Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > enkele rake woorden over trance
Pages (3): [1] 2 3 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
magrec
Kleinenberg addict

Registered: Mar 2001
enkele rake woorden over trance

Ik zat gisteravond naar id-t radio te luisteren vip-sessions van mick boskamp. O.A een interview met james holden die een beetje afgeeft op de houdige progressive scene. Die hij te monotoon vind. Ook waarom die muziek monotoon wordt vanwege de verloedereing van de trance scene. Want ooit draaiden alle prog dj's gewoon trance. Naja Mick B draaide later ook nog wat oude platen van o.a sasha uit 1996 en ook een interview met mike van den berg die ook de melodieuze prog (in mijn ogen trance) draait en uiteindelijk komt er toch een beetje waarheid naar boven dat trance uiteindelijk weer minder vies en plat zal gaan klinken AMEN!!!!!!!!!!!!!

nu nog een stuk van mick's column:

Read my lips: I love trance. Als je denkt dat deze oude proggie (wat een vreselijk woord eigenlijk) rijp is voor een inrichting dan heb je het mis. Dit weekend heb ik het juist weer allemaal op een rijtje gekregen. Omdat de muziek die de laatste tijd tot me komt niet echt weet te boeien, dook ik eens in mijn CD-collectie op zoek naar wat ouder spul. Ik vond titels als Renaissance 4 uit 1996 (mixed by Dave Seaman en Ian Ossia) en er ging een oude, nieuwe wereld voor me open. Beste mensen, geloof me als ik zeg dat de muziek die ik hoorde oneindig veel beter en mooier is dan de duistere, minimale progressive klanken van tegenwoordig. Om maar te zwijgen over de vergelijking met de trance van nu. Ik beschuldig de Nederlanders ervan dat ze in dat opzicht de boel voorgoed hebben weten te verzieken, hoewel mensen als Paul van Dijk ook niet helemaal brandschoon zijn. In mijn optiek is de opkomst van die smurfen-trance er ook de oorzaak van dat jongens als Digweed, Sasha, Howells, etcetera als reaktie op die vullis en geinspireerd door de Amerikaanse sound van Danny Tenaglia en co. de diepte in zijn gegaan. Natuurlijk blijven die Dj's boven de wet verheven en doen ze goed werk, maar je merkt in alles dat die mooie, progressive trance node wordt gemist. Het is onvoorstelbaar om te horen hoe goed producers als Paul Oakenfold en Paul van Dijk toen waren. Ik zeg nadrukkelijk toen, want tegenwoordig is het bij die jongens echt huilen met de pet op. Een van de nummers op die 'oude' CD's die ik vond was Sasha's remix van Horse, getiteld 'Horse With No Name'. Die track werd in december vorig jaar door Digweed tijdens Bedrock gedraaid en de zaal werd afgebroken. Hij deed dat niet zomaar, want ik weet zeker dat John die sound ook mist: melodieuze progressive, zeg trance zoals trance moet zijn. In dat opzicht is er goed nieuws. Mannen als Arno 'Revolt' Asmus en James Holden (aankomende zaterdag in Cubic) laten wel degelijk horen dat er nog hoop is. Ik voorspel de komende tijd dan ook een terugkeer van de melodie. En als je ooit die Renaissance 4 te pakken kan krijgen of de opvolger daarvan, gemixt door dezelfde Dave Seaman en Robert Miles (jawel!) dan moet je die maar terstond aanschaffen. Ik weet zeker dat je oren ook open zullen gaan.

Old Post Jan-16-2002 10:08  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ding Chavez
drs. progger

Registered: Jan 2001

HALELUJA!
Er is dus hoop op beter tijden Al moet ik zeggen dat er met donkere progressive op z'n tijd niks mis is.

GreetZ, DC

Old Post Jan-16-2002 10:39  Netherlands
Click Here to See the Profile for Ding Chavez Click here to Send Ding Chavez a Private Message Add Ding Chavez to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gekhous
Supreme tranceaddict

Exclamation

/me trekt zn cdtje Mystery Land Winter Edition (jaja, de allereerste) uit de kast & zet de trance cd op.....

nah, toch maar niet

maar Trance was bijv. in de tijd van Forbidden Paradise enz nog een stuk lekkerder ja... dat zijn cdtjes die ik nu nog steeds draai...

Old Post Jan-16-2002 10:46  Netherlands
Click Here to See the Profile for Gekhous Click here to Send Gekhous a Private Message Add Gekhous to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Siesta
In praise of the sun

Registered: Jun 2001

hmmmmm, das ut enige wak zeg

Old Post Jan-16-2002 14:37 
Click Here to See the Profile for Siesta Click here to Send Siesta a Private Message Visit Siesta's homepage! Add Siesta to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Donna
Elitist

Registered: Dec 2000

Yeps,ik ben t helemaal met die man eens,ga maar na,de meeste ECHTE klassiekers zijn ook vetje oud,er worden nu niet echt veel platen meer gemaakt waarvan je over 4 jaar zegt dat t een klassieker is,sommige wel,maar sjeem,eerder werd er zoveel beter geproduceert.
De smurfentrance waar hij t over heeft,is in principe gewoon de commerciele rommel waar we naar luisteren.
En dat heerlijke zweven op mooie trance is fuckin belangrijk om me week door te komen jah!!
Al die donkere deepe rotzooi mogen ze van mij weer de kast inpleuren,das voor depressieve slikkers die dan voor een mom geloven dat ze happy zijn,daarna weer met t jassie aan naar buiten lopen en er alweer over nadenken hoe ze er t beste een einde aan kunnen maken.

Majaaaaa das alleen maar me mening hoor:P

Old Post Jan-16-2002 15:21  Netherlands
Click Here to See the Profile for Donna Click here to Send Donna a Private Message Visit Donna's homepage! Add Donna to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Robvef
Bring That Beat Back!!!

Ik wil niet zeggen dat ik de trance van nu niet goed vind. Ik vind het zeker wel lekker om naar te luisteren. Maar ik moet idd toegeven dat ik sinds eind 96, begin 97 naar de trancekant begon toe te trekken.

Tegenwoordig trek ik toch steeds meer naar funky techno en ook harde techno. Misschien dat ik daarom ook de ID & T Yearmix wel aardig, maar niet super vind. Ik vind er in ieder geval te weinig inzitten. Maar dat kan natuurlijk ook wel aan mij liggen.

Old Post Jan-16-2002 15:26  Netherlands
Click Here to See the Profile for Robvef Click here to Send Robvef a Private Message Visit Robvef's homepage! Add Robvef to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jukx
*TECHNOaddikt*

Registered: Sep 2000

quote:
Originally posted by Donna
De smurfentrance waar hij t over heeft,is in principe gewoon de commerciele rommel waar we naar luisteren.

Nou, ik denk dat hij met "smurfentrance" meer bedoelt dan alleen maar lasqo en barthezz etc..

quote:

Al die donkere deepe rotzooi mogen ze van mij weer de kast inpleuren,das voor depressieve slikkers die dan voor een mom geloven dat ze happy zijn,daarna weer met t jassie aan naar buiten lopen en er alweer over nadenken hoe ze er t beste een einde aan kunnen maken.

hahaha, dat is wel heel erg radicaal wat je nu zegt!!
ik vind het juist wel gaaf die "donkere deepe rotzooi", terwijl ik toch echt niet depressief ben ofzo.. toch?

quote:
Beste mensen, geloof me als ik zeg dat de muziek die ik hoorde oneindig veel beter en mooier is dan de duistere, minimale progressive klanken van tegenwoordig.

He magrec, kan je misschien ff wat voorbeelden geven van die "duistere, minimale progressive klanken van tegenwoordig" ?? Want zo duister en minimaal is het allemaal toch niet? Ja misschien een nummer als I Love You van Creamer & Stephane K.. wat ik overigens wel een cool nummer vind.

ps. waar heb je dat column van die Mick Boskamp vandaan? is de nieuwe BG al uit?

