|
3 Timmar Och 30 Minuter!!
Här kommer ännu en resumé av mina åskådningar på diverse trancefester... och som vanligt är det
en trött martin som skriver :-)
Fattar ni .... inatt såg jag MR ARMIN VAN BUUREN... i
inte en timme... inte 2 timmar... och inte ens 3 timmar utan
HELT OTROLIGTA 3 TIMMAR OCH 30 MINUTER.
Bara det är en stor sensation! Annars brukar ju bara större dj's köra set på typ 2 timmar när de gästar våra trakter.
Okej själva kvällen då, vi var på cluben vid 22.30 tiden, min första reaktion var - WOW va mycket folk på dansgolvet. I vanliga fall vid den tiden så brukar cluben vara rätt tom på folk... och det kan man ju förstå... öppet till 6-7 tiden.. men efter en snabb koll på vad det var för folk på dansgolvet så stod det klart...
DET VAR TRANCE.NU bussen som hade anlänt tidigt hehe. Det visade sig sen under kvällens gång att typ 50% av alla på clubben var svenskar hehe.
Resident dj'n Ck Feltman körde första två timmarna. För första gången någonsin har jag blivit lite besviken på hans set, lite för monotont stundtals. Men det kan rätt lätt förklaras med att han bara värmde upp publiken, och att resten av kvällen skulle komma att gå i härliga avb-trancestyle...
Något jag rekommendera alla att uppleva är när ck feltman får köra allra sista passet på klubben... då är han faen dj nr#1 i världen!
Gick mot toalleten och möte en grupp med folk bärandes på skivväskor vid utången.. och visst... det är ju avb som går förbi, "elvis has entered the building".
Klockan 00 skulle avb köra igång, men blev framflyttat en timme.
Hela kvällen hade jag problem med att jag fortfarande gick och drömde mig tillbaka till cruisen... jag jämnförde precis allting med det... och visst.. 1,5 timme in i avb's underbara set så var det kryssnings-stämmning på golvet (men då kom känslan istället av att... faen nu är det snart slut igen... ). Detta var inte så jobbigt som det faktum att för första gången någonsin inte kunde dansa järnet sista timmen... jag var helt enkelt inte riktigt återställd efter cruisen tror jag... menmen strunt samma, jag dansade hela avb's set iallafall utan paus :-)
Jag gjorde min vanliga variant och ockuperade ovanvåningen mitt emot djbåset... bra utsikt mot dj'n och perfekt ställe att dansa utan att slå i massa folk hela tiden.
Vid halv 4 gick jag ner på dansgolvet och deltog i värmen och röjet i publiken, faen vilket tryck det var.
Kort och gott, WOW HÄRLIGT ATT ÄNTLIGEN HA SET UNDRET AVB, det var faen klockrent eller gjutet om man skulle använda ett utryck som reveal använder (hoho reveal missade detta för en tenta... var jag bara tvungen att påpeka nu =)
Ni får säga till om mina utläggningarna jag skrivit/skriver (se cruise resumén också) är för röriga och för långa, men hoppas det kan glädja någon iallafall att få läsa hur det var!
/Martin E
Om 4 timmar ligger jag i min säng och sover.... och vilar ut inför lördagens pppparttyyyy.
Last edited by sipowitz on Dec-19-2002 at 15:57
|