det händer mig varje gång jag ser någon konsert på tv, alltså då pratar jag inte typ allsång på skansen.
Det är väl att jag kan lätt leva mig in av hur det är att vara där, med värmen från folket, höga ljudvolymen, eventuella ljusshower, jumbotron-tv's, mängden folk som är för att se samma artister spela.
och detta gäller inte bara en musikgenre utan alltifrån heavy metall till trance från hiphop till gitarrpop.
känslan är otrolig och jag ångrar ibland att jag inte går oftare på konserter.
Aug-18-2003 09:52
mindshooter
Neverchanging avatar
Registered: Nov 2000
say mums
håller med till 100%...sån känsla att vara där ska bli riktigt fett på mysteryland
Aug-18-2003 10:30
Gate 42
Discover Dark
Registered: May 2001
Självklart får man rysningar av att kolla på feta konserter.
Längtar till höstens höjdpunkter (Devotion & The Lab), kommer bli maxxat.
Originally posted by Gate 42
Självklart får man rysningar av att kolla på feta konserter.
jepp men inte bara trance, allt som man tycker är riktigt riktigt bra
Aug-18-2003 10:47
Sand Leaper
Tension hunter
Registered: Jul 2001
Selvfølgelig.Hørte på et sample fra The Horrorist som akkurat hadde gjort ferdig opptredenen sin @ Terrordome i Nederland.MC Drokz spør om Oliver(hans egentlige navn) har noe å si til folket,og han svarer med å brøle "WAS IST LOS,DEUTSCHLAND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" og "EXTREME TERROR!!!!", som er to linjer fra den terror-klassikeren DJ Skinhead -Extreme Terror. Responsen fra publikum fikk det til å gå kaldt nedover ryggen på meg.
Originally posted by Sand Leaper
Selvfølgelig.Hørte på et sample fra The Horrorist som akkurat hadde gjort ferdig opptredenen sin @ Terrordome i Nederland.MC Drokz spør om Oliver(hans egentlige navn) har noe å si til folket,og han svarer med å brøle "WAS IST LOS,DEUTSCHLAND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" og "EXTREME TERROR!!!!", som er to linjer fra den terror-klassikeren DJ Skinhead -Extreme Terror. Responsen fra publikum fikk det til å gå kaldt nedover ryggen på meg.
haha den där låt är extremt hårt de spinnade det på en fundraising-grej jag varit på innan min semester.
när publiken hörer första samplen går allt sönder
men jag har det hela tiden..
ganska ofta oxo när jag står mitt i publiken själv
får typ alltid rysningar när jag hör introna som DJ'arna har på trance energy
Aug-18-2003 11:45
fede
(((d[-_-]b)))
Registered: Sep 2002
quote:
Originally posted by dbl
får typ alltid rysningar när jag hör introna som DJ'arna har på trance energy
jag mé
speciellt dumonde @ trance energy 02 introt, där hörs the orange theme melodin i bakgrunden o som senare mixas till orange theme (moonmans orange juice remix)
så mäktigt
Aug-18-2003 12:21
Sand Leaper
Tension hunter
Registered: Jul 2001
quote:
Originally posted by ScuL
haha den där låt är extremt hårt de spinnade det på en fundraising-grej jag varit på innan min semester.
när publiken hörer första samplen går allt sönder
Jepp,den er sannsynligvis det hardeste jeg har hørt i mitt liv,går vel opp i 300 BPM eller no sånn
Et annet godt eksempel: hørte på Ferry Corsten Mixed Live CDen idag,og når han drar ned volumfaderen helt på Punk og publikum bare synger videre (flere ganger), ja da kan man ikke la være å smile,selv om man egentlig ikke like Punk i det hele tatt.
jo jag får rysningar i ryggen när jag kollar på steves film från trance energy med johan gielen.. när de spelar "breathing" och alla håller upp sina tändare/lys grejer..
Aug-18-2003 16:18
dj_hysterix
TFHS
Registered: Jul 2002
quote:
Originally posted by ShyTrance
jag mé
speciellt dumonde @ trance energy 02 introt, där hörs the orange theme melodin i bakgrunden o som senare mixas till orange theme (moonmans orange juice remix)
så mäktigt