Old Post Jan-16-2002 15:40  Netherlands
Click Here to See the Profile for Jukx Click here to Send Jukx a Private Message Add Jukx to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Donna
Elitist

quote:
Nou, ik denk dat hij met "smurfentrance" meer bedoelt dan alleen maar lasqo en barthezz etc..

ofcuz bedoelt ie dat,commercie is ook veel breder dan dat,in principe is er in de trancewereld weinig meer NIET commercieel.
En techno kan ik gewoon nog steeds niet waarderen,wat ik daarin mis is de emotiemeuk wat in de trance wel zit,en dan hou ik ook echt wel van een flink potje hardtrance ook,dus gaat me niet om soft of hard ofzo,maar om de afwisseling in de sound,dat vind ik bij techno missen,dat vind ik zo'n eentonige rotherrie,word r agressief van en zo oogt t publiek vaak ook vinnik

Old Post Jan-16-2002 15:47  Netherlands
Click Here to See the Profile for Donna Click here to Send Donna a Private Message Visit Donna's homepage! Add Donna to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Ding Chavez
drs. progger

quote:
En techno kan ik gewoon nog steeds niet waarderen,wat ik daarin mis is de emotiemeuk wat in de trance wel zit,en dan hou ik ook echt wel van een flink potje hardtrance ook,dus gaat me niet om soft of hard ofzo,maar om de afwisseling in de sound,dat vind ik bij techno missen,dat vind ik zo'n eentonige rotherrie,word r agressief van en zo oogt t publiek vaak ook vinnik

Iedere ze eigen ding natuurlijk, maar ik vind dat er in progressive ook genoeg emotiemeuk (cool woordje ) zit hoor. Techno luister ik eigenlijk nooit naar dus daar heb ik ook nie echt een mening over.
Maar nogmaals, let the trance return! (ofzoiets)

GreetZ, DC

Old Post Jan-16-2002 16:09  Netherlands
Click Here to See the Profile for Ding Chavez Click here to Send Ding Chavez a Private Message Add Ding Chavez to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Dj Lex
Respect the Lex

Registered: Apr 2001

Ja maar is het nu ook niet dat er veel meer geproduceerd wordt, zodat er ook veel meer troep op de markt gebracht wordt? Is gewoon een opmerking, want volgens mij was het vroeger minder dan nu met de hoeveel heid platen of heb ik het nu mis

Old Post Jan-16-2002 17:33  Netherlands
Click Here to See the Profile for Dj Lex Click here to Send Dj Lex a Private Message Add Dj Lex to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Donna
Elitist

Dat heeft dan toch ook allemaal met de commercie te maken??
Plaatjes waar mensen lekker op gaan *smurfentrance* krijgen de producertjes veel eurootjes voor,dus sjah er wordt steeds meer en meer gesmurft.
Geld verneukt altijd alles dus ook dit.

Old Post Jan-16-2002 18:02  Netherlands
Jukx
*TECHNOaddikt*

Registered: Sep 2000

quote:

ofcuz bedoelt ie dat,commercie is ook veel breder dan dat,in principe is er in de trancewereld weinig meer NIET commercieel.

ok, this does it!
ik ga op zoek naar een andere sig.. allles wat ik zeg wordt gerelateerd aan techno!

maar goed, nu we dan toch off topic bezig zijn.. techno agressief?? absoluut niet! er is juist superveel groovy en tribal techno. mensen als Gaetano Parisio, Marco Carola, Cari Lekebusch, Ben Sims, Rino Cerrone, Carl Cox.. maken en draaien juist allemaal vrij swingende muziek.
Agressief publiek?? dan ben je volgens mij nooit op een techno-feest geweest want de mensen zijn daar juist allemaal heel erg relaxed.. en dan bedoel ik niet een ID&T feest, want die trekken altijd fout publiek.. maakt niet uit wat voor muziek er gedraaid wordt.

Last edited by Jukx on Jan-16-2002 at 18:29

Old Post Jan-16-2002 18:23  Netherlands
Click Here to See the Profile for Jukx Click here to Send Jukx a Private Message Add Jukx to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > enkele rake woorden over trance
Post New Thread    Post A Reply

Pages (3): [1] 2 3 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackPlease help to ID this great Track!!!! [2006] [3]

Click here to listen to the sample!Pause playbackSasha - Expander [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 14:54.

Forum Rules: