Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Stockholm watch out!
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
nekholm
nekholm



Registered: Jan 2001
Location: .fi
Talking Stockholm watch out!

Gissa vem som e på ett jävla partyhumör.. That's right, jag! Och det ska fan festas som det aldrig har festats förut. Så här ser mina följande dagar ut:

Onsdag: Klassresa till Stockholm (äntligen!). Bussen går från skolan till Helsingfors klockan 15.00, och båten går väl 17.30. Sen så ska det då festas som sagt.
Torsdag: Spendera dagen i Stockholm (om man orkar stiga upp alltså ), och fortsätta på kvällen igen. Det kommer ju inte att kännas lika kul på hemvägen som på ditvägen, men det är väl bäst att inte tänka så mycket på det.
Fredag: Hemma igen. Får väl ta några återställare på morgonen, så man klarar sig. Eftersom man har köppt fullt med sprit så kan man fortsätta supa, och det passar ju jävla bra att det är en Fredag
Lördag: Min bästa kompis kommer hem från armén till veckoslutet, och han ska supa förstås, och en hurdan kompis är jag om jag inte är med honom? Så det blir dag 4 i rad då..

Fan, levern kommer väl att förskrumpna och massor, massor av hjärnceller kommer att dö, men va fan, sånt e det Och ni som råkar vara i Stockholm på torsdagen, om ni ser ett gäng på högst 14 (bak)fulla finlandssvenskar, så är säkert jag en av dom


___________________

Old Post Feb-11-2003 18:41  Finland
Click Here to See the Profile for nekholm Click here to Send nekholm a Private Message Visit nekholm's homepage! Add nekholm to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now



Registered: Apr 2002
Location: Stockholm SWE -> Ear candy: Empty State
Talking

hehehhee... I will for sure watch out ska hålla mig borta från sthlm hela helgen då hare så kul


___________________

Tom Cloud - Told You So

Old Post Feb-11-2003 20:24  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nekholm
nekholm



Registered: Jan 2001
Location: .fi

Tack, det ska jag

Brudar är mycket välkomna att korsa vår väg

Vet inte vad vi kommer på för fanstyg, vi kanske leker finska terrorister eller nåt.. Måste ju för fan hitta på nåt radikalt så man har nåt att berätta för andra kompisar sen Nån som har nåt förslag?

Hur är det annars, om man står med en burk öl (det är väl vanligare med burkar i sverige?) i handen, mitt på nåt torg tex, får man göra det? Typ dricka på allmän plats mitt på ljusa dan? Eller kommer polisen och häller ut det eller nåt?


___________________

Old Post Feb-11-2003 20:39  Finland
Click Here to See the Profile for nekholm Click here to Send nekholm a Private Message Visit nekholm's homepage! Add nekholm to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now



Registered: Apr 2002
Location: Stockholm SWE -> Ear candy: Empty State
Drunk

du får inte dricka på allmän plats hoho... min pappa var på rövarresa i finland en gång de ringde runt till en massa finska personer från en telefonhytt å fråga efter "Rollo" å så pratade de bara blaha-språk me dem.. för pappa kunde ju inge finska precis

sen la de sig för att sova i en park i H-fors, men på den tiden (vet inte hure e nu) fick man inte sova i parker i finland. HELT galet haha så d blev bortkörda av polisen...

men hmm, va ska du kunna hitta på för bustyg? hmmm...ska fundera.


___________________

Tom Cloud - Told You So

Old Post Feb-11-2003 20:43  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nekholm
nekholm



Registered: Jan 2001
Location: .fi

Som i Finland då.. Jag fick böter för ca 2½ år sen när jag drack på allmän plats. Ca 20 euro.. Nuförtiden om man är underårig tar polisen dej till finkan. Har hänt åt 2 kompisar.. Är man myndig häller dom bara ut drickan..

Jag kom på att man kan skriva "All Your Base Are Belong To Us" överallt Eller försöka bli bannad nånstans.. Eller i alla fall utsläng nånstans ifrån. Vet inte riktigt..

Alla som har idéer, skriv här. Bussen går som sagt klockan 15.00 imoron (= 14.00 svensk tid), så jag behöver förslagen före det.


