|
Jag håller definitivt med om att musiken inte är densamma som förut. Dels beror det på att det numera finns så otroligt många skivbolag, stora som små, att det blivit hur lätt som helst att släppa musik. Dels beror det på att flera av de stora artisterna som styrde scenen och alltid spelade de hetaste nya låtarna numera har bytt stil. ASOT har gått från kvalitet till mög, Markus Schulz har fått solsting, Above & Beyond lever i sina egna skuggor och Tiesto har blivit en rockstar.
I juli 2010 var jag på ett stort event i Berlin där Guetta och Tiesto spelade tillsammans. Att ha dem på samma lina var en tydlig varning, men jag fick biljetter för halva priset och bestämde mig för att ge det en chans. Resultatet? Guetta, som inte alls är min smak, var 10 gånger bättre än Tiesto. Det säger allt
Det är dock inte helt över! Då och då skymtar man en riktig guldklimp. Kan nämna ett par låtar som jag fallit för det här året:
Costa - Don't Forget (Anhken Remix)
Vegar - Arctic Adventure
Headstrong - Tears (Aurosonic Remix)
Filterheadz - Everything Explained
Insigma - Open Our Eyes (Alex M.O.R.P.H. Remix)
ATB - Twisted Love (Distant Earth Vocal Clubmix)
Above & Beyond - Sun & Moon (7 Skies Remix)
Annars lyssnar jag mest på gamla klassiker från åren 1998-2007. 2005 och 2006 var enligt min smak de absolut bästa åren för trance.
EDIT: Oakenfold artikeln var intressant. Imponerande att han fortfarande kör på!