Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Tranceåret 2002
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Kamelen
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2002

hur tycker ni 2002 blev då?....själv e jag överaskad över att det blev så bra tycker fortfarande 98/99 är bästa åren 2000 va oxo bra men 2001 började vända mot nån sorts "pip" trance....men nu har producenterna/DJna/skivbolagen visat att den eviga trance`n lever vidare...ialf i mitt hjärta ...well nog snackat skit... 2002 va f 8.5 / 10 hoppas 2003 hittar tebax till det "gamla" stuket 98-00 stilen

Old Post Dec-20-2002 04:57 
Click Here to See the Profile for Kamelen Click here to Send Kamelen a Private Message Add Kamelen to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000

Ja för fan....riktigt sköna releaser i år om man jämför med 2001 som bara hade ett fåtal.

Armin har verkligen överaskat oss i år. Släppt många sköna låtar,
Dust.wav måste ändå vara min favourit. Mixen på time is a healer va inte helt fel heller.

Above&Beyond som för tillfället är bland mina favouriter har inte heller legat på latsidan. Två helt underbara Oceanlab singlar och sen Aalto - Liquid sleep som e en grymt skön låt.

Solar stone har återtagit sitt grymma rykte som dom förtjänar med Solarcoaster.... mumma

Gouryella gjorde comeback, dock inte världens bästa kanske. Tiesto var väl något av en besvikelse i år för mig. Det enda jag gillat från honom i år var mixen på Southern sun, den e skön. Dessutom lämnade han Gouryella och sa upp Magik serien. Då är det hej då Tijs om man frågar mig

Old Post Dec-20-2002 07:34 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Ja det har ju kommit mycke trance detta år... ibland kanske man tycker det har kommit för mycket så det har blvit lite urvattnat.... tycker även Tiesto som därför går över mer till hardtrance i sina produktioner...

Men det finns många många bra låtar som kommit men jag orkar inte radda upp alla så jag tänker nämnda den första sensation som kom å alla förälskade sig i första gången dom hörde den...
Paul Oakenfold - Southern sun (Tiesto remix)
Själv hörde jag den första gången via Tiestos 9 timmars set från Dutch Dimension i Februari.

Hoppas lite som OracaZ att trance går tillbaks till soundet från ´99 ´00... inte helt men åt det hållet... nyskapande måste det ju förstås alltid vara

Trance4ever... Mer stamp åt folket.... gott slut på detta trance år / Steve

Old Post Dec-20-2002 07:47  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Endre
lol space music

Registered: Apr 2002

mmm....bästa i år

Energy 52 - Café Del Mar (John "00" Flemming Remix)
Kirsty Hawkshaw - Fine Day (James Holden Remix)
System F - Solstice
Young Parisians - U Write The Rules (Solar Stone Remix)
Yagya - Snowflake 8
Beatpushers - Rokki
Lemon 8 - New York New York
Yunus - Red Piolt (tror den släpptes i år)

yeah..

Old Post Dec-20-2002 11:23 
Click Here to See the Profile for Endre Click here to Send Endre a Private Message Add Endre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Sneaker Pimp

Märks att du e lite ProggAddict Endre

John o flemming har gjort mig väldigt nöjd i år...älskar hans grejer...hans mix på Ice Cream va härlig som fan...muma

Old Post Dec-20-2002 11:33 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AC.
Supreme tranceaddict

Registered: May 2002

Tycker det släppts mycket mera skit och remixar på gamla klassiker...

Men nog har det kommit en massa bra låtar också =)

Old Post Dec-20-2002 11:47  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
lonne
Stranger Than Fiction

Registered: Mar 2002

Bästa producenter 2002.

* M.I.K.E.
* James Holden
* L-Vee
* Sasha

Old Post Dec-20-2002 17:24  Sweden
Click Here to See the Profile for lonne Click here to Send lonne a Private Message Add lonne to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

Registered: Oct 2001

quote:
Originally posted by lonne
Bästa producenter 2002.

* M.I.K.E.
* James Holden
* L-Vee
* Sasha

Dom har varit grymma det är sant.

men i min åsikt framför allt Lemon 8. Dock prog.

Andra kandidater:

Gabriel & Dresden, Yunus, Oliver Lieb.

För trance har 2002 varit helt okej..

Old Post Dec-20-2002 18:24  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
robstar
Excited

Registered: Nov 2001

02 har vart ruskigt bra!
Hoppas 03 blir bättre!!

Old Post Dec-20-2002 19:20  Sweden
Click Here to See the Profile for robstar Click here to Send robstar a Private Message Add robstar to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RebeL9
The Digital Blonde addict

Registered: Nov 2001

2002 var verkligen det år då det släpptes massa nya versioner på gamla trancelåtar.
ta bara Energy 52 - Café Del Mar (Marco V remix/Fleming remix), Age of Love - Age of Love (Mr Sam remix), Mauro Picotto - Pulsar 2002, Insigma - Open Your Eyes (Goldenscan remix), Pulser - Cloudwalking (The Beatpusher remix), Solar Stone - Seven Cities (Armin van Buuren remix), The Digital Blonde - Legato 2002. Ja listan kan göras hur lång som helst
Så jag tror att anledningen till att folk delvis upplever som att 2002 var året då trancen återigen fick en melodisk prägel beror nog delvis på att man gjort en så förbannat många nya remixar på gamla tranceklassiker
ok lite vad jag tycker:
Bästa producent: Laurent Veronnez
Bästa DJ: Armin van Buuren
Bästa nykomlingar: Hemstock & Jennings
Bästa remixare: John 00 Fleming
Bästa label: Bonzai (snäppet bättre än Platipus)
Bästa mixskiva: Armin van Buuren - 004 Transparance
Bästa soloalbum: Transa - Chronology
Bästa psyalbum: Human Blue - Electric Roundabout
Bästa DJ: Armin van Buuren
Sämsta låt: Jan Wayne - Because The Night

Old Post Dec-20-2002 21:29  Afghanistan
Click Here to See the Profile for RebeL9 Click here to Send RebeL9 a Private Message Visit RebeL9's homepage! Add RebeL9 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Gjorde inte Solar Stone lite av en comeback i år ändå?

Old Post Dec-24-2002 21:23 

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Tranceåret 2002
Post New Thread    Post A Reply

Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackPlease help! Song ID ??? [2003] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackKamaya Painters - Far From Over [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 21:28.

Forum Rules: