Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Snart är väl ALL mat skadlig
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden
Angry Snart är väl ALL mat skadlig

"En bra frukost kan t ex vara ekologiska ägg och bovetegröt med havremjölk." enligt nån dietist som chattade på aftonbladet. Vem i helvete äter det??? Får man inte ens dricka vanlig hederlig mjölk längre? Varför inte sätta in ersättningsmjölk till alla bäbisar?

Skulle det vara normalt så äter jag fan inte det minsta normalt.

Jag är så jävla trött på alla "experters" varningar om att det ena och det andra är farligt.


___________________
man with no sig

Old Post Oct-16-2003 16:44 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sipowitz
Supreme tranceaddict



Registered: Dec 2001
Location: Maaiiillmööööee
Re: Snart är väl ALL mat skadlig

quote:
Originally posted by reveal
"En bra frukost kan t ex vara ekologiska ägg och bovetegröt med havremjölk." enligt nån dietist som chattade på aftonbladet. Vem i helvete äter det??? Får man inte ens dricka vanlig hederlig mjölk längre? Varför inte sätta in ersättningsmjölk till alla bäbisar?

Skulle det vara normalt så äter jag fan inte det minsta normalt.

Jag är så jävla trött på alla "experters" varningar om att det ena och det andra är farligt.



Hmmsi här kommer ett par stycken tips:

* Konditionsträning, har visat sig vara effektiv mot högt blodtryck
* Gå på någon sorts meditation.
* Ta blodtrycksmedicin


.
.
.
.
.
.

.
eller

SLUTA LÄSA AFTONBLADET REVEAL, annars kommer du aldrig få ner ditt blodtryck...

Jag tror inte jag kan komma på en enda gång som du har varit arg, och det inte har berott på aftonbladet..

Gör som jag... dizza aftonbladet...

=)

Old Post Oct-16-2003 17:09  Sweden
Click Here to See the Profile for sipowitz Click here to Send sipowitz a Private Message Add sipowitz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden
Re: Re: Snart är väl ALL mat skadlig

heheheeh

nja, jag är i bra form och tränar mkt, och dessutom har jag ALDRIG brytt mig om vad jag äter, gör det inte nu heller

jag menade mest allmänt, det är inte bara på aftonbladet som sådana här "larmrapporter" kommer, är ju överallt...

men visst aftonbladet ska man ta med ett par kilo salt

edit: när irish lirade nån remix på Pink i ett set blev jag lite arg


___________________
man with no sig

Old Post Oct-16-2003 17:33 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun



Registered: Dec 2001
Location: Gothenburg/sweden

man kan faktiskt inte äta något nu förtiden för man får nämligen cancer av precis allt verkar det som.


___________________
Daniel

Old Post Oct-16-2003 18:17  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Pjox
Lost tranceaddict



Registered: Jun 2003
Location: Stockholm

Men hörrninini, det är ju självklart att vi kommer få cancer bara för att vi vet att det KAN vara cancerframkallande. Vi kanske inte har fått det för men nu ere ju självklart. Det man inte vet tar man inte skada av men när man vet det borde man ju ta skada?

Old Post Oct-16-2003 18:33  Sweden
Click Here to See the Profile for Pjox Click here to Send Pjox a Private Message Visit Pjox's homepage! Add Pjox to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic



Registered: Jul 2003
Location: Stockholm

Experterna säger att Trance addict kommer bli första platsen där utomjordiskt liv tar kontakt med jorden


___________________
http://www.advantico.se

Old Post Oct-16-2003 19:13  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
NooN
[Kevin Rust]



Registered: Jul 2003
Location: Dit ingen vill, Sweden

quote:
Originally posted by JayBee
Experterna säger att Trance addict kommer bli första platsen där utomjordiskt liv tar kontakt med jorden


YES! Längtar till det händer!

Old Post Oct-16-2003 21:06  Sweden
Click Here to See the Profile for NooN Click here to Send NooN a Private Message Visit NooN's homepage! Add NooN to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MojjMojj
Supreme tranceaddict



Registered: Aug 2003
Location: Stockholm, right about here.

Livsmedelsverket rockar!! De var de första som sa: "man får cancer av allt efter en viss mängd". Vilket inte är sant, finns fett mkt grejer som ger en andra sjukdomar istället

I'll keep eating the shit, as long as I keep on training the shit of..

Peace!

Old Post Oct-17-2003 11:56  Sweden
Click Here to See the Profile for MojjMojj Click here to Send MojjMojj a Private Message Add MojjMojj to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
cviper
Lurking on TA



Registered: Sep 2001
Location: NGC-6543 TekniskFysik - levande lik!

Hörde ett roligt resonemang om akrylamid i chips ett tag sen... man hörde ju att det var cancer-framkallande, men tydligen visade det sig att man måste äta tiotals chipspåsar dagligen under en längre tidsperiod för att få tillräkligt av det i sig att det ska blir farligt. Resonemanget var ungefär, att om man kan äta så mycket chips per dag under en så lång tid måste det ju vara nyttigt. (Det var också någon som hade räknat på det tydligen).

Old Post Oct-17-2003 18:33  Sweden
Click Here to See the Profile for cviper Click here to Send cviper a Private Message Add cviper to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
tjockis
tranceaddict



Registered: Nov 2001
Location: stockholm

quote:
Originally posted by dbl
man kan faktiskt inte äta något nu förtiden för man får nämligen cancer av precis allt verkar det som.


man får cancer av att oroa sig för maten i större utsträckning än man får av maten i sig...

hypokondri är ju typ farligast


___________________
bring the power back to the streets, where the people live
http://teknique.se

Old Post Oct-19-2003 13:23  Sweden
Click Here to See the Profile for tjockis Click here to Send tjockis a Private Message Visit tjockis's homepage! Add tjockis to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Snart är väl ALL mat skadlig
Post New Thread    Post A Reply

 
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackTrAnCeR's...U MuSt ChEck ThIs OuT...ID? [2002] [12]

Click here to listen to the sample!Pause playbackGoldenscan - "Of Our Times" (Randy Katana remix) [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 22:29.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!