Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Un petit mix de prog très accessible ...
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Steve-Austin
Supreme tranceaddict

Registered: Feb 2003
Un petit mix de prog très accessible ...

Salut, après une longue période de surcharge au travail, j'ai eu le temps de faire un petit mix de prog, c'est assez accessible pour ceux qui ne sont pas spécialement fan je trouve.

"Enregistrer la cible sous"

La tracklist va suivre ...

Old Post Nov-21-2004 10:56  Belgium
Click Here to See the Profile for Steve-Austin Click here to Send Steve-Austin a Private Message Add Steve-Austin to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
_IDS_
Forever on the run...

Registered: Jan 2003

j'écoute ça et te dit ce que j'en pense

Old Post Nov-21-2004 11:28  France
Click Here to See the Profile for _IDS_ Click here to Send _IDS_ a Private Message Add _IDS_ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Steve-Austin
Supreme tranceaddict

Registered: Feb 2003

quote:
Originally posted by Transa.E.P
j'écoute ça et te dit ce que j'en pense

Cool, voilà la tracklist quand même:

Jase from the other space - Do what U want (Infusion remix)
Synergy - Pacifier (Flash brothers remix)
Mickael Burn presents Blue haze - Into nothing (Hamel's last time for 9 voc mix)
Nubreed & Luke Chable - One day (Dirty fours remix)
Grayarea - Gravity
The beloved - Sweet harmony (Kosmas Epsilon & Zorz remix)
Madoka - Inhale
A. Matsumoto & DJ Yoshi - Dreamer (Luke Chable remix)
Bjork - Violently happy (Mercurio remix)
Romina Cohn - The night
Ozgur Can - Not even winds

Old Post Nov-21-2004 11:46  Belgium
Click Here to See the Profile for Steve-Austin Click here to Send Steve-Austin a Private Message Add Steve-Austin to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ptitcalvin
• ZaSieWeed Addict •

Registered: Jul 2003

quote:
Originally posted by Steve-Austin
Cool, voilà la tracklist quand même:

Jase from the other space - Do what U want (Infusion remix)
Synergy - Pacifier (Flash brothers remix)
Mickael Burn presents Blue haze - Into nothing (Hamel's last time for 9 voc mix)
Nubreed & Luke Chable - One day (Dirty fours remix)
Grayarea - Gravity
The beloved - Sweet harmony (Kosmas Epsilon & Zorz remix)
Madoka - Inhale
A. Matsumoto & DJ Yoshi - Dreamer (Luke Chable remix)
Bjork - Violently happy (Mercurio remix)
Romina Cohn - The night
Ozgur Can - Not even winds

Playlist alléchante quand je vois "Do What U Want", "Into Nothing", "Pacifier", "Inhale", "Violently Happy", "Not Even Winds".

Le reste je suis un peu moins fan.

Bref, en cours de download pour le moment, et j'écouterai ça dans l'aprem' je pense.

Merci

Old Post Nov-21-2004 12:47  France
Click Here to See the Profile for ptitcalvin Click here to Send ptitcalvin a Private Message Add ptitcalvin to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dj-Vortex
tranceaddict

Registered: Oct 2004

euh c koi ce format ogg ?

Old Post Nov-21-2004 21:40  France
Click Here to See the Profile for Dj-Vortex Click here to Send Dj-Vortex a Private Message Add Dj-Vortex to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JLP
Vive le deep

Registered: Oct 2003

Du 128kbit/sec en OGG equivaut, en qualité, a du 192kbit/sec en mp3, et peut etre mieux encore je ne sais plus exactement!

Old Post Nov-21-2004 21:44  France
Click Here to See the Profile for JLP Click here to Send JLP a Private Message Add JLP to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Insigma
poste utile.

Registered: Mar 2002

quote:
Originally posted by Dj-Vortex
euh c koi ce format ogg ?

alors le format.ogg de ogg vorbis est né il y a de cela...##**:$£^¨$...

Ouais nan, maxxyme va s'en charger.

+ 800 Vinyles à vendre

Old Post Nov-21-2004 21:45  France
Click Here to See the Profile for Insigma Click here to Send Insigma a Private Message Visit Insigma's homepage! Add Insigma to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
d&b
Albatar

Registered: Nov 2003
quote:
Originally posted by JLP
Du 128kbit/sec en OGG equivaut, en qualité, a du 192kbit/sec en mp3, et peut etre mieux encore je ne sais plus exactement!

euh faut ptètre pas pousser non plus

Old Post Nov-21-2004 21:53  France
Click Here to See the Profile for d&b Click here to Send d&b a Private Message Add d&b to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
maxxyme
Mr. Discogs

Registered: Nov 2002

quote:
Originally posted by d&b
euh faut ptètre pas pousser non plus

Si.

L'avantage du OGG, c'est de prendre moins de place pour un bitrate équivalent au MP3, et à taille équivalente d'offir une qualité bien supérieure.
Sinon, c'est un encodage variable (VBR) ce qui fait que l'encodage est adapté au flux de la musique, au contraire du MP3 généralement utilisé le CBR (même si certaines "groupes" se sont mis au MP3 VBR ).

Enfin, c'est un format LIBRE, c'est à dire qu'il n'y a rien à payer à personne pour l'utiliser, contrairement au MP3 qui est licencié par Thomson.

Par contre, pour l'instant très peu de baladeurs audios numériques le supportent, malgré l'argument de poids cité ci-dessus (pas de licence à payer).
Quasiment la seule marque de baladeurs qui l'intègrent dans tous ses produits : iRiver.

Old Post Nov-21-2004 22:18  France
Click Here to See the Profile for maxxyme Click here to Send maxxyme a Private Message Visit maxxyme's homepage! Add maxxyme to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
d&b
Albatar

Registered: Nov 2003
quote:
Originally posted by maxxyme
Si.

je maintiens. le ogg niveau 128 ne correspond quand meme pas au mp3 niveau 192. faut quand meme pas déconner non plus. je veux bien qu'on soit en admiration parce que le mp3 c'est le microsoft du format de compression et que les autres sont libres, sont mieux etc... mais quand meme. le ogg en 160 je veux bien mais 128 nan.

Old Post Nov-21-2004 22:27  France
Click Here to See the Profile for d&b Click here to Send d&b a Private Message Add d&b to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
maxxyme
Mr. Discogs

Registered: Nov 2002

bon ... c'est bête mais j'arrive pas à balancer un comparatif correct
Surtout que certains classe les auditeurs suivants des catégories, mais ne font pas de réelles équivalences entre les codecs.

Old Post Nov-21-2004 23:19  France
Click Here to See the Profile for maxxyme Click here to Send maxxyme a Private Message Visit maxxyme's homepage! Add maxxyme to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rivera
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2003

L'ogg c'est de la merde ,c'est comme linux.

mix assé simpa sinon avec de bonnes petites plaques.

Old Post Nov-21-2004 23:25  France
Click Here to See the Profile for Rivera Click here to Send Rivera a Private Message Add Rivera to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Un petit mix de prog très accessible ...
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackNeed ID On This 1 [2006] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackXallux - Take A Trip (Marc N Ace Remix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 16:13.

Forum Rules: