|
Jag håller med dig Vizay om att det är ett steg i rätt riktning för musikindustrin. Jag skulle t.o.m. vilja säga att det är den *enda* riktningen som långsiktigt sett kommer kunna ha någon effekt på hur folk skaffar sin musik. Jag har läst ett par artiklar om detta, som jag tyvärr inte kommer ihåg var jag läst... Men men
Som jag ser det så finns det vissa kriterier som måste stämma:
* Hög kvalitet, jag tycker inte heller att 192kbps räcker, minst 256kbps kodat med LAME.
* Billigt per låt. Säger sig självt, annars kommer inte folk att köpa.
* Ett fåtal stora "handelsplatser" på nätet som samlar upp olika genrer, målgrupper osv. Det kommer inte att fungera om man måste gå till en site för varje artist. Allt måste vara samlat.
* Smidigt system för betalning och nedladdning.
* Inget kopieringsskydd på låtarna.
___________________

Fook 'em...
|