|
Måste nästan säga detsamma om er tjejer... Men det handlar om så mycket mer än om att hitta en "fin" tjej eller kille. Och nu syftar jag inte på att nu är utseendefixerade, för jag hajar att det inte handlar om det. Men till min poäng:
Ska tala av egen erfarenhet. Alla tänker, "var är den där personen som är ärlig, som är snäll, som är snygg, gullig, mysig" osv osv.
Grejen är det att det finns så mycket mer som måste klaffa, fastän det är en jättefin person man träffat. Jag tänker ta mitt senaste förhållande som exempel.
Blev tillsammans med Clary 1:a december. Vilken brud! tyckte jag. Hon var juh verkligen snygg, gullig, social, öppen. Hela paketet.
Så vi va jättekära och hade det bra tillsammans. Juh längre ett förhållande håller desto mer saker dyker upp, saker som måste klaffa. hela tiden.
Möte med familjen, kompisar, intressen osv.
Dessa är saker som man inte tänker på i början. I början är det endast ett fåtal saker som ska klaffa för att man ska bli kära. t.ex
Utseende och personlighet (den ytliga). Men som sagt, under tiden man håller ihop så kommer det nya saker som måste stämma överens. Om det visar sig att man inte alls kommer överens med hennes kompisar och inte heller med hennes familj. Och sex-livet fuckar totalt. Då kanske man har ett problem? Som man inte kunde förutspå från början. Alltså vet man inte förrän långt in i ett förhållande om det kommer att hålla i längden.
I mitt fall visade det sig att hon va lite osäker hur hon ville ha det. Hon va inte så inne på att ha ett stadigt förhållande eller att göra det så seriöst, hon kände sig kvävd liksom. Detta ledde juh tilla tt det inte funkade, men det hade inte med nån av oss att göra riktigt. Hon va jättefin, coh hon tyckte detsamma om mig. Men vi tog ett gemensamt beslut att det funkar inte när vi har så pass olika syn på hur man ska ha det. Och det gör oss till 2 fina personer med olika syn bara.
Poäng: Att leta efter en "fin" tjej eller kille handlar så mycket om vad man själv har för värderingar. För det finns en miljon fina tjejer och killar därute. Handlar om att hitta en i sin smak liksom. Alla fina människor passar inte så bra ihop. 
GABY: Du undrar över hur du ska behålla en fin kille. Du ska vara dig själv! Man kan bara vara sig själv. Om han inte vill ha dig när du är dig själv då är han juh inte den rätta killen för dig right? För i så fall är han ihop med någon som du inte är. När du hittar en kille som är tillsammans med dig för den du är, då kommer det att funka. Man kan inte spela skådespel i ett förhållande. Man kan heller inte gå in i ett förhållande besluten om att förändra den man blir tillsammans med.
Last edited by mindshooter on Jan-20-2003 at 23:18
|