Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Off topic: Detta hände mina polare
Pages (16): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000
Evil1 Off topic: Detta hände mina polare

Detta är som sagt lite off-topic. Men jag kände att detta borde alla läsa, för sånt här händer. Och det är helt sjukt!

Två av mina kompisar (Daniel, Nicklas) var i hökarängen, varför vet jag inte men dom var iaf där. Mitt på ljusa dan dyker det upp en Turkisk snubbe i 19:års åldern. Exakt vad han sa vet jag inte men det var i stil med:
- Jag har en kniv i fickan, springer nån av er så ska jag med glädje hugga den i ryggen, ge mig allt ni har på er av värde.
Ingen av dom vågar springa (speciellt med tanke på att man sätter sin kompis i fara) och dom ger bort allt från pengar till mobiler och Mp3-spelare. Detta i sig är lagom jobbigt för vem som hellst. Men det slutar inte här, killen vill ha deras hemmanycklar, efter att han tagit dom tvingar han dom att visa honom vart dom bor. Dom bor på andra sidan stan så dom sitter alltså med denna killen hela vägen på tunnelbanan dit. Först hem till Daniel som får skicka ut sin syster och hennes kompisar ifrån lägenheten med förklaringen "Vi ska kolla lite grejer, ni måste dra" typ. Därefter får danne under hot ge allt av värde (som går att stoppa i fickan) hemma till killen. Vi snackar saker för ungefär 10.000:- Efter detta tar han daniels bankomakort, ner till centrum och hämta ut 2000:- på bankomaten. Sedan går dom t.o.m in på konsum och köper cigaretter! Efter detta tvingar han Nicklas (Med kniv mot hals) Att ringa sin farsa och fråga ifall han kan överföra pengar till sitt konto men det funkade som tur va inte. Nu går dom hem till Nicklas och han tvingar nu Nicklas att själv söka igenom lägenheten efter värdesaker för att inte lämna fingeravtryck. En freestyle får han tag på och hotar Nicklas en gång till med kniv.
"Jag räknar till 5 sen ska du ha gett mig allt av värde här"
Efter 5 sekunder utan resultat typ så ger han sig och dom beger sig mot tunnelbanan. Förstå att killen inte hittar själv utan att Daniel och Nicklas får vägleda honom dit. På vägen berättar han att dom kan polisanmäla om dom vill "När jag kommer ut om 3 månader så dödar jag er" efter detta försöker han övertala dom att möta honom på fredag på plattan i sthlm "Ta med er pengar".

Först när tunnelbanedörrarna stängts fick dom gå.
Nu har dom polisanmält osv. Man hittade en cigarettfimp som killen glömt så dom har fingeravtryck och så. Själv är jag ganska chockad över att sådant händer...det är fan helt sjukt....Detta klassas som kidnappning och denna kille åker rätt hårt snart kan jag säga....

Polisen har sagt att man alltid ska ha ett "kodsystem" med sina kompisar för att klara dessa situationer när man inte kan prata utan måste använda t.ex händerna för att kommunicera. Kanske är värt att tänka på.

Old Post Oct-16-2002 18:23 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun

Registered: Dec 2001

fy fan.. låter inte alls skoj

förjävligt att sånt händer

Old Post Oct-16-2002 18:38  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Endre
lol space music

Registered: Apr 2002

asså...nej. det är för mycket. ..

fy fan...

Old Post Oct-16-2002 18:39 
Click Here to See the Profile for Endre Click here to Send Endre a Private Message Add Endre to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
x-dream
Kurai is my slave!

Holy shit....Fan samhället har blivit helt sjukt.....

Tur att det inte sluta med att nån av dom blev allvarligt skadade.....Även om det är en fruktansvärd händelse som säkert sätter sina spår för bägge av din kompisar...

Old Post Oct-16-2002 18:41  Sweden
Click Here to See the Profile for x-dream Click here to Send x-dream a Private Message Add x-dream to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
fede
(((d[-_-]b)))

Registered: Sep 2002
Unhappy

Jäklar! f@n va sjuk snubbe...

Old Post Oct-16-2002 18:50 
Click Here to See the Profile for fede Click here to Send fede a Private Message Visit fede's homepage! Add fede to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
AnD
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2001

fy helvette... kan knappt tro det. Man måste vara helt desperat eller bara sjuk för att göra något sådant. Kan bara inte förstå det. Inte konstigt att folk beväpnar sig i dessa tider

Help me identify these tunes, please:
ID1 and ID2

Last edited by AnD on Oct-16-2002 at 19:07

Old Post Oct-16-2002 19:00  Sweden
Click Here to See the Profile for AnD Click here to Send AnD a Private Message Add AnD to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rikard
Supreme tranceaddict

Question

förstår inte riktigt vad de menar med kodsystem?

Old Post Oct-16-2002 19:13 
Click Here to See the Profile for Rikard Click here to Send Rikard a Private Message Add Rikard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rikard
Supreme tranceaddict

Question

förstår inte riktigt vad de menar med kodsystem?

Old Post Oct-16-2002 19:13 
Click Here to See the Profile for Rikard Click here to Send Rikard a Private Message Add Rikard to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Det knöt sig i magen när jag läste detta... Jag blir så jävla förbannad... Jag känner mycke sympati för jag har själv blivit rånad förr och hotat till ivet...

NACKSKOTT borde den där idioten och sånna som han ha (ex. dom som misshandla en vän till mindshooter i aug.-sept.)

Man kan tycka det ena eller det andra vad man skulle gjort själv eller vad dom borde gjort, jag e säker på att dom fundera på vad i helvete skulle dom hitta på för att komma bort från denna idiot.

Hoppas det löser sig för båda på bästa sätt och att idioten åker dit hårt... men jag e rädd för att Svenska rätts systemet kommer hjälpa den misstänkta pga. för vaga bevis....

Last edited by SteveTranz4ever on Oct-16-2002 at 21:52

Old Post Oct-16-2002 19:17  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Mmm det är helt sjukt...

Med kodsystem menar jag t.ex att man bestämt i förväg att man kliar sig bakom huvudet 10 sekunder innan båda springer...bara ett exempel...man kan juh utveckla det hur mycket man vill.

Kanske ska ta och berätta att det var en annan polare till mig som var på festen på långholmen som helt ensam blev misshandlad av 4 st maskerade män senare när han gått därifrån. dom tog allt av värde...typ 3000:-, krossade käken och slog sänder hans öga typ...fick opereras...han gjorde inget motstånd alls.....

suck...vad gör man?

Old Post Oct-16-2002 19:50 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ExOn
Still around

Registered: Jan 2002
Helvete! Blev iskall när jag läste.. asså såna människor ska inte få ha någon frihet!

One of the few ones left

Old Post Oct-16-2002 20:10  Sweden
Click Here to See the Profile for ExOn Click here to Send ExOn a Private Message Add ExOn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

OMG!
har inte läst era svar, utan svara direkt efter minds inlägg

jag är så arg att jag inte vet vad jag ska säga

jag känner för att säga saker som tenderar att vara både människoförnedrande och rasistiska, men jag undviker det...

skicka hem honom till turkiet där dödsstraff finns? nej, jag är sjukt emot dödsstraff, men man blir ju så förbannad

saknar ord

Old Post Oct-16-2002 20:41 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Off topic: Detta hände mina polare
Post New Thread    Post A Reply

Pages (16): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackSweet track, please HELP ME [2004] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackStarecase - See (Timo Maas Remix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 15:13.

Forum Rules: