|
Tranceaddict 2002 jaaroverzicht
Oke, 2002 is voorbij, 2003 is al begonnen. Tijd om even het afgelopen jaar te bekijken.
Het forum vind ik er alleen maar op vooruit zijn gegaan, 3 nieuwe mods waaronder ikzelf, en alles gaat nu zijn gangetje. Wel natuurlijk wat gedoe met sommige threads, een paar kleine ruzietjes, maar verder vind ik zelf dat er niets geks is gebeurt, of er in het nieuwe jaar iets zou moeten veranderen.
Ik vind het zelfs wat knusser geworden, feesten zoals Nexus en Addiction hebben daarbij zeker geholpen. Sommige mensen gaan voor deze feesten met elkaar eten, of spreken wat anders af. Meetings worden vooral op Nexus druk bezocht. Toch jammer dat op andere feesten toch veel members wegblijven. Ook vind ik het nog steeds jammer dat leden die hier al heel lang op het forum zitten hun gezicht nog nooit op een meeting / feest hebben laten zien.
De feesten waren oke, met natuurlijk Nexus en Addiction als toppers, voor mij dan. Addiction 2 gaat er zeker komen, al hebben de UKTA's ook de naam Addiction gejat! Nexus is er 15 februari weer, nu in Deventer.
De grote feesten zijn voor mij een beetje afgedaan. ID&T innoveert al tijden niet meer, dezelfde namen alom. 2003 wil ik zelf alleen nog maar kleine feestjes bezoeken, en misschien naar het buitenland gaan. Mayday zit in de planning, alsmede Nature 0ne als ik tijd heb, en misschien nog Engeland.
De grote feesten in Nederland zijn OF te duur, of je ziet steeds dezelfde namen.
Binnen de muziekstijlen zelf is veel gebeurt. Trance gaat naar mijn mening een beetje bergafwaarts, en de hardere stijlen pieken nu. Denk aan Hardstyle dat volle zalen trekt, en de techno die steeds populairder wordt. Voor 2003 denk ik dat Hardstyle afneemt qua populariteit, alsmede de trance een beetje. Zelf luister ik al een tijd niet veel meer naar Dj's als Armin en Tiesto. Te cheesy en te weinig innovatief qua platenkeuze. Smaken verschillen.
Tiesto is wel gekozen als nummer 1 van de wereld, wat je op een feest als Innercity goed terug kon zien. Tering wat druk. Van Ferry Corsten hebben we dit jaar niet veel gehoord, van Armin des te meer.
Bennie Rodriquez is dit jaar denk ik wel doorgebroken, alsmede Montanan, maar van de laatste hoor je niet echt superveel meer.
Andere namen zoals Jean / Gielen zijn er ook nog steeds, maar veel is er niet over te vertellen.
Met Mysteryland sloeg ID&T een goede weg in door meer buitenlandse namen naar Nederland te halen, maar jammergenoeg is deze trend niet doorgezet.
Het talent is er in Nederland nog wel, maar echte doorbraken zie ik niet voor 2003. We wachten af.
Dat was het eigenlijk wel wat mij betreft. Ik weet niet wat jullie van het afgelopen jaar vonden, maar ik vond het oke. Had slechter gekund. 2003 weet ik niet wat ik ervan moet verwachten, we gaan het wel zien. Als er maar geen oorlog komt...want dan zijn we allemaal fucked.
Misschien kan iedereen ook even een lijstje posten met:
beste feest, beste dj, beste nummer, beste liveset, beste album, irritantste ta-member, meest leuke ta-member, goede voornemens ofzo, zoals ook al in een andere thread elders op het forum is gedaan.
Greetz,
SnuggLe