|
| quote: | Originally posted by The_G0dfather
Dat betekent dan in feite dat de het soort muziek waarvoor het label progressive geldt veranderd is ? |
Naar mijn gevoel wel ja. 
Ik heb het hier al wel eens vermeld, en mijn theorie is dat het samenhangt met de muziek die Sasha en Digweed (en in mindere mate andere groten als Nick Warren, Cattaneo e.d.) draaien. Zij gelden al sinds halverwege de jaren 90 als dé boegbeelden van de progressive scene, en zij zijn daar bijna de belichaming van voor héél veel fans van het genre en de edm-luisteraars in het algemeen. Zij zijn bijna onlosmakelijk verbonden met het etiket "progressive", ongeacht wat ze draaien of produceren. En dat etiket blijft ook meegaan als ze van stijl veranderen, en die stijl wordt dan bijna automatisch "progressive". Kijk maar naar Sasha's Fundacion periode. Hij draaide toen bijna pure electro, maar toch werd dat dan opeens de nieuwe "progressive", met een heel jaar electroprog-crap en producers die het roer opeens helemaal omgooien (Shiloh, Chable, Dousk, Eelke Kleijn,...) als gevolg. Nu draaiden de heren meer minimal- en techno-getint, en nu is dat weer wat onder "progressive" verstaan wordt.
Hoe zit het dan volgens jouw met die muziek zelf, wordt die nog geproduceerd of mss op een mindere mate?
|
Yep, die wordt zeker nog geproduceerd, maar inderdaad in mindere mate. Je moet er gewoon ook harder naar op zoek, want nog weinig grote namen draaien dat spul, en dus heb je geen leidraad om releases of labels te checken. Maar die ouderwetse progressive wordt zeker nog gemaakt hoor, en de kwaliteit ligt nog steeds erg hoog. Het zijn trouwens nog steeds de producers uit het Middellandse zee-gebied die de toon voeren, hoewel er ook een hoop extreem sterke oldskool-prog-producers uit Zuid-Amerika komen. Check bvb mijn Dark Desires 2 mix, allemaal "oldskool" prog van recente makelijk 
Nuja, ik denk nog steeds dat we hier, op Ta, in deze twee grote lijnen kunnen spreken om een onderscheid te maken in wat je verkiest, zij het met alle verschilelnde associaties die men maakt bij prog... |
Dat denk ik ook ja 
En zoals ik zei denk ik ook dat de noemer "trance" iets minder breed is dan de noemer "progressive" hier op TA. Klopt dat? Dat is geen verwijt of zo, maar de mensen die hier de optie trance kiezen, wat verstaan ze daar dan allemaal onder? Alleen pure uplifting en melodische tracks, of ook psytrance, Deadmau5-spullen en dingen zoals het Planisphere album? 
Fijn trouwens dat er nog eens diepgaand over muziek hier wordt gepraat, dat was veel te lang geleden