Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Olaglig kopiering av musik minskar...
Pages (3): [1] 2 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
DJmoXX
tranceaddict

Registered: Feb 2004
Olaglig kopiering av musik minskar...

Jakt efter pirater på nätet ger resultat
Olaglig kopiering av musik minskar

Piratkopierandet av musik på internet minskar för första gången, visar statistik från skivbranschens antipiratorganisation Ifpi.
Ifpi har i åratal jagat musikpirater på nätet, informerat och hotat för rättsliga följder.
----
Källa: http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,489319,00.html

MSN: [email protected]
---

Old Post Jun-08-2004 21:12  Sweden
Click Here to See the Profile for DJmoXX Click here to Send DJmoXX a Private Message Visit DJmoXX's homepage! Add DJmoXX to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ExOn
Still around

Registered: Jan 2002
I helvete heller.. ripparna och crewsen har bara gått ännu längre under jorden. Det minskar inte, dock köper nu folk cd skivor igen.

One of the few ones left

Old Post Jun-08-2004 21:19  Sweden
Click Here to See the Profile for ExOn Click here to Send ExOn a Private Message Add ExOn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
sipowitz
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2001
Re: Olaglig kopiering av musik minskar...

quote:
Originally posted by DJmoXX
Jakt efter pirater på nätet ger resultat
Olaglig kopiering av musik minskar

Piratkopierandet av musik på internet minskar för första gången, visar statistik från skivbranschens antipiratorganisation Ifpi.
Ifpi har i åratal jagat musikpirater på nätet, informerat och hotat för rättsliga följder.
----
Källa: http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,489319,00.html

Nä saken är den att jag har precis flyttat och min dator har varit avstängd... därav minskningen i ifpi's statistik

Old Post Jun-08-2004 21:20  Sweden
Click Here to See the Profile for sipowitz Click here to Send sipowitz a Private Message Add sipowitz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Såg just den där artikeln...

Vet inte exakt vad minskningen beror på, man kan ju hoppas på att det är för att det säljs musik online till ett förmånligt pris och inte tack vare all skrämsel och stämmningar som fallit den senaste tiden.

Bolags jättarna har väl fattat snart att man inte kan sträva mot utvecklingen inom teknik och distributionen av musiken.
If you can't beat them... join them.
Det vore ett jävligt smart val för dom i alla fall.

Old Post Jun-08-2004 21:22  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ExOn
Still around

Registered: Jan 2002
Kommer skivbolagen i EU göra typ iTunes grejjen så kommer det definitivt hända saker. De har sålt 83 milj låtar hittils over there.

One of the few ones left

Old Post Jun-08-2004 21:34  Sweden
Click Here to See the Profile for ExOn Click here to Send ExOn a Private Message Add ExOn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
hustler
11433. STHLM Addict

Registered: Jul 2003

Jag har inte köpt en CD skiva på MÅNGA år och har inga planer på att göra det heller.

Internet och DC med mera är det bästa som har hänt mig och mitt intresse för musik.

Praise the lord!

Old Post Jun-08-2004 21:49  Sweden
Click Here to See the Profile for hustler Click here to Send hustler a Private Message Add hustler to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
n0bben
-

Registered: May 2002

quote:
Originally posted by hustler
Jag har inte köpt en CD skiva på MÅNGA år och har inga planer på att göra det heller.

Internet och DC med mera är det bästa som har hänt mig och mitt intresse för musik.

Praise the lord!

det är just denna attityden som måste ändras.

ladda hem lite skitmusik för förfesten m.m är väl helt OK,
men den musik man verkligen gillar SKA man köpa, för att stödja/supporta/uppmuntra artisten. att säga någonting annat är bara löjligt.

som tur är tycker jag verkar se en något positiv trend här.

sen förstår jag inte såna som betalar för s.k digitala downloads. när man nu ändå ska betala kan man väl lika gärna köpa en "riktigt" skiva. att äga en skiva är ju hundra gånger trevligare än o ha den på mp3.

adjö.

