Kan vi samla all info om Ibiza här?
Typ vart man bokar resa, hittar boende, klubbar, etc etc ALL info på ett och samma ställe! Inga jag vill dit eller något sånt... endast info som andra kan behöva.
Är ni med Ibiza freaks??
Jan-30-2002 15:49
Gaby
DanceAddictPartyQueen
Registered: Aug 2001
Location: Stockholm, SWEDEN
Billigt boende
Svar från en tjej om billigt boende:
Gå ner till båthamnen, det har blivit populärt för folk att ta färjan över så många familjer står där nere med skyltar om rum i mindre familjelägenheter o liknande
Jan-30-2002 16:12
Gaby
DanceAddictPartyQueen
Registered: Aug 2001
Location: Stockholm, SWEDEN
Färjan
Vägen till Ibiza kan mycket väl gå till på alternativa och billigare sätt. Ta en resa till Alicante och ta båt över, det tar cirka 3 timmar och kostar runt 100 kronor per person. För övrigt har Alicante ett rätt okey klubb liv på sommaren, över 100 barer och STORA klubbar med många dansgolv o mycket bra trance musik, fast å andra sidan, Ibiza är Ibiza
Man kan ta båten bland annat från Alicante, Barcelona eller vilken ö som helst i Balearerna, det är relativt billigt ca. 100-200 kr
Last edited by Gaby on Jan-30-2002 at 16:37
Jan-30-2002 16:18
303
mdmaddict
Registered: Sep 2001
Location: The last train to Lhasa
yup jag skall ta båten över...men från Italien iofs.
Jan-30-2002 18:58
NordLight
Trance Daddy
Registered: May 2001
Location: Stockholm
IBIZA
Ibiza är och förblir planetens party plejs nr 1.
Personligen tycker jag en helkväll på ön bör se ut så här:
Middag på Bambuddah Grove (Djävligt cool krog på vägen mot San Rafael. Lite dyrt, men mycket snyggt inrett & god mat, supertrevliga människor).
Uppvärmning & klimax på ..... Ja du gissade rätt! AMNESIA
Afterhours på "DC10". Klubben som är precis så som Space var en gång i tiden (innan 3.000 rödflammiga valar från de brittiska öarna började invadera stället varje kväll). Ligger på vägen till Salinas nära flygplatsen. Öppnar 06.00 .... om jag minns rätt .
Greetz
NordLight
Feb-03-2002 22:33
WhiteRussian
Hooked on smack
Registered: Oct 2001
Location: Stockholm
Så Nordlight, som den helt brutala Ibiza-veteranen du är, hur tar du dig dit i sommar? Riktigt jobbigt att det inte finns några svenska researrangörer i år...
Vad är billigaste i förhållande till bekvämaste sättet att ta sig dit?
___________________
Top Tunes:
Deepsky - Talk Like a Stranger (Skylark Dub)
Electric Tease - Tear It Up (Richard K's Ripped Remix)
Jose Zamora & C.Nemmo - Lochness (Dub Mix)
--- DanceSafe
Feb-03-2002 23:42
NordLight
Trance Daddy
Registered: May 2001
Location: Stockholm
Resor
quote:
Originally posted by Vitryss Så Nordlight, som den helt brutala Ibiza-veteranen du är, hur tar du dig dit i sommar? Riktigt jobbigt att det inte finns några svenska researrangörer i år...
Vad är billigaste i förhållande till bekvämaste sättet att ta sig dit?
Hehe - veteran - kanske det
Jag har aldrig åkt med en svensk researrangör. Brukar boka flyg med Iberia och då mellanlandar man antingen i Madrid eller Barcelona. Flygresan ligger vanligtvis runt 3.000 - 4.000:-. Skulle flyget mellan Madrid/Barca och Eivissa vara slut finns det gått om mindre bolag som flyger flera gånger varje dag. Alla kan du boka härifrån.
Båten har jag aldrig åkt. Den tar ändå många timmar och risken finns att den ställs in pga väder. Prisskillnaden mellan båt och inrikesflyg t/r är max 600:- och det är det helt klart värt.
Hotell, lägenheter & hus kan ni hitta i länken nedan.
Så häng inte läpp pga av svenska researrangörer....
Everything's gonna be alright !
Greetz
NordLight
Var på ön ska man bo
___________________
Ohm Nama Shivaya
Feb-04-2002 13:21
Leifi
trancEaddict in JAIL
Registered: Feb 2002
Location: Katrineholm, Sweden
Re: Re: Resor
quote:
Originally posted by Ravesquad
Var på ön ska man bo
hotell.
Feb-04-2002 13:35
WhiteRussian
Hooked on smack
Registered: Oct 2001
Location: Stockholm
Re: Re: Re: Resor
quote:
Originally posted by Leifi
hotell.
reallllllly....
Nu kanske det var så att Ravesquad undrade VAR på ÖN man skull bo, eller vad tror du Leifi?
Jag satsar på mitt alternativ.
___________________
Top Tunes:
Deepsky - Talk Like a Stranger (Skylark Dub)
Electric Tease - Tear It Up (Richard K's Ripped Remix)
Jose Zamora & C.Nemmo - Lochness (Dub Mix)
--- DanceSafe
Feb-04-2002 15:01
Leifi
trancEaddict in JAIL
Registered: Feb 2002
Location: Katrineholm, Sweden
Re: Re: Re: Re: Resor
quote:
Originally posted by Vitryss
reallllllly....
Nu kanske det var så att Ravesquad undrade VAR på ÖN man skull bo, eller vad tror du Leifi?