Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Indie, En övergång?
  Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
AC.
Supreme tranceaddict



Registered: May 2002
Location: Stockholm
Indie, En övergång?

Säger band som The sounds, Avril Lavigne och Wannadies men kanske framför allt sådana som Caesars Palace, Marit Bergman, Hives, Strokes, Donna m.m. dig något?

En om än så radikal förändring av musiksmak. Jag kan uppleva en stor tillfredsställelse lyssnande till denna musik. Även om inte en sådan större än den som funnits att kunna tillgå med elektronisk musik, men likväl så ersättande. Ceasars Palace Sveriges bäst bevarade hemligt om man ska tro en engelsk rescent. Marit bergman P3 Gulds årets bäst kvinnliga artist, med en avsaknader som ett bra utseende och en genomgående bra sång röst. perfektionist är verkligen inte bra att vara. Sköna texter kombinerat med energifyllda och korta låtar från en att hoppa, medans de mer genomtänka låtarna med ett mera saktare tempo och nedstämd text finnes tilltagande.

Två album utan tvekan värda sin tid att lyssna på:
Caesars Palace - Love for the streets 2002
Marit Bergman - 3 AM Serenades 2002


Jag ska absolut fortfarande höra Tiesto och alla andra spela i Nacka. Jag har bara vigdat min musiksmak utterliggare.

Old Post Mar-07-2003 22:09  Sweden
Click Here to See the Profile for AC. Click here to Send AC. a Private Message Add AC. to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_hysterix
TFHS



Registered: Jul 2002
Location: The Sky

vi är alla människor, och öh..vi har alla olika musiksmaker...vi har olika åsikter om vad vi tycker är dåligt/bra...så om du tycker det är bra...GOOD FOR YOU

Old Post Mar-07-2003 23:20  Europe
Click Here to See the Profile for dj_hysterix Click here to Send dj_hysterix a Private Message Add dj_hysterix to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar



Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris

Musiken är väl något som man aldrig fastnar i...den varierar och man utvecklar sig alltid mot nya områden. Väldigt kul att du hittat något nytt att digga Då kan du sedan se tillbaka och säga "Jo jag lyssnade på det där seriöst en gång i tiden och tyckte om det därför att..." man får en bredare syn på musiken och dess innebörd

Jag kommer alltid lystna på vad jag tycker är bra, vad fan det än är...slutar jag att digga trance så är det inte med mer det Just nu har det varit så att alla utvecklingar jag gjort har varit inom Trance endast dock... och på den här scenen stannar jag gärna länge till med tanke på alla otroligt sköna människor här


___________________

Old Post Mar-08-2003 00:06 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

quote:
Originally posted by mindshooter
"Jo jag lyssnade på det där seriöst en gång i tiden

"Jag kommer alltid lystna på vad jag tycker är bra"


"lyssna" med två s aldrig "st" =P sorry om jag är gnällig, men jag tycker om dig ändå anledningen till att jag kommenterar är att min lärare gjorde samma felstavning på en overhead idag, därför jag kom att tänka på det =P


angående musiksmak: roligt att du vidgar dina vyer AC! själv är jag dock löjligt insnöad på trance för tillfället


___________________
man with no sig

Old Post Mar-08-2003 01:31 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar



Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris

quote:
Originally posted by reveal
"lyssna" med två s aldrig "st" =P sorry om jag är gnällig, men jag tycker om dig ändå anledningen till att jag kommenterar är att min lärare gjorde samma felstavning på en overhead idag, därför jag kom att tänka på det =P


jag är sist fram att klaga...stavfel ger ett dåligt intryck. Så länge man inte blir tillrättavisad så lära man sig alldrig att "lyssna" var väl mer talspråk än stavfel från mig iofs


___________________

Old Post Mar-08-2003 01:37 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix



Registered: May 2001
Location: Sweden

quote:
Originally posted by mindshooter
jag är sist fram att klaga...stavfel ger ett dåligt intryck. Så länge man inte blir tillrättavisad så lära man sig alldrig att "lyssna" var väl mer talspråk än stavfel från mig iofs


med risk för att jag missuppfattade dig nu: det ska vara "lyssna", "lystna" är fel

OT: det blöder på mitt finger nu


___________________
man with no sig

Old Post Mar-08-2003 02:13 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dbl
Whitesun



Registered: Dec 2001
Location: Gothenburg/sweden

omg.. har jävulen fått dig också nu

har lyssnat på sån kass musik hela kvällen nu
kassa kompisar


___________________
Daniel

Old Post Mar-08-2003 02:32  Sweden
Click Here to See the Profile for dbl Click here to Send dbl a Private Message Visit dbl's homepage! Add dbl to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar



Registered: Nov 2000
Location: Hiding from Chuck Norris

quote:
Originally posted by reveal
med risk för att jag missuppfattade dig nu: det ska vara "lyssna", "lystna" är fel


haha ok det var jag som var lost yeah yeah trådar har redan en tendens att spåra ut precis heeela tiden här på TA så låt inte denna oxå göra det AC har faktiskt en bra diskussion på G här


___________________

Old Post Mar-08-2003 02:40 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Connector
We are connected!



Registered: Nov 2001
Location: Never Ever Land

Även jag har börjat lyssna på lite annan musik. Innan var det bara trance men nu är det även house, techno, breakbeat


___________________
THIS SPACE IS FOR RENT

Soundcloud!

Music by me

Old Post Mar-08-2003 03:08  Sweden
Click Here to See the Profile for Connector Click here to Send Connector a Private Message Visit Connector's homepage! Add Connector to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Indie, En övergång?
Post New Thread    Post A Reply

 
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackunknown 4 strings diving remix [2006] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDJ Rodd-Y-Ler "Lifesigns" (Vengeance Remix) [2003]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 12:25.

Forum Rules:
You may not post new threads
You may not post replies
You may not edit your posts
HTML code is ON
vB code is ON
[IMG] code is ON
 
Search this Thread:

 
Contact Us - return to tranceaddict

Powered by: Trance Music & vBulletin Forums
Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Privacy Statement / DMCA
Support TA!