Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Invandrare
Pages (4): [1] 2 3 4 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
mindshooter
Neverchanging avatar

Registered: Nov 2000
Satan (eek!) Invandrare

Ok jag hat klantat mig fett

Jag skulle "splitta" upp diskusionen om Extravadance då den bytt ämne totalt.... Skulle göra den sista delen till en ny diskusion om invandare men råkade istället ta bort hela grejen

Ber så hemskt mycket om ursäkt för detta

Men vi snackade iallafall om Gaby som vart dissad på krogen p.g.a sitt ursprung....

Jag sa nånting i stil med att jag ger alla en chans och dömer inte efter utseende.......Oftast visar det sig dock att ungdomar av icke svenskt ursprung är dumma i huvudet. Men jag är inte den som är den. En av mina nära polare är turk så det har inte alls med det att göra......Finns juh asmånga ghetto-svennar som är dumma i huvet dom me.....Men jag har inte uplevt like mycket jobbigt med svenskar.....

Jaja.....kritik?

Old Post Dec-03-2001 11:49 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

Registered: Oct 2001
Re: Invandrare

quote:
Originally posted by mindshooter
Finns juh asmånga ghetto-svennar som är dumma i huvet dom me.....Men jag har inte uplevt like mycket jobbigt med svenskar.....

Jaja.....kritik?

Jag hängde inte med i diskussionen från början, men så här kan man ju inte säga. Det är möjligt att du upplevt mer problem med invandrare, jag har också fått min beskurna del. Bl.a. en känga i nyllet liggandes, eller vänta det var nog en ghetto svenne, förresten..

..vilka är så förbannat pinsamma att springa omkring och bryta och spela allan. Men det är väl en fas i livet, som Gaby sa förut. Jag var nog oxå ganska ghettosvenne för ett par år sen (bröt gjorde jag inte dock), bara det att jag inte kommer från förorten, så det blir nog StadsRåttaLåtsasVaraGhetto-svenne..

Som jag ser det är det självklart att många invandrare är kriminella. Om jag t.ex. kom från ett krigshärjat land till ett nytt där man inte släpptes in i samhället skulle jag också välja/tvingas in i den banan..

Last edited by Virus on Dec-03-2001 at 14:19

Old Post Dec-03-2001 13:13  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen

Registered: Aug 2001

När jag har haft fest så har det bara vart idiot svenskar som har förstört... av 60 personer så brukar typ 10-15 vara svenskar och det är av den gruppen som en 2-3 personer gör bort sig!
På krogen så har jag varit med om att 2 svenskar killar har tagit mig mellan benen under min kjol när jag stod och dansa ... (jag skulle nog tro att dom aldrig mer gör om det )jag har blivit hotad av en svensk kille att hela Bagamossen skulle komma efter mig (snacka om tönt) det finns en hel lista på hur mycket idioter man har träffat på!!! hur många drinkar får man inte över sig varje helg av fulla svenska killar?

Sen så har jag varit med att turkar har kallat en för hora... och tafsat på en oxå...

Men va är skillnaden? är en svensk idiot bättre en en invandrare som är idiot? jag går inte omkring och tänker att inga svenskar för dom bara förstör, inga trurkar för dom kallar mig hora...det finns idioter överallt!!! Viktigaste är att folk måste inse, öppna ögonen och inse att alla invandrana är inte från mellanöstern, muslimer eller förtryckta kvinnor, alla latinos är inte hysteriska salsadansare, att alla invandrarna är inte uppväxta med en skev kvinnosyn... om ni börjar fråga runt så kommer ni att inse att de är en viss typ av invandrare som är dom jobbiga!

Old Post Dec-03-2001 13:17  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Virus
yes

Det tycker jag var bra sagt Gaby! Man kan inte se "invandrare" som en enda grupp.
Jag tycker att "invandrarproblem" verkar vara mycket självförvållat då man inte lyckas med integrationspolitiken..
Kolla på danmark nu, det är helt tokigt. regeringspartiet vann valet på att vara invandrarfientligt. Hoppas inte sverige följer den utvecklingen..

Old Post Dec-03-2001 13:26  Sweden
Click Here to See the Profile for Virus Click here to Send Virus a Private Message Add Virus to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen

Min lillebror är född här, har en mamma från Argentina och en pappa från Chile...italienskt namn och efternamn... vad är han? Han ska mönstra om 2 veckor, han får endast rösta i Sverige, pratar bättre svenska än spanska... men stackarn får inte komma in på krogen för att han har mörkt hår...

Old Post Dec-03-2001 13:43  Sweden
Click Here to See the Profile for Gaby Click here to Send Gaby a Private Message Add Gaby to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
[A|ienFactory]
trancEaddict in JAIL

Registered: Dec 2001
Re: Invandrare

quote:
Oftast visar det sig dock att ungdomar av icke svenskt ursprung är dumma i huvudet.

Just därför umgås jag bara med svenskar, trots att jag själv är invandrare, dock svensk medborgare sen länge.
quote:

Finns juh asmånga ghetto-svennar som är dumma i huvet dom me.....
De syns! De är lätta att undvika. Jag hatar dem oxå.
quote:

Men jag har inte uplevt like mycket jobbigt med svenskar.....

Inte jag heller.

Att många invandrare är brottslingar stämmer mycket väl. Delvis är det en social fråga, delvis förväntar de sig för mycket av samhället. Man kan inte jobba en halvtimme busschafför i veckan och leva på socialbidrag resten av livet, och förvänta sig att bli behandlad som en ängel. Sverige är för snällt, vad det gäller flyktingpolitik. folk som inte är beredda att försöka ska utvisas.

