FF question not relating to trance, maar weet iemand hoe ik een divx film om een af andere manier kan manipuleren zodat ik m op een dvd player kan afspelen die ook VCD's kan afspelen??
Later
ik heb laatst met de svcd plugin voor nero de warcraft 3 divx trailer op svcd gezet, duurde echt yfus lang met decoderen en de kwaliteit was kut en er zat om de 2 sec een kleine hapering in het filmpje (dat iets van 5 min duurt)
Werkt het wel goed met die manieren van jou Chicane?
Jan-05-2003 15:48
Siesta
In praise of the sun
Registered: Jun 2001
oke, nu mijn vraag
kep nu al 2 x me pc geformatteerd omdat ik allemaal codec etc heb geinstalleerd waar me pc dronken van werd?
Welke plugin's en codecs ben ik nodig om DIVX en XVID normaal te kunen afspelen?, zonder dat me pc kut gaat doen
Groeten!
Audio = Camera in bios
Kwaliteit is meestal slecht.... geluid ook naar alle waarschijnlijkheid
Beeld schud soms doordat het verborgen wordt gefilmd
Het enige verschil met een TS is het geluid
Vroege release van een film... vaak incompleet... omdat de film gelekt is vanuit de filmmaatschappij
Vaak met irritante tellertjes en veel watermerkjes
Audio is meestal beter dan de Video... de kwaliteit is erg varierend van goed tot slecht
-----TELESYNC (TS):
Video = Camera in bios
Audio = (Bijna Altijd) Directe Audio bron
Kwaliteit van de video is hetzelfde als bij CAM... de audio daarentegen is stukken duidelijker
Het kan trouwens zo zijn dat een TS op een tripod is opgenomen dus ook niet schokt qua beeld daar een
CAM vaak gemaakt wordt met een handcam onder een jas verborgen in de bios. Hierdoor lijkt het alsof
TS beter beeld is... wat opzich niet zo is
Vaak opgenomen in een lege bios.. of anders in een volle bios vermomd als bezoeker (hoed over de
lens alsof er iemand zit) zodat ie gewoon kan filmen
-----TELECINE (TC):
Video = Direct van de spoel
Audio = Direct van de spoel
Vaak direct van de spoel (met de film) overgezet op VHS (telecine machine)... of gelijk de pc in
op de laptop en in VCD gemaakt
Audio en Video zijn zeer goed (voor VCD standaarden)... en Audio is meestal zelfs Stereo Surround
(net als de meeste SCREENERS)
TELECINE wordt meestal aangeduid als SCREENER omdat het verschil in kwaliteit toch nauwelijks te
merken is... en SCREENER staat stoerder
-----SCREENER:
Video = Directe bron (o.a. VHS Band)
Audio = Directe bron (o.a. VHS Band)
Het beste verkrijgbaar op VCD gebied... de SCREENER
Watermerken zijn zowat altijd te vinden op deze releases... en vaak is de film ook nog "Formatted To
Fit The Screen"... dit betekend dat de zwarte randen zijn weggehaald en de film waarschijnlijk vol
beeld bezorgt op je TV/Beeldscherm
Meestal van een VHS of LaserDisc geripped.... die door filmmaatschappijen worden gereleased voor
promotionele activiteiten
-----DVD-SCREENER:
Video = Directe bron (DVD)
Audio = Directe bron (DVD)
Het beste verkrijgbaar als SVCD/DIVX of XVID.... alleen de DVD-R topt dit
Het enige verschil met een DVDRIP is dat de DVDRIP geen watermerkjes bevat die naar alle
waarschijnlijkheid hierin wel wat voorkomen
Wordt meestal verspreid voor Recensenten/Award shows (Oscars)
Daarom zie je ook in de maanden Nov/Dec/Jan/Feb zoveel van deze DVD-SCREENERS de rondte doen... omdat
de filmmaatschappijen op de Oscars inspelen
-----DVDRIP:
Video = Directe bron (DVD)
Audio = Directe bron (DVD)
Precies hetzelfde als DVD-SCREENER... het enige verschil is dat dit uit de winkel komt... en dus geen
watermerken bevat
Soms ook nog extra scenes die uit de Bioscoop-release zijn weggelaten... of Unrated materiaal wat in
de bioscoop nog Rated was
-----DVD-R:
Video = DVD
Audio = DVD
Het hoogst haalbare...
DVDR is vaak een kopie van de DVD uit de winkel... alleen zijn er soms wat menuutjes weggelaten...
of wat Ondertitelingen die er niet opstaan... (zeg nou zelf wat heb je nou aan Chineze
ondertiteling :P)
Nadeel is alleen dat ze 4.5gig per stuk zijn en het dus ff duurt voordat je zoiets binnen hebt gehaald
Jan-05-2003 16:05
Switch
Supreme tranceaddict
Registered: Apr 2001
DivX kun je niet zomaar op CD branden en afspelen op je standalone dvd speler. je moet het eerst omzetten naar MPEG2 (SVCD), dan kun je het branden op cd, en daarna afspelen op je standalone dvd speler
Jan-05-2003 16:27
Rudy
-<TA PUBLIC eNeMY # 1>-
Registered: Aug 2000
quote:
Originally posted by Switch
DivX kun je niet zomaar op CD branden en afspelen op je standalone dvd speler. je moet het eerst omzetten naar MPEG2 (SVCD), dan kun je het branden op cd, en daarna afspelen op je standalone dvd speler
en met welk programma doe jij dat??
Jan-05-2003 16:34
Evil_E
Senior tranceaddict
Registered: Aug 2001
quote:
Originally posted by DJ_Siesta
oke, nu mijn vraag
kep nu al 2 x me pc geformatteerd omdat ik allemaal codec etc heb geinstalleerd waar me pc dronken van werd?
Welke plugin's en codecs ben ik nodig om DIVX en XVID normaal te kunen afspelen?, zonder dat me pc kut gaat doen
Groeten!
Download nimo codec pack en installeer die en als het goed is doet alles het.