Ik heb een set van 78 minuten die ik gebrand wil hebben. Ik heb er ook al een Cue-file bij gemaakt, maar op de een of andere manier krijg ik hem niet gebrand mbv dat burn programma van Goldenhawk Technologies. Ik heb nu al 4 cd's verneukt..
Dus wilde ik het op een andere manier proberen, namelijk door de mp3 in meerdere stukken te knippen en deze dan te branden, maar nu krijg ik de mp3 niet gesplit
Wie weet voor mij dus een ander programma om mp3's mbv Cue te branden? Of anders een programma om de mp3 mbv een CUE te splitten..
Mar-23-2002 17:25
Kamaya
....You Are Sleeping....
Registered: Jun 2001
He Flipper!
Ik heb eerst ook een paar cd's verneukt met cdrwin.
Cue-file werkte eerst ook niet. De cue-files die ik maakte met mp3cue (winamp) mbv een cuesheet dus werkten totaal niet. Alleen tekstbestanden kon ik succesvol inladen. dus zorg dat je tekstbestan (.cue dan wel) er zo uitziet:
FILE "Mauro Picotto - The Others.wav" WAVE
TRACK 01 AUDIO
INDEX 01 00:00:00
TRACK 02 AUDIO
INDEX 01 07:48:00
TRACK 03 AUDIO
INDEX 01 15:06:00
TRACK 04 AUDIO
INDEX 01 22:48:00
TRACK 05 AUDIO
INDEX 01 28:11:50
TRACK 06 AUDIO
INDEX 01 33:42:05
TRACK 07 AUDIO
INDEX 01 39:50:10
TRACK 08 AUDIO
INDEX 01 47:09:40
TRACK 09 AUDIO
INDEX 01 52:19:70
TRACK 10 AUDIO
INDEX 01 58:34:35
TRACK 12 AUDIO
INDEX 01 64:40:00
TRACK 13 AUDIO
INDEX 01 70:36:10
En dat de naam van dit bestand hetzelfde is als....bla..bla.....
En waarom bij mij cdrwin (dat goldenhawk proggie wat je noemt) m'n cd's verneukte was dat ik de optie : 'underrun protectio' niet had aangevinkt. Doe dit dus wel en je kunt natuurlijk ook een testactie doen (dat ie em dus niet brand maar doet 'alsof').
Anders kun je gaan knippen (boven genoemde zou wel moeten werken) met bv. (wat ik gebruik) soundforge 5.0 (haal je van kazaa).
Als m'n eerste manier niet werkt zeg dan even wat je precies doet, bij mij werkt het namelijk wel.
Veel succes. De groeten!
Mar-23-2002 18:22
Yarnie
Supreme tranceaddict
Registered: Jan 2001
roffel.....iek doe t altijd gwoon met nero........que files ff hadmatig invoeren....zo gebeurd...tijdens internetten..............
en dan WOE$sssJJJJJ plextor writer 24 speed er over heen laten gaan....is binnen paar minnuten gepiept......
tj0
Mar-23-2002 18:31
eXos
The Delight
1) Neem altijd CD-RW om te kloten en niet CD-R's
2) Is je CD writer op je HD aangesloten of heb je m aan je CD-ROM gekoppeld?
3)In de cue kan staan mp3 maar verander dat is naar WAV
Mar-23-2002 18:36
Kamaya
....You Are Sleeping....
quote:
roffel.....iek doe t altijd gwoon met nero........que files ff hadmatig invoeren....zo gebeurd...tijdens internetten..............
Kun je even kort toelichten hoe en waar je dat doet? (ik kan zogauw niet vinden waar ik dat moet doen)
thx!
Mar-23-2002 18:57
stampertje
Senior tranceaddict
Registered: Jan 2002
door gewoon te dubbel klikken op die lange file dan krijg je een aatal opties waaronder een tabblad met spit ed.. Dan kun je na het inlezen het nummer dmv split-functie in stukken hakken (je klikt eerst een punt aan zodat er een streepje komt dan kun je het prezieze moment editen de juiste tijdstip).
o ja ook belang rijk (bij een mix) is dat je in het begin voordat je gaat splitten de tussen tijd tussen twee nummers op 0seconde zet andere heb je een oorverdovende stilte van twee seconde tussen je nummers
Mar-23-2002 19:14
Henkie_henk
Almighty Trance Addict
1 grote mp3 met cue branden naar audio
start cdrwin op.. 3.8g of d ofzo heb ik
KLik linksbove icoontje.. zoek cue op.. stel speed op lager in dan max.. ik heb 24 speed brander maar doe voor zekerheid eerder op 12.. of 16.. Doe cdr erin die groot genoeg in.. soms is het zo dat audio die wel op cd hoort te passen (met 5 minuten minder dan max wat op cd kan) er toch niet op past.. neem dan gewoon 80min cd..
doe een testburn.. werkt het niet.. zoals bij jou..
dan moet je eem in device options je aspi drivers verandre van degene waar die op staat.. naar de andre.. dus van cdrwin naar die van je eige..