___________________

Old Post Feb-11-2003 20:56  Finland
Click Here to See the Profile for nekholm Click here to Send nekholm a Private Message Visit nekholm's homepage! Add nekholm to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now



Registered: Apr 2002
Location: Stockholm SWE -> Ear candy: Empty State
Monkey Dancer 2

quote:
Originally posted by Nicke
Jag kom på att man kan skriva "All Your Base Are Belong To Us" överallt


öhhh..fattar inte riktigt lät ju ganska roligt, men?

quote:
Alla som har idéer, skriv här. Bussen går som sagt klockan 15.00 imoron (= 14.00 svensk tid), så jag behöver förslagen före det.

hehe, du e rolig.. jepp ja ska komma på nåt

vänta nu vet ja... ta med en boomblaster å spela trance för högvakten på slottet... då blir d inte så glada på dig


___________________

Tom Cloud - Told You So

Old Post Feb-11-2003 21:01  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
biznology
Supreme tranceaddict



Registered: Dec 2000
Location:

haha rolig!

im actually taking Viking Line over to Helsinki on wednesday...strange how that works! hehe have fun i will...cheap boos mmm


___________________
'That's like telling a Kodiak bear to stop fcking older men.'

Old Post Feb-11-2003 21:06  United States
Click Here to See the Profile for biznology Click here to Send biznology a Private Message Add biznology to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nekholm
nekholm



Registered: Jan 2001
Location: .fi

Du fattar inte All Your Base? Kolla den här då: All Your Base Are Belong To Us

Biz: This Wednesday? Like in tomorrow? Or next week?


___________________

Old Post Feb-11-2003 21:08  Finland
Click Here to See the Profile for nekholm Click here to Send nekholm a Private Message Visit nekholm's homepage! Add nekholm to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

är sprit billigare i sverige än i finland?


___________________
man with no sig

Old Post Feb-11-2003 22:16 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nekholm
nekholm



Registered: Jan 2001
Location: .fi

quote:
Originally posted by reveal
är sprit billigare i sverige än i finland?


Jag antar att du referar till att jag har köpt fullt med sprit. På båten får man ju köpa skattefritt, och det är där jag köper min sprit (fast det blir väl bara öl).

Ifall du annars bara undrade om spriten är billigare i Sverige än i Finland, så det har jag ingen aning om..


___________________

Old Post Feb-12-2003 11:32  Finland
Click Here to See the Profile for nekholm Click here to Send nekholm a Private Message Visit nekholm's homepage! Add nekholm to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nekholm
nekholm



Registered: Jan 2001
Location: .fi

Aaaah, fy faan.. Jävlar vilken resa! Orkar inte berätta nåt just nu, men imorgon kanske. Det som jag nu kommer ihåg alltså


___________________

Old Post Feb-14-2003 16:09  Finland
Click Here to See the Profile for nekholm Click here to Send nekholm a Private Message Visit nekholm's homepage! Add nekholm to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
nekholm
nekholm



Registered: Jan 2001
Location: .fi

Nåja, har inget bättre för mej just nu, så.. Här är en sammanfattning av resan. Alla tider är finsk tid, alltså en timme mer än i Sverige. För att skydda alla oskyldiga anges inga namn.



Onsdag

13:00: Slutar skolan, åker hem, går i duschen och dricker 2 Bacardi Breezer Lime (275 ml, 5,1%) och en Super Cide Ice Cactus/Lime (330 ml, 4,5 %).

15:00: Med en beställd minibuss åker vi iväg till Viking Lines hamn.

17:30: Båten avgår, och jag och några kompisar går till en bar och beställer varsin drink. Efter det tar vi en till, och sedan beställer vi bord till buffen.

18:00: Vi äter god mat och dricker öl samt röd- och vitvin.

19:00: Vi har ätit färdigt och försvinner nånstans.
Senare på kvällen: Röker en cigarr (inte alls bra)

Natt/morgon: Tillbax i hytten för att börja sova. Klättrar upp i min kompis säng med hytt-telefonluren i handen. Drar lite för mycket i den, och hela jävla telefonen lossnar från väggen.. Lite senare är jag i bara boxers och t-skjora och spriger till hissen. Kommer inte ihåg om jag åkte nånstans eller kom tillbaka genast..



Torsdag

Morgon: Vaknar helt jävla hes, min röst låter oroväckande pipig och kraxig. Beror säkert på cigarren jag rökte på kvällen (röker inte annars så). Är dessutom ganska full ännu. Stiger upp, ser mig i spegeln och ser att det står "BIAZ" i pannan och "HC!" på magen Dricker lite av kompisens Vodka och klär på mig. Jag och tre andra går in till Stockholm.

I Stockholm: Vi går till en McDonald's och äter lite och kastar lite mat på varandra. Sen går vi till nån butik och kompisen köper en teddybjörn åt sin flickvän. Vi frågar en taxi-chaufför vad det kostar att åka till hamnen. 120 kr kostar det, men vi har bara 100 kronor. Han tänker en stund, och går sen med på det.

Tillbaka i hytten sover jag en stund, och går sen i duschen. Vi dricker lite i hytten, och genast när tax freen öppnar går vi dit för att handla. Sen så börjar festandet igen

Nångång 12:00-1:00 kanske: Av nån anledning går jag och 2 andra ner till hytten. En av de andra lägger sig på sängen och slocknar direkt. Jag försöker få liv i honom, men utan resultat. Tar sedan telefonen som ligger på golvet i vår hytt, och sätter luren i byxorna på honom. Lite senare står halva klassen och skrattar åt honom, och läraren tar några foton av honom. Senare fick vi höra att han hade pissat ner sig 3 gånger..

När jag kommer lite senare till hytten står min kompis och spolar ner medwurstskivor i WCn. Den har ett jävla sug, och en annan kommer på att försöka spola ner telefonluren, men så bra sög den inte.. Lika bra det kanske :lol:

Sen så fortsätter vi andra festa, och vi går upp till (det jävla lilla) discot, och där dricker och dansar vi och har det bra. Utanför discot talar jag och en annan med en jävligt snygg brud, och hon skriver sitt namn på våra magar

Efter det går vi så småningom ner till hytten igen för att sova, då är klockan säkert 5 på morgonen. Vi sover i några timmar, och vaknar sist av alla..



Fredag

När vi vaknar står de andra och väntar med kläderna på i korridoren. Vår hytt ser ut som om den hade varit med om ett bombnedslag, med ca 30 tomma burkar på golvet. Vi hade byggt en burkpyramid, som rasade av nån anledning.. Den äldre läraren tar stress över att telefonen ligger på golvet. Motvilligt går jag med upp till receptionen och förklarar att "jag skulle ringa till grannhytten, och så föll jag och den lossnade". Kanske inte så trovärdigt, men hon hade inget annat att påstå.

Sen så går vi ner till hytten igen, klär på oss ytterkläderna, tar våra saker och går ut till minibussen som väntar. Han som slocknade spyr i bussen (i en papperskorg till all tur), och vi andra har svårt att klara oss.

11:30 ca: Hemma igen. Bär in sakerna i rummet och går och skita lite. Lägger mig, sover i en par timmar, vaknar och mår så jävla dåligt. Går och spy lite, och sen och sova igen. Vaknar ca klockan 16:00, ganska yr ännu. Jag hade ju tänkt dricka idag också, men bestämde mig för att ta det lugnt istället. Åker in till stan senare på kvällen och träffar en kompis, och vi diskuterar resans höjdpunkter. Åker hemåt ca 1 på natten, och sover i ca 10 timmar.



Lördag

Vaknar nångång efter 11, och min röst är fortfarande borta.. Äter, surfar på nätet och tar det lugnt. Ca 17 åker jag till stan för att köpa dricka åt några brudar. Sen åker jag hem igen, och här sitter jag nu och skriver det här och dricker lite öl, för idag ska jag festa med min kompis som just har kommit hem till veckoslutet från armén. Har inget mer att berätta just nu, kommer kanske på nåt senare. Måste dricka lite mera nu, bussen går klockan 20:00..



Vill ni veta nåt speciellt går det bra att fråga


___________________

Old Post Feb-15-2003 16:45  Finland
Click Here to See the Profile for nekholm Click here to Send nekholm a Private Message Visit nekholm's homepage! Add nekholm to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Stockholm watch out!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackIt Says You Are Unique [2005] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackLittle Wonder - "Eclipse" (Fictivision & C-Quence Mix) [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 17:43.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!