RASISM, däremot är en helt annan sak, likaså DISKRIMINERING, och båda ska leda till hårda straff. MYCKET hårda straff.

Old Post Dec-03-2001 14:38 
Click Here to See the Profile for [A|ienFactory] Click here to Send [A|ienFactory] a Private Message Visit [A|ienFactory]'s homepage! Add [A|ienFactory] to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gaby
DanceAddictPartyQueen

Love

Jag umgås med snälla personer som respekterar resten av världen ...sen om dom råkar vara svenskar eller något annat spelar ingen roll.

Last edited by Gaby on Dec-03-2001 at 22:27

Old Post Dec-03-2001 14:56  Sweden
Gaby
DanceAddictPartyQueen

Kom på nån av mina hemmafester så får ni se att det finns bra folk som vill något här i livet!!! Allt handlar om att vara öppen inför nytt...

Old Post Dec-03-2001 14:58  Sweden
reveal
always in the mix

Registered: May 2001

Folk som flyttar ifrån Malmö får fylla i ett papper med lite frågor, bland annat frågan om varför de valde att lämna Malmö. 25% av alla som flyttade ut uppgav att de flyttade pga att det var för mycket invandrare i Malmö (i Malmö är ca 50% av befolkningen invandrare). Detta alternativet var inte med på pappret, utan det fyllde folk själva i under "Övrigt".

Är det fel att erkänna att invandringen faktiskt har blivit ett problem?

Old Post Dec-03-2001 15:49 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

Självklart ska en svensk som e dum i huvudet hatas lika mycket som en invandrare.....

Jag menar ockspå på att det finns grund till det hat som finns mot invandrare....att bli nertryckt på marken och att få höra "sug min kuk" av en turk gör inte att man direkt inskaffar sig nån kärlek gentemot dom.....När det händer gång, på gång, på gång så skaffar människor enligt natur en liten spärr som säger "ajaj nu håller jag mig undan" varje gång man ser en invadnrare och det är HELT FEL!

Det är juh itne heller bara invandrare som drabbas av detta...jag menar att invandrare får juh ta skit för vad andra invandrare gör.
Men svenskar också.......Vad skulle jag bli kallad för om jag på mig en svensk tröja och gick till skolan? Nazze!
I min skola cencurerade dom bort en svensk flagga från en killes tröja (på skolkortet). Men att ha en Afrikansk flagga gick bra..... Och dett händer i SVERIGE! Man klipper bort delar av nationalsången för att den klassas som nasistisk!!!!! SJUKT!

Så här tycker jag att det ska vara bland ungdomar:

Om du utför t.ex misshandel gentemot någon annan så åker du på ungdomsanstalt! Om du inte är svensk medborgare får du en chans till sen är det kört. Ut ur landet. Är du svensk medborgare ska du ha exakt samma rättigheter som en svensk. Men straffen bör vara hårdare.
Om man utvisade bråkstakar så skulle dom förstå att dom inte kan hålla på....Och familjen skulle hålla bättre koll på sina barn så att dom inte ränner runt med kniv.
Fan i 5:an så vart jag misshandlad och fick en tand utslagen av en zigenare. Polisanmälde saken men dom kunde inget göra. Han fick en prick i registret (la till en till dom 3 han redan hadde). Sen fick jag gömma mig för hans familj och vänner i 1 år. Jag får fortfarande undvika honom när jag ser honom. Vem vet vad han gör. polisen sa att dom kunde ta in honom när han fyllt 15 men jag ser honom fortfarande ute på gatan trots att han är det nu. Ska man vara här får man hålla sig till lagarna..... Fan i turkiet slår dom eleverna på skolorna om dom inte gör som dom ska. Bara för att vi inte har sådana lagar så behöver man väl inte gå utöver gränserna för vad som är sunt förnuft eller?

Old Post Dec-03-2001 15:56 
Click Here to See the Profile for mindshooter Click here to Send mindshooter a Private Message Add mindshooter to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mindshooter
Neverchanging avatar

quote:
Originally posted by Gaby
Kom på nån av mina hemmafester så får ni se att det finns bra folk som vill något här i livet!!! Allt handlar om att vara öppen inför nytt...

Hemskt gärna

Old Post Dec-03-2001 15:59 
Virus
yes

quote:

Det är juh itne heller bara invandrare som drabbas av detta...jag menar att invandrare får juh ta skit för vad andra invandrare gör.
Men svenskar också.......Vad skulle jag bli kallad för om jag på mig en svensk tröja och gick till skolan? Nazze!
I min skola cencurerade dom bort en svensk flagga från en killes tröja (på skolkortet). Men att ha en Afrikansk flagga gick bra..... Och dett händer i SVERIGE! Man klipper bort delar av nationalsången för att den klassas som nasistisk!!!!! SJUKT!

Det håller jag med om fullständigt. Det är helt sjukt att svenska flaggan klassas som ett hakkors. Kolla på t.ex. Norrmännen och USA, dom är stolta över sina flaggor och viftar med dom överallt. Det dom där jävla bulorna som lyckats lägga beslag på flaggan samtidigt som alla är rädda för att bli kallade Nazi.

quote:

Jag är öppen för nya saker, jag kommer oxå

Old Post Dec-03-2001 16:06  Sweden

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Invandrare
Post New Thread    Post A Reply

Pages (4): [1] 2 3 4 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackCrazy Tune!!!!!!! One of the best [2003] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAmber - This Is Your Night [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 07:12.

Forum Rules: