Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Tracklist TA-FR : le jeu !
Pages (3): [1] 2 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
matvei
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2004
Smoking ..umm..something Tracklist TA-FR : le jeu !

Sur le principe de "Vous écoutez quoi en ce moment", je propose de faire une tracklist disons d'une vingtaine de tracks. Les tracks sont numérotées de 1 à 20, correspondant à leur ordre dans le mix.
Chaque membre peut choisir une track, et l'insérer à la position qu'il veut ! Le tout est d'obtenir une playlist la plus intéressant possible, que ce soit dans la qualité des plaques, dans leur capacité à s'enchainer, etc ...
Peut etre que le concept exsite ? Ou qu'il est tout simplement bidon ! Je trouve l'idée intéressante, peut etre peut-on l'affiner. Je précise que l'intéret de la tracklist n'est pas de la mixer à la fin (on pourrait remarque ...), c'est juste un moyen comme un autre de parles nouveautés, anthems, ..., bref un moyen de parler de musique
Je lance la chose avec le titre EnMass - CQ en 9eme position !

Tracklist (écoutable)

01.Brian Eno - An Ending (Ascet)
02. Pole Folder feat. Sandra Ferretti - Protected (Fretwell Remix)
03. Aerodrome - Tribute of the past
04. ID
05. ID
06. ID
07. ID
08. Above & Beyond pres. Tranquility Base - Surrender
09. EnMass - CQ
10. Marcos - Nadir
11. ID
12. Carl B - All Day
13. ID
14. Astura - Orions Belt (Cern Remix)
15. ID
16. Marcos - Cosmic String (Marc Van Linden Remix)
17. ID
18. ID
19. Mojado feat Mr Sam - El Toro
20. ID

Last edited by matvei on Jan-22-2005 at 08:50

Old Post Jan-20-2005 21:44  France
Click Here to See the Profile for matvei Click here to Send matvei a Private Message Add matvei to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Mister NjoY
keep the rhythm

Registered: Apr 2004
Re: Tracklist TA-FR : le jeu !

01. ID
02. ID
03. ID
04. ID
05. ID
06. ID
07. ID
08. ID
09. EnMass - CQ
10. Marcos - Nadir
11. ID
12. ID
13. ID
14. ID
15. ID
16. ID
17. ID
18. ID
19. ID
20. ID

Old Post Jan-20-2005 21:58  France
Click Here to See the Profile for Mister NjoY Click here to Send Mister NjoY a Private Message Visit Mister NjoY's homepage! Add Mister NjoY to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
d-miurge
Supreme tranceaddict

Registered: Jul 2004
Re: Re: Tracklist TA-FR : le jeu !

01. ID
03. ID
04. ID
05. ID
06. ID
07. ID
08. ID
09. EnMass - CQ
10. Marcos - Nadir
11. ID
12. ID
13. ID
14. ID
15. ID
16. ID
17. ID
18. ID
19. ID
20. ID

Old Post Jan-20-2005 22:04 
Click Here to See the Profile for d-miurge Click here to Send d-miurge a Private Message Add d-miurge to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_switchit
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2004

01. ID
03. ID
04. ID
05. ID
06. ID
07. ID
08. ID
09. EnMass - CQ
10. Marcos - Nadir
11. ID
12. ID
13. ID
14. ID
15. ID
16. ID
17. ID
18. ID
19. ID
20. ID

edit: faudrait mettre un lien sur chaque track avec un extrait je trouve... on est pas censé tout connaitre

Last edited by dj_switchit on Jan-21-2005 at 20:12

Old Post Jan-20-2005 22:17  Switzerland
Click Here to See the Profile for dj_switchit Click here to Send dj_switchit a Private Message Visit dj_switchit's homepage! Add dj_switchit to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Mister NjoY
keep the rhythm

Registered: Apr 2004

01. Tatana - elements of culture
03. ID
04. ID
05. ID
06. ID
07. ID
08. ID
09. EnMass - CQ
10. Marcos - Nadir
11. ID
12. ID
13. ID
14. ID
15. ID
16. ID
17. ID
18. ID
19. ID
20. ID

Vont pas tres bien enssemble les 2 premieres ! un peux de recherche switchit !

Old Post Jan-20-2005 22:35  France
Click Here to See the Profile for Mister NjoY Click here to Send Mister NjoY a Private Message Visit Mister NjoY's homepage! Add Mister NjoY to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Rivera
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2003

03. ID
04. ID
05. ID
06. ID
07. ID
08. ID
09. EnMass - CQ
10. Marcos - Nadir
11. ID
12. ID
13. ID
14. ID
15. ID
17. ID
18. ID
19. ID
20. ID

Old Post Jan-20-2005 23:03  France
Click Here to See the Profile for Rivera Click here to Send Rivera a Private Message Add Rivera to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_switchit
Supreme tranceaddict

Registered: Dec 2004

quote:
Vont pas tres bien enssemble les 2 premieres ! un peux de recherche switchit !

roo mouais pfff boooarf pfouh...

Old Post Jan-21-2005 02:06  Switzerland
Click Here to See the Profile for dj_switchit Click here to Send dj_switchit a Private Message Visit dj_switchit's homepage! Add dj_switchit to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
low-R
Only banging and melodic

Registered: Oct 2004

03. Aerodrome - tribute of the past
04. ID
05. ID
06. ID
07. ID
08. ID
09. EnMass - CQ
10. Marcos - Nadir
11. ID
12. ID
13. ID
14. ID
15. ID
17. ID
18. ID
19. ID
20. ID

Old Post Jan-21-2005 10:34  France
Click Here to See the Profile for low-R Click here to Send low-R a Private Message Visit low-R's homepage! Add low-R to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
_IDS_
Forever on the run...

Registered: Jan 2003

C'est sympa ton truc, mais je pense qu'il faudrait plutot adapter la playlist à un style de musique (sans non plus rentrer dans l'excès des sous style rassurez vous), quelque chose de plus structuré quoi.

Parce que quand je vois la 1 et la 2, honnetement je vois un big probleme

Old Post Jan-21-2005 12:05  France
Click Here to See the Profile for _IDS_ Click here to Send _IDS_ a Private Message Add _IDS_ to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
PEZ68
Progressive Resistance

Registered: May 2002

Ouai l'idée est sympa mais c'est vrai qu'il y a une personne (dont je ne citerai point le pseudo) qui a tout niqué

Old Post Jan-21-2005 15:22  France
Click Here to See the Profile for PEZ68 Click here to Send PEZ68 a Private Message Add PEZ68 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
MinsK
Tranceaddict supreme

Registered: Jun 2004

Pas con dutout ton jeu !

Pour mieu structurer le truc je proposerais de creer une règle obligeant de mettre les morceau prog en 1er puis trance puis hard trance a la fin quoi. Un peu comme un set.
Ca pourrait donner:
Les 6 premieres tracks en prog.
Les 9 autres en trance.
Et les 5 dernière en hard.

ou 8-8-4 enfin voilà.

Avec cette regle on saura que le dernier morceau prog devra bien pouvoir s'accorder avec le 1er morceau trance. Et vise et versa avec le 1er morceau trance qui devra bien s'accoder avec de la prog etc...

Voilou

Old Post Jan-21-2005 16:31  France
Click Here to See the Profile for MinsK Click here to Send MinsK a Private Message Add MinsK to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
matvei
Supreme tranceaddict

Registered: Aug 2004
Modération ?

Bon vu que ca gênait 90% des participants, j'ai décidé de remettre en jeu la track 1, c'est à dire de modérer la tracklist. Ca me gene un peu, mais je pense que c'est nécessaire.
Les tracks sont écoutables au tout début du thread, ce serait bien de respecter la présentation, et de donner un lien vers l'écoute, enfin dans la mesure du possible
Trés bonne remarque de MinsK, mais je crois qu'il faut limiter au maximum les regles, et surtout je crois que les participants ont déja compris la structure !! On verra ce que donne cette première ébauche, après on pourra affiner les regles !

Old Post Jan-21-2005 17:00  France
Click Here to See the Profile for matvei Click here to Send matvei a Private Message Add matvei to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - France > Tracklist TA-FR : le jeu !
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): [1] 2 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playback2004 Prog House [2006] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackGroove Armada - "Lovebox" [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 09:36.

Forum Rules: