TV-spel väljer du?
Vilket TV-spel?
You do not have permission to vote on this poll.
PS3 14 40.00%
X-BOX 360 6 17.14%
Nintendo Wii 13 37.14%
Annat - Vilket? 2 5.71%
Total: 35 votes 100%
  [Edit Poll (moderators only)]

Pages (5): [1] 2 3 4 5 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
reveal
always in the mix

Registered: May 2001
Vilket TV-spel väljer du?

Som rubriken lyder

Old Post Nov-19-2006 21:56 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

jämnt än så länge

jag väljer xboxen pga att den är MER än en spelmaskin.
DOCK finns det inget modchip som funkar bra än.. så jag väntar tills dess
Men min gamla trotjänande xbox som jag har nu tuggar på som aldrig förr med sin moddning och större hd och med linux på

Old Post Nov-19-2006 22:03  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fede
(((d[-_-]b)))

Registered: Sep 2002

jag valde PS3 eftersom jag är playstation fanboy
annars så gillar jag kontrollen, spelen osv. osv.
även ps3 är "mer än en spelmaskin" coolt att man kan installera linux på den "lagligt", tummen upp för sony att inte låsa konsolen.

Old Post Nov-19-2006 22:06 
Click Here to See the Profile for fede Click here to Send fede a Private Message Visit fede's homepage! Add fede to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
zoric
Rojiblanco and Bianconeri

Registered: Mar 2005

Skaffa er ett bättre tidsfördriv, nördar

Nej, men om jag ska välja så får det faktiskt bli Playstation 3 eftersom jag inte är så förtjust i Nintendo Wii. Tycker att båda två har en riktigt snygg design, dock ett plus till Wii som har en snygg handkontroll.

Grafikmässigt som mördar PS3 just Wii, dock så är XBOX också riktigt läckert samtidigt som de roligaste spelen skall vara Nintendos. Det är mina första intryck såhär i början av det här kriget mellan de olika spelkonsollerna.

Bli dock INTE som dessa amerikaner i Los Angeles när det gäller de olika konsollerna

Old Post Nov-19-2006 22:14  Sweden
Click Here to See the Profile for zoric Click here to Send zoric a Private Message Visit zoric's homepage! Add zoric to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001

jag fick en fnatt i fjol och hade 4000 som låg och skräpade så jag ringde polaren och frågade om han ville med dagen efter och köa för en Xbox360. sure vi stod där och köade bland byggarbetare och kontorsnissar och lyckades lägga vantarna på de första maskinerna i Sverige. Jag spelade den i några timmar men stoppade in den i boxen igen. Där har den legat än idag. Jag insåg nog att den nya tidens spel inte var något för mig.
Nyligen tankade jag hem ett helt arkiv med spel till Megadrive. Jisses vad sköna nostalgitrippar. Streets of Rage, Golden Axe mfl. Sådana sköna lir.
Ska köpa en Megadrive bara för det och spela som ett barn på nytt D

Old Post Nov-19-2006 23:54  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

rebel så jävla väl talat, det görs inte lika bra spel längre...än så länge iaf

jag röstade wii, enda konsollen som kommit med något nyskapande. Kanske inte superrevolutionerande men det är nytänk iaf.

Och nej jag klassar inte ny hårdvara som stödjer bättre grafik som nytänk...

batteries not included.

- dave

Old Post Nov-19-2006 23:58  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fede
(((d[-_-]b)))

Registered: Sep 2002

Äsch sluta klaga

jag tror att ps3 kommer va skitroligt utan någon kontroll jag måste vifta med hit o dit även om ps3 också har en rörelsekänslig kontroll..

jag som lirar mycket fotbollspel t.ex. längtar inte tillbaka till FIFA94 t.ex. ;D tvärtom, man vill ha mer realistisk grafik samt bästa möjliga bollfysik och AI...

visst är megaman, mario etc. fortfarande bland det bästa spelen som finns fortf. men det finns väldigt många roliga spel till de nya maskinerna också.

Old Post Nov-20-2006 00:07 
Click Here to See the Profile for fede Click here to Send fede a Private Message Visit fede's homepage! Add fede to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

just fotbollsspelen är något undantagna iom att själva innehållsreceptet redan finns där, det ställs inga krav på en story eller något avancerat eller nytänkande gameplay. Folk vill precis som du säger spela sitt lag och då vill man ha grym fysik och verklighetstrogen grafik.

Men ta Doom 3 som exempel, sjukt snygg teknisk demonstration när den dök upp men spelet i sig sög verkligen, otroligt tråkigt helt enkelt.

batteries not included.

- dave

Old Post Nov-20-2006 00:44  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Svårt som fan...PS3:an kommer nog rocka prestandamässigt men sen är den så sjukt jävla dyr. Wii å andra sidan kommer gå lös på lite över tvåtusen spänn...och jag är säker på att den lär ge mycket mer spelglädje. Vi hade hoppats på att få hem ett testexemplar till tidningen innan vi går i tryck på fredag men det är sånt sjukt tryck efter den så vi lär få vänta ett par veckor till...

Old Post Nov-20-2006 01:15 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gate 42
Discover Dark

Registered: May 2001

playstation 3 utan tvekan. enda jag har emot den är just den rörelsekänsligakontrollen... hoppas att det inte blir allt för viktigt att använda den i spel utan att den "kan vara bra att ha" ..

wii ser ut som ett skämt och det finns inte en chans att jag ställer mig och fäktas mot tv'n med 2 ihoptvinnade plastbitar i händerna. visst är mario och hans polare oftast med i sjukt bra spel. men jag nöjer mig med min gamecube och super paper mario 2 då.

xbox360 har 2 anledningar till inköp. var sjukt nära att gå och tjacka en när dead rising släpptes. zombie slakt på högsta nivå, men exlusivt!! gah! även gears of war verkar asfett. annars känns inte maskinen särskillt intressant.

äh nu drar jag till jobbet och tjänar ihop lite kosing som man kan spara undan tills i mars

Old Post Nov-20-2006 05:21  Sweden
Click Here to See the Profile for Gate 42 Click here to Send Gate 42 a Private Message Visit Gate 42's homepage! Add Gate 42 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001

kan nämnas att Xbox360 har den överlägset bästa ergonomiska handkontrollen. men maskinen i sig är på tok för högljudd. fläkten låter som värsta datorn.

Old Post Nov-20-2006 07:31  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
hustler
11433. STHLM Addict

Registered: Jul 2003

Har ungefär samma resonemang som jofawe. Har en äldre Xbox med större hårddisk och dylikt, den fungerar som ett smäck.

Kommer vänta tills det släpps ett rejält chip till 360, sälja min nuvarande box för en spottstyver och köpa en 360.

Old Post Nov-20-2006 08:14  Sweden
Click Here to See the Profile for hustler Click here to Send hustler a Private Message Add hustler to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Vilket TV-spel väljer du?
Post New Thread    Post A Reply

Pages (5): [1] 2 3 4 5 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackID Vocal = "How Can I Feel From This Moment" [2003] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackMekon Feat. Marc Almond - "Please Stay" [2004]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 08:11.

Forum Rules: