dit is een foto van de Hubble-ruimtetelescoop uit 1996.
op de foto zijn 2500 sterrenstelsels te zien over een gebied met een oppervlakte van 1/30.000.000 van de totale oppervlakte van het hemelgewelf.
de meeste sterrenstelsels gelijken op onze Melkweg (spiralen). in zijaanzicht heeft die een breedte van 100.000 lichtjaar.
makes you think, doesn't it?
___________________
quote:
Originally texted by Jakhira
Out with the dog at the moment. Chicks love him, and I love chicks... The world is in harmony
Jan-07-2005 20:17
Jasperovitsj
Zehra roxorzz my boxorzz
Registered: Apr 2004
Location: Hoboken, Belgium
En dan te geloven dat er mensen zijn die denken dat wij alleen in het heelal zijn...
Oké, wij zijn met onze 50 000 jaren van bestaan als mensheid maar een nanoseconde in de dag van het universum, maar dan nog is het hele universum zoooooooo ongeloofelijk groot dat er op ergens op diezelfde nanoseconde nog wel leven MOET zijn...en volgens mij moeten we daarvoor niet eens zo ver zoeken, als je bekijkt hoeveel sterren er in onze melkweg alleen al zijn.
Originally posted by Jasperovitsj
En dan te geloven dat er mensen zijn die denken dat wij alleen in het heelal zijn...
dat is net zoals met God.. zolang er geen aanwijzingen zijn, is het er niet.
on topic: ik val echt bijna flauw als ik een dergelijke foto zie. 30.000.000 x 2500 is trouwens gelijk aan 75 miljard sterrenstelsels voor het volledige hemelgewelf
dit zijn nu eens dingen waar ik echt stil van word.
___________________
quote:
Originally texted by Jakhira
Out with the dog at the moment. Chicks love him, and I love chicks... The world is in harmony
Jan-07-2005 20:34
The_G0dfather
faisant cagnard
Registered: Sep 2004
Location: Corleone, Sicilia
Idd, telkens ik naar zo'n aflevering gekeken heb op national geographic ben 'k weer ff overtuigd (tot ik het weer allemaal vergeet en aan niemand meer kan uitleggen wrom precies er elders zeker leven is anyway das iets anders).
Overigens ik HAAAAAAAAT [klint als die smurf] liberty TV. Gvd kweeni oeveel minder NGC,enkel en alleen om ons jaloers te maken met reizen die we toch niet kunnen betalen, allé ik iig niet.
___________________
Jan-07-2005 20:38
Xilver
Driven by passion
Registered: Apr 2004
Location: Wilrijk, Belgium
Alleen in het heelal... nja da kan ni volgens mij, moet toch nog ergens anders leven zijn...
dat is net zoals met God.. zolang er geen aanwijzingen zijn, is het er niet.
Met onze huidige stand van de wetenschap kunnen niet echt bewijzen dat er buitenaards leven is natuurlijk
Maar als ge de omvang van het heelal bekijkt, dan moet het toch statistisch mogelijk - in mijn ogen zelfs waarschijnlijk - zijn dat er ergens rond één van de miljarden x miljarden x miljarden sterren een planeet onstaat waarop net dezelfde toevalligheden en anomalieën gebeuren die voor leven zorgen? Dat kan al in onze eigen melkweg het geval zijn, het kan ook in de Andromeda-nevel zijn of evengoed in de Hercules-cluster aan de andere kant van het heelal.
En dat dit zelfs op hetzelfde moment als ons bestaan gebeurt zou volgens mij nog steeds kunnen. In het heelal is de tijdsdimensie natuurlijk héél uitgestrekt, maar dan nog. Alles draait er rond cycli van ontstaan en vergaan, dus er kan op elk mogelijk moment leven ontstaan...
We kunnen het niet bewijzen en we zullen er waarschijnlijk ook nooit mee in contact kunnen komen, maar is dat reden genoeg om het te ontkennen? Mij lijkt het gewoon freaky en beangstigend dat wij de enige levende en denkende wezens in het heelal zouden zijn...het is niet dat we zo speciaal of uniek zijn
Ja ok we zijn nietig en klein ...
Maar sssssst, voel mij dan zo slecht altijd... gedacht dat wij maar iets heel heel klein zijn van iets dat ....groot is
___________________
www.myspace.com/manuellesaux
www.manuellesaux.com
www.crystalclouds.com
Jan-07-2005 20:55
Mystique
Manuel Le Saux Addict
Registered: Jul 2004
Location: Leuven, Belgium
quote:
Originally posted by The_G0dfather
Overigens ik HAAAAAAAAT [klint als die smurf] liberty TV. Gvd kweeni oeveel minder NGC,enkel en alleen om ons jaloers te maken met reizen die we toch niet kunnen betalen, allé ik iig niet.
Ja haat da ook, altijd prachtige hotels, stranden, ... en dan die prijzen
___________________
www.myspace.com/manuellesaux
www.manuellesaux.com
www.crystalclouds.com
Jan-07-2005 20:57
Zehra
Deeply disturbed
Registered: Oct 2003
Location: in trance
kwil op vakantie
___________________
I keep the pain of a broken soul ...