|
|
|
|
 |
Opti
tranceaddict in jail
Registered: Mar 2001
|
|
kerel, het is lonsdale, niet longsdale.
|
|
Oct-27-2003 19:19
|
|
|
 |
 |
Blik
The Almighty Blik

Registered: Jan 2001
|
|
|
Oct-27-2003 19:21
|
|
|
 |
 |
|
 |
 |
sndh
'dispels & contradicts'

Registered: May 2003
|
|
allereerst, ik vind dat kleding geen extreme politieke boodschap zou moeten uitstralen. Het is een feit dat veel neonazis idd lonsdale dragen, samen met witte veters en dergelijke. Dit kledingmerk heeft nu eenmaal dit imago. Helaas voor hun. Ik zal meteen naar voren brengen, verbieden die handel. Het is vervelend als je ter goeder trouw bent, en geen boodschap ermee wil uitstralen, maar je zult toch moeten toegeven, als je iemand (misschien ben jij er een) ziet met een kaal hoofd, lonsdalekleding, en kisten, dat je je een beetje bedreigt voelt. Ik ken ook een paar mensen die wel ok zijn en dit dragen, ik begrijp het niet. Hoe kun je dit merk dragen als je WEET dat het die racistische boodschap draagt. ALs je dit echt niet lekker zit, draag je andere (sport)kleding, anders kan ik toch concluderen dat je er kennelijk neit zo mee zit en dus niet anti-rascist bent.
Dat het ook al met hardcore muziek te maken heeft is idd ook niet leuk, maar wat denk je nu van gothics / alternatievelingen, en dergelijke, dat hoort ook bij een bepaalde stroming. Of je het er nu eens mee bent of niet, ik heb nog niemand met een legerjas en kisten gezien die van ambient/progressive houdt. Ook een negroide/marokkaan/turk heb ik nog niet achter de korns/metallica e.d. aan zien lopen. het is nu eenmaal zo
Heel vervelend allemaal, maar op het moment dat kennelijk 25% of meer van de mensen die lonsdale dragen op jou school ook echt neonazi zijn moet je ingrijpen. ik zeg niet dat dit de juiste manier is, maar je kunt ze iig verbieden om deze kleding te dragen op die manier (bijv. een trui met lonsdale erop onder een open bomberjack. Dat is wel een boodschap, en wel een die niet getollereerd kan worden. Ergens meot je gewoon een lijn trekken. Het is natuurlijk niet geheel goed te praten dit, het lijkt wel of we terug moeten gaan naar de uniformen op school, om het probleem op te lossen.
Daar ben ik het iig niet mee eens, maar om bovenstaande kledingstijl te weren van OPENBARE gebouwen, moet je wat doen.
Zoals je merkt zit ik qua mening wat in het midden, ik hoop daarom dat dit alleen een aanleiding is tot verdere discussie, en niet oeverloos te melden dat iemand niet gezegd kan worden geen bepaalde kleding te mogen dragen. Dat kan de overheid namelijk wel, aangezien dit is strijd is met goede zeden, en verstoring van de openbare orde, nu eenmaal omdat dit die naam heeft, daar komt het gewoon op neer, als we eerlijk zijn.
En als meneer lonsdale er echt mee zit dat de helft van zijn klanten extreem rechtse mensen zijn, hadden ze een andere naam moeten nemen. Campagnes helpen niet. Het is nu eenmaal niet Jif wat Cif moet heten, maar een doelgroepsverandering. En natuurlijk krijgen ze dat neit voor mekaar, want dan gaan die mensen gewoon een ander merk opzoeken. Misschien wel tot vreugde van de desbetreffende verkoper....

|
|
Oct-27-2003 19:34
|
|
|
 |
 |
|  |
All times are GMT. The time now is 11:55.
Forum Rules: