Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Muzika
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Versace
Senior tranceaddict

Registered: May 2003
Muzika

E de nån som vet vad som hänt med Essential-hubben på Direct Connect, dne har varit nere en tid nu o nu e även hemsidan borta??

Old Post Jun-15-2004 10:21  Yugoslavia
Click Here to See the Profile for Versace Click here to Send Versace a Private Message Add Versace to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
montana
dub come save me

Registered: Mar 2003

tranceaddict does not support filesharing

Old Post Jun-15-2004 10:23  Syria
Click Here to See the Profile for montana Click here to Send montana a Private Message Visit montana's homepage! Add montana to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Versace
Senior tranceaddict

ta bort tråden då, men jag vill ha info!!!

Old Post Jun-15-2004 10:25  Yugoslavia
Click Here to See the Profile for Versace Click here to Send Versace a Private Message Add Versace to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
chjo
Shiva Trancer

quote:
Originally posted by montana
tranceaddict does not support filesharing

Slitet uttryck även om det är sant.. man kan ju inte vara så farligt efter TA delar en hel del musik själv.

Vet tyvärr inte vad som hänt med http://www.essentialsets.com, hoppas den kommer upp snart igen.

Old Post Jun-15-2004 10:55  Europe
Click Here to See the Profile for chjo Click here to Send chjo a Private Message Add chjo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

Snackade med Oldo för ett par dagar sen... nån har hackat sig in på hans servers och lagt upp massor med skit och förstört... Han bad mig att få låna 80 Gb på 10Mbit men jag har ju bara 20 ledigt av mina 400...

Old Post Jun-15-2004 11:14  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

Registered: Jul 2003

någon som vet en alternativ hub? jag vill bara dela och hämta dj sets vilket är lagligt! så tråden kan väl inte vara olaglig på något sätt?

Old Post Jun-15-2004 12:53  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Sorrow
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2003

quote:
Originally posted by JayBee
jag vill bara dela och hämta dj sets vilket är lagligt!

Det är det inte. Set innehåller låtar under copyright. Men det är väl kanske inte lika blödigt som folk som tankar hem låtarna direkt.

Old Post Jun-15-2004 13:14  Sweden
Click Here to See the Profile for Sorrow Click here to Send Sorrow a Private Message Visit Sorrow's homepage! Add Sorrow to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

quote:
Originally posted by chjo
TA delar en hel del musik själv.

Det är musik som artisterna ifråga har givit TA godkänt att dela ut.

quote:
någon som vet en alternativ hub? jag vill bara dela och hämta dj sets vilket är lagligt! så tråden kan väl inte vara olaglig på något sätt?

Tråden i sig är inte olaglig, men den strider mot TAs regler. Porr inte är olagligt men ska inte förekomma på TA, samma gäller diskussioner rörande DC-hubbar etc. Så är det bara.

De lokala forumen har, i alla fall den svenska delen, dispens beträffande att dela med sig av enstaka låtar, om det förekommer i en liten omfattning. Denna dispens gavs dock för länge sedan, och jag är inte säker på att den gäller längre. Men om vi inte frågar så vet vi ju inte det

Last edited by reveal on Jul-01-2004 at 22:02

Old Post Jun-15-2004 13:14 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

Registered: Jul 2003

quote:
Originally posted by Sorrow
Det är det inte. Set innehåller låtar under copyright. Men det är väl kanske inte lika blödigt som folk som tankar hem låtarna direkt.
men hur kan det vara olagligt om alla radio stationer lirar sets dygnet runt?

dessutom har jag för mig att det stog något om det där på essentials hemsida (som är nere nu) jag tror det var något i stil med att det var ok att dela sets. inte säker dock.

Old Post Jun-15-2004 13:28  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SWE_TRANCE
Spacemonkey

Registered: Jul 2001

quote:
men hur kan det vara olagligt om alla radio stationer lirar sets dygnet runt?

dessutom har jag för mig att det stog något om det där på essentials hemsida (som är nere nu) jag tror det var något i stil med att det var ok att dela sets. inte säker dock.

Hört talas om STIM?
Finns såklart motsvarigheter för alla länder.
De största radiostationerna betalar sk. Stimavgift.
Det funkar så att dom betalar en viss avgift för ett "tak", altså MAX lyssnare på streamen.

Varför skulle det vara andra regler för ett set?
Irish fick inte dela sina sets på sin hemsida t.ex.

Old Post Jun-15-2004 13:58  United Nations
Click Here to See the Profile for SWE_TRANCE Click here to Send SWE_TRANCE a Private Message Visit SWE_TRANCE's homepage! Add SWE_TRANCE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Sorrow
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2003

Bingo.

Radio betalar för att få spela seten. Det är däremot olagligt att spela in seten och sprida dem. Du får alltså inte t.ex. spela in radioprogram på kasettband om du delar med dig av det till någon annan. För personligt bruk är det dock ok.

Med andra ord skulle det vara ok att tanka hem set om de kom från radiostationen direkt, men så fort du delar med dig till någon annan blir det olagligt.

Med det sagt vill jag återigen poängtera att skivbolagen och vi DJ's ofta inte har några jätteproblem med radiosets. Spelar man t.ex. exklusiva CD-R's så gör man bäst i att lägga på en massa voiceovers och så. Dessutom förekommer ju t.ex. mixtapes.

Men, som Reveal sade, handlar det om en principsak.

Old Post Jun-15-2004 18:28  Sweden
Click Here to See the Profile for Sorrow Click here to Send Sorrow a Private Message Visit Sorrow's homepage! Add Sorrow to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

men nu handlade det väl om varför essentialsets inte är uppe, å tydligen så är den rätt nere..

tyvärr vet jag inte någon alternativ hubb, x8trance är också nere
jävla elakt faktist...

jag har en sjuhelvetes torka här hemma nu ...

Old Post Jun-15-2004 19:29  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Muzika
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackProggressive? massive vocal track to id [2008] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackHeadstrong ft. Tiff Lacey - "The Truth" (David West Remix) [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 23:11.

Forum Rules: