|
| quote: | Originally posted by n0bben-
det är just denna attityden som måste ändras.
ladda hem lite skitmusik för förfesten m.m är väl helt OK,
men den musik man verkligen gillar SKA man köpa, för att stödja/supporta/uppmuntra artisten. att säga någonting annat är bara löjligt.
som tur är tycker jag verkar se en något positiv trend här.
sen förstår jag inte såna som betalar för s.k digitala downloads. när man nu ändå ska betala kan man väl lika gärna köpa en "riktigt" skiva. att äga en skiva är ju hundra gånger trevligare än o ha den på mp3.
adjö. |
word, håller med, det bästa som hände när jag inte hade dator var att jag började köpa singlar & vinyl och nu köper jag fortfarande singlar & vinyl,
men det jag också vill är att skivbolag börjar ta j00f & lost language's initiativ och bränna ner låtar som släpps som singlar från mastern som cdr och sälja dom i webshops och andra ställen. beatport som är en internetbutik som har kontakt med skivbolag har också nu börjat sälja wav-filer nerbrännda på data-cd.
och nån borde fixa internetbutik baserad i sverige som köper in singlar, nerbrännda cdr & vinyler. finnarna har en butik som heter streetbeat som gör det här , enda jävla problemet med streetbeat är at dom kräver kredrikort för kunder som inte är baserade i finland, och det är skon klämmer för många, allt bra släpps utomlands, i england, tyskland, usa, och för att köpa sånt kräver kreditkort