Registered: Mar 2001
Het kan ook zijn dat je snelheid van je brander(of computer) niet zo hoog is en dat ie de eerste minuten wel brandt maar daarnna gewoon vastloopt. Dit was bij mij namelijk het probleem, als ik mijn branden op 'full speed' laat branden loopt ie vast maar als ik hem op 4* zet doet ie het wel gewoon. Het duurt alleen wel iets langer.
Mar-24-2002 12:42
Flipper01
Addicted dolphin
Registered: Mar 2001
Ik heb net ff nog een poging gewaagd, eerst de CUE veranderd..
Ik heb ook al op 4 spd geprobeerd, misschien moet ik 2 spd ook nog maar eens proberen.
Bij de test-run kreeg ik iig de foutmelding dat het device niet gereed was.. Net alsof ie een set van 80 min op een cd van 74 kwijt wil.. Misschien dat ik Nero maar es moet downen en t daarmee moet proberen
Mar-25-2002 17:18
Rizz
tranceaddict in training
Registered: Feb 2002
Ik ben dus echt een leek op cue gebied! Kan iemand me van stap 1 uitleggen hoe het werkt en wat voor programma's nodig zijn!
Ik heb de Easy Creator 5 platinum, ik weet niet of het hier mee werkt.
Mar-25-2002 17:37
Kamaya
....You Are Sleeping....
ok:
1. Ik gebruik cdrwin (kijk op kazaa)
2. als je dan een wave bstand brandt klik je niet alleen op add track (voor het selecteren van je nummer), maar ook op iets van add cue, dan zoek je je cue-bestand op en voeg je die in en branden maar!
3. bij mij brandt ie alleen als je 'underrun protection' aanhebt gevinkt.
"hoe maak je een cue-file"
Je hebt 2 soorten cue-files, degen met een cue-sheet gemaakt en gewone tekstbestanden.
voor een cue-sheet download je een winamp plug-in (http://www.guerillasoft.com/mp3cue/)en dan wijst het zich vanzelf. echter deze cues kun je niet gebruiken in cdrwin, daar heb je een tekstbestand cue-file voor nodig!
"hoe maak ik een tekst-cue-file"
He bestand dat je gaat branden, ter voorbeeld Mauro Picotto - The Others, moet je eerst in wave omzetten. Dan zoek je de punten op waar de nieuwe nummers beginnen. Deze punten zet je in een tekstbestand op de volgende wijze:
FILE "Mauro Picotto - The Others.wav" WAVE
TRACK 01 AUDIO
INDEX 01 00:00:00
TRACK 02 AUDIO
INDEX 01 07:48:00
TRACK 03 AUDIO
INDEX 01 15:06:00
TRACK 04 AUDIO
INDEX 01 22:48:00
TRACK 05 AUDIO
INDEX 01 28:11:50
TRACK 06 AUDIO
INDEX 01 33:42:05
TRACK 07 AUDIO
INDEX 01 39:50:10
TRACK 08 AUDIO
INDEX 01 47:09:40
TRACK 09 AUDIO
INDEX 01 52:19:70
TRACK 10 AUDIO
INDEX 01 58:34:35
TRACK 12 AUDIO
INDEX 01 64:40:00
TRACK 13 AUDIO
INDEX 01 70:36:10
Dit bestand sla je dan op onder "Mauro Picotto - The Others".cue
en je cue-file is klaar.
Dan kun je dit bestand gebruiken in cdrwin zoals boven beschreven.
Ik gebruik de cue-sheet voor m'n mp3's, want tekstbestanden vind ik niet relaxt. Je moet trouwens wel zorgen dat de cue file en het muziekbestandje hetzelfde heten en als je een cue-file in winamp wilt gebruiken moet je ze allebei in dezelfde map hebben staan.
De tekstbestanden gebruik ik alleen als ik iets ga branden.
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
Succes en de groeten!
Kamaya
Last edited by Kamaya on Mar-25-2002 at 19:15
Mar-25-2002 18:02
Rizz
tranceaddict in training
Registered: Feb 2002
Hey kamaya!!
thanx voor je reactie maar ik snap er nog steeds geen hout van!!
Ik heb de CDR Cue Cue sheet editor gedownload maar hierin kan ik niet eens tekst typen! Hij pakt gewoon geen tekst! Nu heb ik op de kladblok op de pc het cue file gemaakt en opgeslagen onder .cue.
Als ik dit cue file dan wil openen in CDRWin dan zegt ie:
Error: invalid CUE sheet command at line 1
Unable to find or open file
De cue heb ik gekopieerd van het forum (tracklist topic) en geplakt in de kladblok.
Kun je me een keer precies uitleggen hoe je een cue file maakt!!??
Volgens mij ben je daar wel een avond zoet mee als je EEN deel van DD wil branden met een cue file!!