Old Post Jun-08-2004 21:58  Sweden
Click Here to See the Profile for n0bben Click here to Send n0bben a Private Message Add n0bben to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DJmoXX
tranceaddict

Registered: Feb 2004

endel artister bryr sig inte att man laddar ner deras musik, bl.a tiesto, han har sagt att så länge han inte går "back" för folk laddar ner hans musik så tänker han inte göra nåt åt saken.

fanns en artikel o mdetta på trance.nu (efter ahn hade spelat på docklands)

MSN: [email protected]
---

Old Post Jun-08-2004 22:05  Sweden
Click Here to See the Profile for DJmoXX Click here to Send DJmoXX a Private Message Visit DJmoXX's homepage! Add DJmoXX to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
montana
dub come save me

Registered: Mar 2003

quote:
Originally posted by n0bben-

men den musik man verkligen gillar SKA man köpa, för att stödja/supporta/uppmuntra artisten. att säga någonting annat är bara löjligt.

sen förstår jag inte såna som betalar för s.k digitala downloads. när man nu ändå ska betala kan man väl lika gärna köpa en "riktigt" skiva. att äga en skiva är ju hundra gånger trevligare än o ha den på mp3.

adjö.

word, håller med, det bästa som hände när jag inte hade dator var att jag började köpa singlar & vinyl och nu köper jag fortfarande singlar & vinyl,

men det jag också vill är att skivbolag börjar ta j00f & lost language's initiativ och bränna ner låtar som släpps som singlar från mastern som cdr och sälja dom i webshops och andra ställen. beatport som är en internetbutik som har kontakt med skivbolag har också nu börjat sälja wav-filer nerbrännda på data-cd.

och nån borde fixa internetbutik baserad i sverige som köper in singlar, nerbrännda cdr & vinyler. finnarna har en butik som heter streetbeat som gör det här , enda jävla problemet med streetbeat är at dom kräver kredrikort för kunder som inte är baserade i finland, och det är skon klämmer för många, allt bra släpps utomlands, i england, tyskland, usa, och för att köpa sånt kräver kreditkort

Old Post Jun-08-2004 22:56  Syria
Click Here to See the Profile for montana Click here to Send montana a Private Message Visit montana's homepage! Add montana to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Vizay
immiNspired

Registered: Dec 2001

quote:

adjö.

digitala downloads tilltalar kanske mer dj's än vanliga lyssnare när det gäller trance känns det som...

jag tycker den digitala utvecklingen som pågår just nu (anjunabeats först ut vad jag vet) är skitbra, för mig som spelar CD så är det kanon att slippa vänta på att skivbutikerna ska ta in en skiva åsså tar dom slut osv, + att det blir mycket billigare att hålla sig uppdaterad med nya låtar på ett lagligt vis

batteries not included.

- dave

Old Post Jun-08-2004 22:57  Sweden
Click Here to See the Profile for Vizay Click here to Send Vizay a Private Message Visit Vizay's homepage! Add Vizay to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
St_Andrew
I <3 NYC

Registered: May 2003

quote:

adjö.

seriöst, jag vill uppmuntra artisterna men när EN jävla skiva kostar 180kr och knappt går att få tag på, varför ska jag då köpa den? och när jag då på köpet inte ens kan spela den på min dator :S heeelt cp imo... betalar mkt hellre en mindre summa till artisten genom en nättjänst, eftersom jag ändå bara lyssnar vid datorn

Old Post Jun-08-2004 23:05  Europe
Click Here to See the Profile for St_Andrew Click here to Send St_Andrew a Private Message Visit St_Andrew's homepage! Add St_Andrew to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by n0bben- sen förstår jag inte såna som betalar för s.k digitala downloads. när man nu ändå ska betala kan man väl lika gärna köpa en "riktigt" skiva. att äga en skiva är ju hundra gånger trevligare än o ha den på mp3.

Håller med St_Andrew lite där... Jag vill inte gärna betala skyhöga summor för en CD men att betala en strunt summa i samanhanget för en 192kbps mp3a är helt okej... tror det duger för dom flesta hemmadatorlyssnare... är man DJ är det ju en helt annan sak

Old Post Jun-09-2004 06:10  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Olaglig kopiering av musik minskar...
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): [1] 2 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackDJ Precision @ Global DJ Broadcast on Party 931(09-29-2003) track #2 please help!!!!! [2003] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAtlas - Compass Error (Tarrentella vs Redanka Remake) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 21:41.

Forum Rules: