..tja, sinds Rudy niet meer in ons midden is, voel ik mij toch geroepen de fakkel over te nemen en zijn interessante reeks van Pittige Threads voort te zetten.
Ok, dat van Mickey Mouse waren niet mijn eigen woorden laten we dat voor op stellen.
Ik citeer namelijk DJ Montana (jaja, die gast van Black-Hole en ons allen bekend dmv de Space Age reeks):
"Ik vind trance echte Mickey Mouse house. Ik kan ook wel trance gaan maken en misschien verkoopt het nog beter ook. Je hebt zo een hit. Kijk maar wat er op het moment in de top-40 staat. Het is gewoon niet mijn shit!"
bron: nieuwste Basic Groove (BG), nr. 9, pagina 61
Ok, de grote vraag is natuurlijk: Wat vinden wij van deze gepeperde uitspraak??????
Last edited by Jukx on Nov-07-2001 at 18:24
Nov-07-2001 18:18
Henkie_henk
Almighty Trance Addict
Registered: Jan 2001
Ik persoonlijk vind het redelijk niet boeiend wat iemand anders zegt over trance..
maar zelf merk ik ook wel dat ik veel meer naar de hardere kant ga dan naar de top40 trance..
Daar vink zowiezo nix an.. maar dat is weer andere discussie
Ik voel mij natuurlijk ook weer geroepen om te replyen
Maar deze keer nie zo lang gelukkig Alles wat ik wil zeggen is:
Meneer Montana, ik had toch meer van u verwacht... U zou zich eens wat minder moeten concentreren op de TOP 40 en wat meer letten op de echte kwaliteit die uitkomt. En dan denk ik dat u het nog moeilijk krijgt om dat te evenaren, mede omdat het
quote:
gewoon niet uw shit is
.
daarbovenop moet ik zeggen dat Lasgo en wat er nog allemaal meer instaat aan "trance" (ik zou het eerder dance noemen) niet representaatief is... Meneer Montana zou toch echt beter moeten weten, die hoort toch heel wat plaatjes voorbij komen...
GreetZ, DC
Nov-07-2001 18:45
TranceFool
Rollin´ Rhythms
Registered: Jan 2001
Hmmm, wat iemand zegt boeit me eigenlijk niet zo, maar ik snap wel waar je naartoe wil. Ik moet zeggen dat ik mijn muziekgrenzen de laatste tijd erg aan het verleggen, simpelweg omdat het allemaal teveel op elkaar gaat lijken. Ik vind trance zeker nog mijn favo genre maar teveel mensen produceren echt hele slechte trance wat alleen gericht is op commercie. En in die jaren van trance verzamelen begin je toch wel te denken: goh dit lijkt wel erg op dat en dat wel op dat. Ik download nog wel veel trance en luister dr ook het meest naar, maar ben nu ook veel meer naar hardhouse en techno aan et luisteren, simpelweg omdat de laatste trance gewoon te simpel wordt
Top 40 trance, vind ik net als DC, wil ik zeker geen trance noemen. Zelf vind ik dit meer dance (wederom met DC eens )
Ikzelf ben meer een liefhebber van trance, met soms s wat meer de iets hardere kant op.
Greetz RubDub
Nov-07-2001 18:53
magrec
Kleinenberg addict
Registered: Mar 2001
haa jukx ook de BG vandaag gekregen....viel mij ook op dat ie dat heeft gezegd. Daarnaast gaat ie de concept cd's mixen en de space age cd's stoppen of gaan door maar montana zal ze niet meer mixen.
Nov-07-2001 18:59
Flippe
Snap jij het wel ?
Registered: Sep 2001
Als hij dat toch zo vind?Ieder z'n eigen mening? Als hij dat Micky Mouse muziek vindt moet ie dat doen Ik vind trance dus duidelijk geen Muicky Mouse Muziek.
Ik luister zelf ook iets meer naar de hardere Trance dan die commerciele tunes.
Nov-07-2001 18:59
Bouma-Bros
Global Clubbing
Registered: Apr 2001
Helemaal mee eens met deze stelling.
Trance is aan het doodbloeden. Het meeste dat uitkomt is bagger en mist kwaliteit.
Progessive house/trance en funky techno hebben de toekomst, daar zit momenteel veel meer in dan de doorsnee trance-plaatjes. Alleen Marco V., Armin en Tiesto kunnen nog goeie trance platen produceren. Jongens als Ferry Corsten en Johan Gielen zie je duidelijk voor de goedkope sound gaan tegenwoordig. Nieuwe clip van Gielen en Svensson gezien??? What the FOOK??!!
Nov-07-2001 19:00
Jukx
*TECHNOaddikt*
Registered: Sep 2000
Gij spreekt wijze woorden..
quote:
Originally posted by TranceFool Ik moet zeggen dat ik mijn muziekgrenzen de laatste tijd erg aan het verleggen, simpelweg omdat het allemaal teveel op elkaar gaat lijken. Ik vind trance zeker nog mijn favo genre maar teveel mensen produceren echt hele slechte trance wat alleen gericht is op commercie. En in die jaren van trance verzamelen begin je toch wel te denken: goh dit lijkt wel erg op dat en dat wel op dat.
En om onze goede vriend Hugo B. maar weer eens aan te halen: "DON'T IMITATE, INNOVATE!!"
Nov-07-2001 19:23
Remy D
Oranje!!!!
Registered: Apr 2001
Location: Nederland oh Nederland jij bent een kampioen, wij houden van ORANJE om zijn daden en zijn doen.
Zo heeft iedereen wel zijn eigen mening over muzieksoorten!!!!!
Zoals ik vindt RAP achterlijke pleurismuziek vindt.
En die dit en die dat ga zo maar door. Ik kan niet echt onder de indruk raken van iemands mening.
Maar ja hij heeft het ook over de huis-tuin en keuken trance uit de top 40 van Sylver, Lasgo en Dance Nation enzo...maar dat is gewoon Dance... vind ze meestal wel aardig ook al klinken ze "goedkoop"
Ik neem aan dat hij Flight 643 niet bedoelt... want hij zal 'm zelf ook weleens gedraait hebben