|
|
|
|
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
Aendy
Lifeaddict

Registered: Aug 2001
|
|
|
| quote: | Originally posted by King of Clubs
På inget vis går det att skylla danskulturens högst begränsade tillväxt med att folk tar droger. |
Om det stämmer vill jag inte höra ett enda ont ord till om att RK förstör alla fester. För vad jag uppfattat det som skylls stagnationen av den svenska klubbkulturen på RK men RK finns där ju bara för att folk inte kan låta bli knarket. Hade knarket inte funnits där hade RK inte funnits där.
| quote: | Originally posted by King of Clubs
Dessutom tycker jag absolut att man måste få referera till hur saker sköts i andra länder. I dom stora festländerna så tas det inte mindre droger. Det är hetsjakten här i Sverige som måste bort..
|
Andra länder skiljer sig på otroligt fler punkter än drogpolitiken. Se Danmark som ändå är ett grannland hur deras invandrarpolitik, rättspolitik, drogpolitik m.m. skiljer sig från våran. Att endast adoptera danskarnas drogpolitik är som att blanda ner gelehallon i sin köttgryta för att man tycker att gelehallon är så gott och inte tänka på hur det kommer te sig till köttgrytan (skum jämförelse men jag är rätt trött, hoppas budsakpet går fram iaf.)
| quote: | Originally posted by WhiteRussian
Visst fan kommer drogpolitiken i Sverige förändras, det kan jag lova dig. Går liksom inte att blunda för att cannabis är mer eller mindre ofarligt hur länge som helst. |
Det är möjligt men så länge den inte är det får man antingen anpassa sig eller ta konsekvenserna av att inte kunna hålla sig till lagarna.
| quote: | Originally posted by WhiteRussian
Å inte FAN förstör jag när jag tar droger, vad är det för jävla skitsnack. Det är juh polisen som förstör när dem ingriper genom en lag som inte borde få existera, nämligen att det är olagligt att överhuvudtaget vara påverkad av narkotika i gestapo-Sverige. Inom EU är det BARA Sverige och Frankrike som har denna tok-lag...
Inte fan tänker jag respektera denna lag, jag gör vad jag vill med min egen kropp, punkt slut. |
Beskriv på vilket vis detta är en tok-lag. Det är rent förnuft. Det är väl olagligt att köpa, inneha och odla/tillverka droger i alla de länder som inte har denna "tok-lag" skulle jag tro. Man lär ha brutit mot någon av dessa regler om man sedan skulle ertappas med att vara drogpåverkad. Sunt förnuft, eller...?

You and me, me and you, we�re the only ones in our song?
|
|
Aug-17-2002 01:28
|
|
|
 |
 |
WhiteRussian
Hooked on smack

Registered: Oct 2001
|
|
|
| quote: | Originally posted by Aendy
Beskriv på vilket vis detta är en tok-lag. Det är rent förnuft. Det är väl olagligt att köpa, inneha och odla/tillverka droger i alla de länder som inte har denna "tok-lag" skulle jag tro. Man lär ha brutit mot någon av dessa regler om man sedan skulle ertappas med att vara drogpåverkad. Sunt förnuft, eller...? |
Därför att om man nu inte vill att folk ska få vara annorlunda ett tag, dvs påverkade av narkotika, vilket jag tycker är fel, men ändå, om man förutsätter detta.
Då är väl det mest logiska att bekämpa drogerna? Inte dem som använder droger dem måste man väl i första hand hjälpa, eller hur?
Om det då är kriminellt att använda droger är det svårare att hjälpa dem som använder droger eftersom dem inte vågar gå till socialen och få hjälp eftersom dem då är kriminella.
Man behöver inte göra själva bruker olagligt för att kunna bekämpa droger, då räcker innehav och tillverkling av droger bra.
Det behöver man bara för att bekämpa missbrukare, vilket vi gör i Sverige, helt enligt Nils Bejerots idé i slutet av 60-talet.
Han tyckte också att serietidningar var farligt för ungdomen. Och att en missbrukare automatiskt multiplicerade sig till tre nya missbrukare.
I Sverige har myndigheterna fått det hela om bakofoten, och man bekämpar människor som klarar av att använda droger.
Om ni vill ha källor till detta så är det bara fråga, lite bråttom så jag hinner inte leta upp allt nu..
P.S Jag ÄLSKAR att debattera drog-politik, det är så KUL! D.S
Jose Zamora & C.Nemmo - Lochness (Dub Mix)
---
DanceSafe
|
|
Aug-17-2002 08:41
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 02:23.
Forum Rules: