Ik weet niet of hier al een thread over is geweest, vergeef me dus als dat wel zo is. Maar ik zit dus met een vraag over Tiësto's achtergrond. Als ik wat biografieën op het internet lees dan krijg je allemaal hetzelfde verhaal. Jaren gedraaid in The Spock in Breda, gevraagd voor het mixen van Forbidden Paradise, doorbraak op Innercity voor binnenlands publiek, bla bla bla... Wat ik dus nergens kan vinden is hoe het nou precies zit met zijn 'vermeende' hardcore achtergrond. Ze zeggen dus dat Tiësto dit liever vermijdt. Ik heb ergens gelezen dat T-Scanner - Trip To Heaven een hardcorenummer van Tiësto zou zijn. Ik heb het nummer (nog) niet gehoord, maar ik zag dat dit nummer op een Forbidden Paradise compilatie stond. Lijkt me dus niet dat dat hardcore is. Weet iemand wat meer over dit gedeelte van Tiësto's geschiedenis? Ik ben wel benieuwd eigenlijk.
Current addictions: Reboot // Radio Slave // Matthias Tanzmann // Mathias Kaden // Audion // Martin Buttrich
Apr-16-2002 18:35
Remy D
Oranje!!!!
Registered: Apr 2001
Location: Nederland oh Nederland jij bent een kampioen, wij houden van ORANJE om zijn daden en zijn doen.
Hij is geflopt in de hardcore. Het lukte hem niet. En hij heeft een x een domme fout gemaakt door te zeggen dat hardcore dood was en dat hebben ze hem niet echt in dank afgenomen. Verder was hij al heel bekend in Noorwegen voordat hij hier doorbrak. Dat is wat ik weet.
Tiësto is Walt Disney Dance. Thematische Pretparkhouse voor avondvullend amusement.
Apr-16-2002 18:45
Biohazard
Progressive Trance Addict
Registered: Nov 2001
ja, hij had ook zijn excuses ervoor aangeboden. Maarja als je heel de energie hal aan het 'fuck tiesto' weet te krijgen denk je toch 2 keer na
Zijn history is duister, en niemand weet ervan af het enige wat ik weet is dat zijn vader ook muziekant was
Apr-16-2002 18:46
Biohazard
quote:
Originally posted by magrec
ja en NIEMAND kan mij vertellen waar ik dat kan lezen dat tiesto dat heeft gezegd over gabbers/hardcore.
zijn hij live op de TV opname van innercity ofzoiets
maar whatever.. iedereen maakt fouten.. je kan zeggen wat je wil maar zonder tiesto had ik dit board nooit gevonden en was ik nog een Alice Deejay fan
Apr-16-2002 18:48
magrec
Kleinenberg addict
Registered: Mar 2001
quote:
Originally posted by Biohazard
zijn hij live op de TV opname van innercity ofzoiets
maar whatever.. iedereen maakt fouten.. je kan zeggen wat je wil maar zonder tiesto had ik dit board nooit gevonden en was ik nog een Alice Deejay fan
sorry maar dat heeft ie daar zeker niet verteld, ik ben van mening dat dit geruchten zijn die zolang ik op inet zit (1999) nog nooit heb zien bevestigd.
Apr-16-2002 18:50
Biohazard
ik heb de innercity uitzending ook niet gezien, maar het gehoord van een vriend die het op een oude gabber website had gelezen
En ik vind het echt lullig dat ze deze fout gebruiken om tiesto de grond in te boren (Bijna iendereen)Ik heb zelf ook gelezen dat Paul van Dyk neerkijkt op Ferry Corsten en Tiesto en ze 'cheesy' noemt, daar word niet moeilijk over gedaan
tja..als je te populair word gaat iedereen je haten.. net zoals oaknfold had
Apr-16-2002 18:54
Ding Chavez
drs. progger
Registered: Jan 2001
Heeft ie tussen zijn hardcore periode en zijn doorbraak ook niet een tijd bij een radiostation gedraaid... Via daar is hij toen ook bekender in de "trance-scene" geworden. Ik kan maar niet meer op de naam van dat station komen. Was toen best bekend en had landelijke ether frequentie. Verder niet commercieel qua reclames erop enzo en promotie, maar wel bekend dance station. (ID&T's jingle klopt dus ook nie helemaal ). Maar als iemand nog de naam van dat station weet graag kom er maar niet op
GreetZ, DC
Apr-16-2002 20:25
Apoptosis
I'm Jacks raging bileduct
Registered: Dec 2001
Toevallig zat k laatst in het cd boekje van Happy Hardcore 7 () te bladeren, die wie zie ik daar staan by de producers??? Ja hoor, T. Verwest!!!
Hy had samen met ene Y. van Dichel het nummer 'Losing Track Of Time' gemaakt (nummer 10 van cd 2).
Goed, niet belangryke info, maar tog wel geinig, dacht k zo
Apr-16-2002 20:55
Djeebie
music addict
Registered: Feb 2002
Y. van Dichel zou dan bekend moeten zijn als DJ Yves. Ik las laatst nog op het forum van Q-dance een post van iemand die zei dat Tiësto in zijn beginperiode hardcore maakte met ene DJ Yves. Als ik op het internet zoek op DJ Yves dan komen er idd hardcorenummers naar voren. Het blijft erg vaag allemaal, maar Tiësto heeft dus duidelijk wel een hardcore-achtergrond. Of hij daar nou blij mee is of niet...