Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind
ny mix <-- uppladdad!!!
läs min senaste post
___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.
batteries not included.
- dave
Last edited by Vizay on Dec-15-2002 at 19:22
Dec-15-2002 15:48
robstar
Excited
Registered: Nov 2001
Location: Stockholm
Prova å koppla in i LINE-IN utaget istället, ljudet e mycket renare i de utaget.
Dec-15-2002 15:57
Vizay
immiNspired
Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind
hmmm jo kan iofs testa det......det skumma va att jag startade om datorn å då försvann radioeffekten :P
men jag ska testa line-in iaf....alltid bra med renare ljud
[edit]
tror jag skippar line in trots allt....den verkar lite keff på mitt ljudkort...kommer bara ljud i vänster kanal å inte på höger :/
aja om ca. 70 min så kommer den upp dårå
___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.
batteries not included.
- dave
Last edited by Vizay on Dec-15-2002 at 16:19
Dec-15-2002 16:11
Vizay
immiNspired
Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind
ok här kommer mixen nu.....märks att jag legat på latsidan med mixandet ett litet tag nu för min teknik e lite stel....missade ganska många övergångar lite granna.....
tracklist:
Airbase - T-pod
Signum - Coming on strong (S.H.O.K.K. remix)
Dj Hein - Energetic rythm (Donkey roller's remix)
Eon - Pocket damage
Push - Tranzy state of mind (clubmix)
Yoda - Definetly (Dj scot project remix) <---dåligt inmixad
Dumonde - God music (Cosmic Gate remix)
Chicane - Autumn tactics (Thrillseekers remix)
Ayla - Sun is coming out (Dj tandu dub) <--halvskum inmixning
Madelyn - Beautiful child (Hiver & Hammer remix) <-- vild
Nu-NRG - Dreamland
Dj Tiësto - Magik journey
ok sista låten, magik journey...där bryts mixen mitt i pga en liten felberökning av mig
när man spelar in på MD som jag måste göra först så spelar jag in utna longplay för bästa kvalitet....då ska man kunna spela in 80 min....men MD-skivan va bara på 74 minuter så skivan tog helt enkelt slut
men ni får tänka er sista biten i huvvet
sen vet jag att jag typ misslyckats liite i nästan varje övergång....jag har helt enkelt tappat lite i mixningsteknik men ni får klara er ändå
Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind
quote:
Originally posted by ScuL
var sparar du det den..? egen server lr?
jupp....har egen webserver här hemma...dock har jag bara en 0,5mbit/s uppkoppling vilket gör att jag inte kan hosta sidor å sånt....men jag hostar gärna låtar och mixar åt folk som behöver
___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.
batteries not included.
- dave
Dec-15-2002 23:40
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK
bra iaf. jag har bara 16KB/s upstream (128kbit) ..
jag skrivat liten kommentar men det är på min dator som är hemma
(just nu är jag på jobben.. jag återkomma när jag är hemma )
Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind
hehe trevligt ...ser fram emot din hemkomst
vad jobbar du med föresten? =)
___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.
batteries not included.
- dave
Dec-16-2002 12:34
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK
okej.. här är jag.
* nice track choice, lots of good quality tunes
- the build up isn't that logical, most of the times
dj's play softer records on the opening and hard records at the end.
* mixing skills are okay. you seem to nicely cover it up by keeping the volume of the upcoming record low and switch it over
- pitching is a little too obvious sometimes, watch that and try to cover it up a bit more
- i seem to hear a strange sort of fading.. are you playing around with the volumefaders or the bass/trebble switches?
anyway nicely done it's a start. see this as positive criticism. (allways useful)
oh.. by the way..
i moment fyller jag en praktikplats hos en försäkringsföretag som systemadministrator/applicationmanager och webdeveloper..
normalltvis går jag till högskolan i Utrecht var jag gör en utbildning som omfatter datorteknik, webdeveloping, och liten ekonomi & management..
Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind
hmmm ok, en del att tänka på till framtiden.....du undrade över dom konstiga fadeningarna som kommer av å till....de är jag som leker lite med volymfadern....gör detta i nästan varje mix för att se va folk tycker men de e nästan aaldrig någon som säger nått om det....vad tycker du? bra eller dåligt?
ska försöka att inte använda jogwheel på mina cd-spelare när låten e inmixad....kanske e smartare å reglera med pitchen bara
___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.
batteries not included.
- dave
Dec-16-2002 16:51
ScuL
Hardtechno maniac
Registered: Mar 2002
Location: Hampshire, UK
mm det är lagom..
liten konstigt bara.
jag är inte säkert om man skulle försätta med det.
sounds a little like bad reception on an fm-radio...
det kan vara gott men man måste peka ut riktiga momenten!
Registered: Dec 2001
Location: Stockholm & in my mind
mina volymfadeningar brukar faktiskt låta bättre men de va något med kvaliten som inte stämde....fick inte till bra ljud på inspelningen den här gången....
måste fan fixa så jag kan spela in direkt på datorn
___________________
quote:
Originally posted by davedresden
i suggest getting the gabriel & dresden prog-a-minute. in 3 easy steps you too could change the face of dance music.