 |
|
|
|
 |
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris
|
|
|
Håller med till viss del, men mest inte...det där om voyage har jag redan förklarat...jag vet vad dessa DJs spelar för jag har snackat med arrangören och så har jag hört 2 av dom för bara några dar sen....Vizay och Dioxys kan intyga att dom spelade riktigt sjyst trance som du oxå skulle gillat.
"Det är ingen skönhet i dem stilarna, ingen djupare mening eller budskap, bara bang bang bang, simpelt, trist"
Precis så säger majoriteten av sveriges befolkning om trance, och hur pålästa brukar dom vara? Tycker att du drar lite förhastade slutsatser. Psy är en stil för sig, och det kan oftast vara rätt tråkig (tycker jag) när den bara består lite bas och några knorr ljud. Men det är inte förrän man har gått på en fest och hört DJn mixa in en riiiiiktigt fet psy låt på ett sjysst sätt och byggt upp energin på hela golvet som man verkligen har upplevt en bra psylåt. Fresa som lirar på Voyage är en av dom jag sett som klarar detta... Psy är inget jag lysstnar på när jag sitter och kopplar av framfördatorn dock....den är inte gjord för det.
Trance ÄR inte en saga....Trance är en saga för_dig_...det är din syn på det...det kanske inte är det för alla.....för mig är det oxå det... Men för mig är Progressive trance mer saga än något annat....tar mig på långa resor där jag kan drömma mig iväg. Samtidigt har jag oerhörd respekt för folk som kanske gillar lite hårdare, eller lite lättare, eller psy t.ex.....för dom älskar musiken och lever för den....varför ska jag komma där och säga:
"Fan va din stil suger, är juh bara knirr knorr, usch, du är ingen äkta trancare om du tröttnade på min melodic trance"
Tycker detta låter oerhört trångsynt...?
Lets all unite 
___________________
|
|
Feb-08-2003 09:46
|
|
|
 |
 |
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris
|
|
|
| quote: | Originally posted by Endre
klart jag ger saker en chans, det är det jag gjort många gånger, det där med dansgolvet som du säger mind, kan vara en stor del av sin uppfattning, men ändå så står jag fast vid min åsikt, min farsa säger att jag inte har nån musikkänsla när jag säger att rock är skit, men det är för att jag gett det en chans, och det var inte bra. men det är en samksak, helt rätt, men det är ltie synd att man utesluter en viss stil mer eller mindre bara för det.
|
Jag tycker inte att det räcker med att ge det en chans.....att ge det en chans för dig är att lyssna, och om du tycker det är bra så är det det eller? Bara för att du inte tycker det är bra så är det inte dåligt...alla har olika smak...man ska respektera att andra tycker om sin musik lika mycket som du tycker om din...annars kan du inte förvänta dig att dom respekterar din....
___________________
|
|
Feb-08-2003 10:27
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 03:54.
Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
|
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
|
|
|
|
|
|
Contact Us - return to tranceaddict
Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
|