kan dock varna alla som älskar sidor med häftiga flash-animationer och coola bilder att min sida inte innehåller nått sånt alls =)
rent och snabbt ska det vara
det finns lite olika sektioner som kan vara nyttiga..typ en ordlista (SAOL)
eller den som folket här kanske kommer kika mest på kmltrivia .. typ en frågesport inom edm (ja, mest trance) .. man får lyssna på ett ljudklipp (30s) och får 4 alternativ..
kan vara kul o lärorikt =) eller så är det ren sit..vad vet jag..och var inte oroliga för att stöta på samma låtar för många gånger..det är en rätt duktig databas.. ca 25 000 ljudklipp och... humm ordlistan är bra stor den oxo (ja hela SAOL) ..
har ni några förslag så krama ur er de =)
ahh kmldupe är en annan funktion på sidan.. där man kan söka igenom hela databasen och lyssna på klipp.. men har valt att lösenordsskydda denna just nu.. men vill man ha lösen är det bara säga till..
kram!
ps själva anledningen till sidan är ingen speciell utan har en server igång 24/7 o kunde väl ha en hemsida oxo..kul o testa / pressa den lite ..se hur mycket den pallar..det är finkod2k6 =) ds
hehe den urlen vet jag inte riktigt hur du fick fram.. men det funkar så att du hash:ar ut en sträng som och ger låten id3 "hemlis-hemlis" ..för att senare när jag har top10 .. vill jag inte att man fuskar vilket blir enkelt om man använder "kmldupe" som jag oxo har på sidan =) .. men men orkar inte gå in djupt på det nu
urlen du har är en "felaktig" och därför får sådär.. du kan byta ut siffror till vad du vill så ser du att det fortfarande blir samma "felmedelande" =)
men du kanske fick fram den på annat sätt? kanske en bugg i skiten.. borde inte vara det =) är typ renaste koden nånsin =) och jag har provat själv och aldrig fått det
"din trivia är grym" om du nu inte var ironiskt så tack kram! är rätt kul att köra när man har lite trist =) .. är sjukt lärorikt oxo har jag själv upptäckt
hittar du/ni fler fel så säg gärna till
Jan-24-2006 21:52
jofawe
Official Manb00bs of TA
Registered: Jan 2002
jag kopierade bara adressen som min dator laddade hem oggen ifrån.. thats it!
Och jag menade grym i bemärkelsen HÄFTIG .. som i nått man kan tänka sig att klicka på en långtråkig dag.. istället för att kolla porr alltså =)
Men, som sagt, jag gillade sidan
kanske ha lite mindre mellanrum mellan raderna i menyn .. annars helt ok!
Jan-24-2006 22:19
zoric
Rojiblanco and Bianconeri
Registered: Mar 2005
Jag tyckte om allt förutom menyn.
Jan-24-2006 23:11
lacksesepsotygh
;B
Registered: Jan 2005
kmldupe? ;D
Jan-25-2006 08:30
Kamelen
Supreme tranceaddict
Registered: Dec 2002
humm ni som inte gillade menyn.. kör ni IE? jag kikade med IE och då ser det lite knepigt ut =) stora mellanrum i menyn.. mitt tips är att skaffa en webläsare som kör efter standarden =D typ Opera/Firefox osv..
kmldupe är en söt liten funktion ehm.. nja.. en databas kan man väl säga.. med låtar från 1990 till 2005 .. namn o sånt typ.. med ljudklipp oxo.. 30s .. nu vet jag inte om det är helt lagligt att sprida ljudklipp och har frågat STIM och några andra..men inte fått svar.. nån här kanske vet?
därför har jag satt lösen på den just nu =)
Jan-25-2006 09:27
zoric
Rojiblanco and Bianconeri
Registered: Mar 2005
Jag tyckte inte om menyn i varken IE (Då det är stora mellanrum) eller i Firefox. Text-typen är inte så värst fin, men jag vet inte bara vad jag tycker.
Jan-25-2006 10:14
Laszlo
The weekend has landed
Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA
Agreed...för liten och svårläst...kör med Verdana, finns ju faktiskt anledning till varför 99,999999999999999999999% av alla komersiella sidor använder just det typsnittet. Har läst många kurser och ett gäng böcker om ämnet och kan babbla på i timmar om serifer vs sans-serifer kontra skärm vs. papper...
Kör på verdana bara så blir det skitbra
Annars ser det bra ut...quizen är bra...klarade de 3 första som slumpades fram, sen gick det åt helvete, då blev jag sur och lämnade din sida... =)
För er som är intresserade kan jag verkligen rekommendera Effektiv visuell kommunikation av Bo Bergström och Don't make me think (Användbarhet på webb) av Steve Krug. KANONBÖCKER. Värde varenda sketet korvöre...
lazlopazlo =)(= humm thx for comments.. försökt göra d lite större nu.. blev det bättre? att det är så mycket mellanrum i menyn (med IE) beror på att IE suger =D .. bytte till verdana och ändrade storleken
nått mer som ska ändras tycker ni? (säg inte färger vore trevligt) (: eller ja..ni kan ju komma med förslag.. men när man inte kan designa så blir det svårt =) koden är ialf typ bästa i världen (=
ahh hur funkar själva sidan då? är det trögt eller flyter sidorna på? tar det lång tid att ladda hem ljudklippen?
Jan-25-2006 12:30
Rikard
Supreme tranceaddict
Registered: Oct 2001
men kamelen det kan väl vara rent och snyggt även om det inte ser ut som att sidan var gjord för 10år sen?
hur programmerar du sidorna? för det är väl inte vanliga html filer va? [använder en term jag i princip bara hört talas om] ajax? [/använder en term jag i princip bara hört talas om]
Jan-25-2006 17:57
St_Andrew
I <3 NYC
Registered: May 2003
Tycker det ser bra ut
Har funderat på att testa openBSD, vilka fördelar har det över linux egentligen?