Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Ny låt (nästan) klar
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001
Ny låt (nästan) klar

ok har fipplat ihop ett nytt stycke som blandar lite olike (enligt mig iaf ) men jag behöver lite feedback på den, kommer inte riktigt på hur jag ska fortsätta från där jag e just nu eller om den ens e värd å fortsätta på (den kanske suger totalt) så därför tänkte jag kolla med er som kan de här med trance

tanka här och avgör själva

å va inte rädda för å ge kritik, jag blir inte sur om ni säger att den suger totalt

batteries not included.

- dave

Old Post Oct-13-2002 19:05  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Endre
lol space music

Registered: Apr 2002

den är ganska najs mannen
gillar melodin, glad och sånt

Old Post Oct-13-2002 20:08 
Click Here to See the Profile for Endre Click here to Send Endre a Private Message Add Endre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

jo därav namnet, kändes rätt lixom...spin

men jo den e ganska glad, eller den går från nästan snudd på sorgsna strings till det gladare soundet.....men hur e blandningarna i låten då, har ju fått in lite olika stilar känns de som....bra eller dåligt?

batteries not included.

- dave

Old Post Oct-13-2002 20:20  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict

Registered: May 2002

för en gångs skull har jag tagit mig tid att ladda ner en låt....

kan inte säga att denna låt träffar mig direkt... inledningen var nog det ända som funkar
tycker inte alls om den mesiga basen denna låt får mig att tänka på lite andra låtar (kan inte namn ge några just nu dock :P)

jaja godnatt folk

Old Post Oct-13-2002 23:32  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

när du säger basen menar du basslinen eller kicken då?

har nämligen funderat på en extra bassline som ska pumpa på lite, får inte till den bara men de kommer

batteries not included.

- dave

Old Post Oct-14-2002 13:38  Sweden
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

"My first track made in Reason, Spin, was a lousy production that had great harmonies and a very strange break."

Quotat från biografin på Airbase hemsida Ni kanske går i samma spår? Fast jag vet inte om din nya låt har great harmonies för jag har inte lyssnat än Snart så...

Old Post Oct-14-2002 19:21 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

njamen vafan....jobbit att jag inte kan komma på namn som ingen redan har på nån låt....fast tjae, de e väl oundvikligt

han får la säga till om jag ska byta

great harmonies, tjae....ne jag låter er göra utlåtanden....å jävlar va svårt de e å få till en passande bassline btw

batteries not included.

- dave

Old Post Oct-14-2002 19:26  Sweden
Virus
yes

Registered: Oct 2001

fin låt.. Glad och ballt eskalerande. Lite väl abrupt slut kanske..

Old Post Oct-14-2002 19:49  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

quote:
Originally posted by King of Clubs
fin låt.. Glad och ballt eskalerande. Lite väl abrupt slut kanske..

det abrupta slutet beror inte på min musikaliska idioti utan på att låten inte är färdigstäld, det är helt enkelt så långt jag gjort på den....det kommer mera helt enkelt

det var därför jag hade nästan inom parantes i namnet på tråden, tråden är även ifall nån skulle ha nån ide om fortsättning eller så från början för jag hade lite idetorka men nu går de frammåt igen

batteries not included.

- dave

Old Post Oct-14-2002 20:11  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Ny låt (nästan) klar
Post New Thread    Post A Reply

Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackName this tune [2012] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackm-box and susie ledge - when youre gone (original mix) [2008]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 15:19.

Forum Rules: