Registered: Sep 2001
Wat voor stereo-installatie pest je je ouders of buren mee??
Ben wel geïnteresseerd wat voor mensen allemaal net zo'n audiofielle stereo-apparatuur hebben!!
Ook laat ik eens beginnen (ben ten slotte toch de beginner van de thread).
Ok moet het voorlopig doen met:
- Marantz pm-53 versterker levert 2x 70 Watt op 8 ohm (deze versterker ga ik binnen kort veranderen in een 5.1 versterker van
Marantz waarschijnlijk een pm6000 5x 100Watt op 8 ohm .)
- Marantz eq-530 equalizer er tussen zitten en rekenmaar dit geeft een boost op je geluid.
- Marantz cd5000 cd speler. Leuke cd speler!!
Daarbij draai ik nu op 2 boxen. 2 JBL L4 pro speakers van beiden 250Watt op 8ohm maximaal. Leuke boxen om je buren mee te pesten
De bekabeling die ik gebruik weet ik ff niet, was wel 100 piek per meter. Maar ja je moet wat om geen verlies te krijgen Zal vanmiddag als ik thuis ben ff checken wat het voor kabel is.
Oct-26-2001 07:50
New Wave
We are all a number......
Registered: Mar 2001
Mwah, ik heb gewoon 2 speakertjes van 100W staan, maaruh door te techno worden mijn ouders knijter whehehe.maarja, boeiuh, over twee uurtjes kenne ze nog harder gaan zeiken want dan heb ik mijn TT"s whehehehehehhee
Ik heb geen buren-
ik pest alleen mn ouders maar aangezien die ook vrij veel weg zijn, zit dat wel goed.
Ik heb een pioneer versterker, technische gegevens weet ik niet, maar ik heb er een paar maanden geleden wel 2 boxen van 75 watt mee opgeblazen omdat ik de volumeknop verder dan het midden deed.
Dus heb ik maar wat nieuwe erbij gekocht: Ik had al 2 philips 100 watt staan, die waren nog wel heel,
en ik heb er nu 2 x Sony 250 watt bij.
Dr zit een bas in je wil niet weten! Als ik m maar een beetje hard zet trillen alle ramen van het huis
Re: Wat voor stereo-installatie pest je je ouders of buren mee??
quote:
Originally posted by LightForce
- Marantz pm-53 versterker levert 2x 70 Watt op 8 ohm (deze versterker ga ik binnen kort veranderen in een 5.1 versterker van
Marantz waarschijnlijk een pm6000 5x 100Watt op 8 ohm .)
- Marantz eq-530 equalizer er tussen zitten en rekenmaar dit geeft een boost op je geluid.
- Marantz cd5000 cd speler. Leuke cd speler!!
Ejhman, Marantz is echt een topmerk, ik heb zelf ook een cd spelertje van Marantz,: cd-38, is wel oud maar die dingen zijn echt zuiver....
Als we toch alle suit de kast trekken :-)
cd-spelers:
-Marantz cd-38
-Philips cd140
Versterker
-Pioneer
Mengpaneel
-ETP Digimix 60
-ETP Discomixer MM40
TT's
-2x Omnitronics BD-1520 (silver)
Oct-26-2001 12:27
Dj Lex
Respect the Lex
Registered: Apr 2001
quote:
Originally posted by TranceFool Ik heb gewoon een Sony setje, goed geluid. 4 boxen, surround sound. 2x 30 en 2x 120 watt. De buren kunnen meegenieten dus dat vinnik goed genoeg
ja zoiets heb ik ook, maar dan van Awai met nog een subwoofer er bij geloof ik.
En natuurlijk is m'n PC aangesloten op m'n receiver. Kan zo ook leuk DVD kijken
Oct-26-2001 12:52
LightForce
Totally Addicted
quote:
Originally posted by New Wave
Ejhman, Marantz is echt een topmerk, ik heb zelf ook een cd spelertje van Marantz,: cd-38, is wel oud maar die dingen zijn echt zuiver....
Marantz is inderdaad zuiver, of je nou iets ouder apparaat heb of niet.
Maar die bekabeling die ik heb is van ixos (http://www.ixos.co.uk)
De bekabeling staat onder de naam 603 Superstrand.
Ben trouwens nog op zoek naar een actieve subwoofer. Heeft iemand ervaring met actieve subwoofers?? Of merk, type van woofers die wel goed zijn. Laat het dan ff horen. (liefst me site van het merk erbij)
Oct-26-2001 13:35
Ruben_Dubbink
Rally Addict
Registered: Oct 2001
quote:
Originally posted by TranceFool Ik heb gewoon een Sony setje, goed geluid. 4 boxen, surround sound. 2x 30 en 2x 120 watt. De buren kunnen meegenieten dus dat vinnik goed genoeg
Hier nog eentje met een Sony stereotje,
met 2x 80 watt, kan ze helaas toch nooit vol zetten; anders krijg ik gezeur met de buurtjes.......
Greetz RubDub
Oct-26-2001 13:52
Subsonik
Bad Mother ******
Registered: May 2001
kheb n heel simpel standaard philipssetje , 2x 50 watt,maar zelfs als ik die op de helft zet beginnen ze benee al te zeiken (houten vloeren) omdatze daar aleen maar bass horen
Oct-26-2001 14:24
Flippe
Snap jij het wel ?
bij me computer heb k 2 speakers en een subwoofer ( Philips)
Kunnen hard genoeg ( m'n ouders klagen vaak genoeg )
Echte stereoinstalatie heb k niet
Luister meestal alleen op de computer muziek!