Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > websideproblem (2)
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002
Dunno websideproblem (2)

1) jag satt över en timme i går med ett jäkla enkelt javascript..
Ja fattar inte vad ja gör fel asså... blir så lessen... nån som känner sig haj på dropdownmenyer i java... kan väl anmäla sig här så kan ja lägga till den personen på icq.

2) sen värsta simpla saken... som ja inte heller får att fungera...
ska bara installera teckensnitt...å så gör jag det... å ÄNDÅ kan ja inte använda dem i nåt program ja vill Photoshop/Paintshop...
skulle ju t.o.m. bli lite gla om det ville funka i Paintshop så kan ja ju ändå jobba vidare i PhotoShop liksom....suck...nån som vet "where I go wrong". Skulle va evigt tacksam om ja fick hjälp av nån snäll själ....endera svara här eller lägga till mig på icq eller nåt.. så ja får live support har gjort det här 100 ggr förut, men nu vill d inte fungera. bleee....

Tom Cloud - Told You So

Old Post Nov-23-2002 12:20  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nyx
TB-303 Maniac

Registered: Oct 2002
Exclamation

1) Läs om dropdownmenyer @ http://www.javascript.nu/intro.shtml

2) När du lägger in teckensnitt ska du lägga dem i C:/Windows/FONTS/ sen öppnar du teckensnittsfilerna i den mappen..efter det ska dem dyka upp i psp/photoshop & allt annat! Om inte så starta om datorn & kolla igen.

Lycka till!

Old Post Nov-23-2002 13:09  Sweden
Click Here to See the Profile for Nyx Click here to Send Nyx a Private Message Add Nyx to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict

Registered: May 2002

www.htmlhelp.com

hade jag stor hjälp av när jag skulle göra css till min hemsida....

Old Post Nov-23-2002 13:54  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Idea hmmm

tack

js.nu var en bra sida på svenska hade ja inte sett. få se om ja får till d nu då...

men hmm, ja har ju gjort så med teckensnitten och datorn säger att de redan e installerade å allt... å ändå e d inget program som känner av dem juu Va ska man gö?

Tom Cloud - Told You So

Old Post Nov-23-2002 14:26  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Nyx
TB-303 Maniac

Det ska räcka med att man lägger teckensnitten i "c:/windows/fonts" och öppnar dem! (om man inte öppnar dem i den mappen är det inte säkert att dem syns i olika prog)

Vad har du för dator & op system?

Old Post Nov-23-2002 14:39  Sweden
Click Here to See the Profile for Nyx Click here to Send Nyx a Private Message Add Nyx to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

fråga mig inte vad ja har för en dator vet inte
(ska ja läsa på tv'n, där d är bokstäver eller på lådan?) hhohoh, skojja bara

har iaf win 98, sämsta versionen, bränd å instabil

ska testa att göra om hela proceduren

Tom Cloud - Told You So

Old Post Nov-23-2002 15:18  Sweden
Nyx
TB-303 Maniac

quote:
Originally posted by Glorie
fråga mig inte vad ja har för en dator vet inte
(ska ja läsa på tv'n, där d är bokstäver eller på lådan?) hhohoh, skojja bara

har iaf win 98, sämsta versionen, bränd å instabil

ska testa att göra om hela proceduren

lol..jag antar att du har en gammal halvtaskig dator..så köp en ny!

Hmm..det borde ju vara samma procedur för win98 som för win xp.

Men du kan ju alltid tanka ner/köpa ett nytt op system!

Old Post Nov-23-2002 15:53  Sweden
Glorie
Goodbye for now

datorn e okej asså...bara två år gammal..å ja har uppgraderat den en gång redan me ram å hårddisk, men aaaa

den e dålig me..för den e instabil å elgigantenkillen lura mig fan
så ja har inge op.system på skiva (fick på en recoveryskiva som inte funkar) har testat mer än en gång.

Tom Cloud - Told You So

Old Post Nov-23-2002 17:47  Sweden
Nyx
TB-303 Maniac

quote:
datorn e okej asså...bara två år gammal..å ja har uppgraderat den en gång redan me ram å hårddisk, men aaaa

den e dålig me..för den e instabil å elgigantenkillen lura mig fan
så ja har inge op.system på skiva (fick på en recoveryskiva som inte funkar) har testat mer än en gång.

har du uppgraderat din dator när du inte ens vet vad du har för dator?

har du bredband eller dyl så kan du tanka ner nytt op system från Direct Connect

Old Post Nov-23-2002 18:54  Sweden
Glorie
Goodbye for now

King

haha, men me ram å gb kan man ju uppdatera juuue

har bredband å DC, men ja hittar aldrig nåt.. kanske beror på att ja e lat å otålig å aldrig orkar anv. det programmet

bryts ju jämt ju, eller så går d me 24 k i sekunden... suck

Tom Cloud - Told You So

Old Post Nov-23-2002 19:04  Sweden
Glorie
Goodbye for now

Worm Popper

nä, nu har ja fått till javascriptet, så det var ju trevligt det

tack för alla tips iaf.

Tom Cloud - Told You So

Old Post Nov-26-2002 13:54  Sweden
Nyx
TB-303 Maniac

quote:
nä, nu har ja fått till javascriptet, så det var ju trevligt det

tack för alla tips iaf.

kan man få se reultatet?

Old Post Nov-26-2002 14:11  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > websideproblem (2)
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackHelp id this track from tv [2004] [5]

Click here to listen to the sample!Pause playbackPendulum - "Blood Sugar" [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 21:44.

Forum Rules: