|
|
|
|
 |
SnuggLe
drs. Betweter

Registered: Mar 2001
|
|
|
Ik heb zelf gekozen voor de VVD, naar mijn mening een van de weinigen partijen met nog echt idealen en een uitgesproken mening. Ik heb bv. het verkiezingsdebat gezien op RTL4 (slecht debat overigens), waarbij Zalm een sterke mening had, wat niet van een Balkenende gezegd kon worden. Zalm komt met uitspraken dat er bv veel meer bezuinigd moet worden, en dat steekt hij niet onder stoelen of banken. Er zijn nu eenmaal mindere tijden in de economie, en daar MOET gewoon wat aan gedaan worden. Als je dit zegt zullen niet veel mensen je dit in dank afnemen, maar het is gewoon zo! Andere partijen durven dat niet zo hard op te zeggen. Ook bv dat Zalm zei dat NL vol was (op de vraag "Is NL vol?" die je alleen met ja/nee mocht antwoorden), wat anderen niet durfde te zeggen.
Ik ben het grotendeels eens met de partijpunten van de VVD, en denk dat zij de meeste kans hebben deze te verwezenlijken.
Als ik naar de andere partijen kijk dan denk ik dat het CDA veels te groot gaat worden: 52 zetels in de peilingen is veel te veel. Balkenende mag dan wel oke zijn, hij is teveel een 'mietje' naar mijn mening, hij is te politiek correct, hij STAAT niet echt ergens voor. Ik denk dat als de CDA echt zo groot wordt het alleen maar door gaat modderen in Nederland. De CDA alleen kan daar niets aan doen.
Tsja en dan de SP, de 'verrassing'. 21 zetels in de peiling...erg veel! Deze linkse rakkers schoppen wel overal tegenaan, maar oplossingen hebben ze zo 1-2-3 niet. Ze zijn al te lang vastgeroest in de oppositie om een echte coalitiepartner voor te stellen. Toch is de ontwikkeling naar meer zetels voor links naar mijn mening een beetje een zorgzame ontwikkeling, waardoor nog méér broodnodige besluitvorming geblokt gaat worden.
Wat voor zaken vind je belangrijk voor het volgende kabinet:
De standaardzaak VEILIGHEID (..studeer niet voor niets Veiligheidsstudies...).
Normen & Waarden is gezeur, dat kan je niet opleggen, maar deze komen wel kijken bij veiligheid. Men moet de sociale zelfredzaamheid van burgers vergroten, de sociale controle. Je moet weer iemand op straat durven aanspreken op zijn/haar gedrag.
Welke zaken krijgen te weinig aandacht?
De eenwording van Europa, de zaken die onder jongeren (<25) leven.
Jan-08-2003 09:28
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
SnuggLe
drs. Betweter

Registered: Mar 2001
|
|
|
| quote: | Originally posted by Valhalla
Mis trouwens de partij van de toekomst 
Feestuh , Feestuh en condooms in het ziekenfonds.... LOL |
Dat soort mensen neem je toch niet serieus? Daarom heb ik ze niet toegevoegd aan de pol. Mensen die daar serieus aan denken om op te stemmen zijn niet goed bij hun hoofd, die mensen moeten echt geholpen worden. Politiek is geen feest, en is geen zaak voor mental retards als Johan Fleminx.
| quote: | Originally posted by raoel
Vorige keer was ik voor de SP, maar die worden nu eigenlijk te groot.
Ze moeten in de oppositie blijven.
PvdA trekt me ook redelijk, maar kga nog eens naar het partijprogramma kijken. Dat doe ik trouwens ook bij Groen Links.
|
Mee eens, in de oppositie. Ze worden inderdaad te groot, wat de besluitvorming echt NIET ten goede komt.
| quote: | | Originally posted by raoel Ik snap niet dat er zoveel mensen zijn diei n de praatjes van Balkenende trappen. Hij zegt keer op keer hetzelfde, veiligheid, verdraagzaamheid, normen en waarden. Maar als ze vragen hoe hij iets wil bereiken dan is hij niet thuis, dan blijft hij eromheen draaien en na een kwartier weet je nog niks. |
Precies mijn punt!! Hij draait er echt omheen, hij zegt niets met teveel woorden. Hij bereikt helemaal niets.... CDA is echt het toppunt van de puinhopen van paars, alleen zien veel mensen dat niet in.
| quote: | Originally posted by raoel
De VVD heeft wel een aantal goede ideeën, maar ze zijn voor de 'rijken'. En daar ben ik tegen.
|
Hmm....beetje kortzichtig dit. Ze beschermen inderdaad deels de rijkeren in de samenleving, maar ook de zwakkeren! Iedereen denkt alleen van: "Ah de rijkeren hebben toch geld zat dus die mogen relatief meer genaaid worden (lees: geld afstaan, belasting betalen etc)". Dit vind ik echt zo'n bullshit!! Heel veel van die rijkeren hebben keihard gewerkt voor hun geld, hebben heel hun leven veel gegeven om het goed te hebben. Het lijkt wel of veel mensen hen dat niet gunnen. Veel partijen willen hen 'pakken' door hen EXTRA belasting te laten heffen, of door te zeggen dat bijvoorbeeld de hypotheekrente voor hen niet zou gelden omdat ze toch al genoeg geld hebben. JOngens, denk eens na!!!!! wat een BULLSHIT!!! Die mensen zijn gewoon fortuinlijk dat ze meer geld hebben, maar moeten ze daardoor ook meteen MEER geld betalen???
Oke, deels is dit van mij natuurlijk ook zwart wit. Veel mensen hebben echt TE veel geld, en kunnen best wel wat meer doen, oke, maar waarom zouden voordelen die voor delen van de samenleving gelden niet voor anderen ook gelden? Belasting naar draagkracht , oke, maar hypotheekrente voor de bovenlaag afschaffen, nee.
Denk eens bij al dit bovenstaande na. Hoe zou jij het vindne als je een keer 100 euro meer verdient, en daardoor meteen 20 af moet staan?
Tuurlijk moet alles herverdeeld worden in de samenleving, en de armeren het beter krijgen, maar dit moet altijd van de bovenlaag en alles afkomen.
Last edited by SnuggLe on Jan-08-2003 at 10:41
|
|
Jan-08-2003 10:34
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 05:27.
Forum Rules: