Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Eric Prydz & Hertz @ Sub7 Super Sessions 8 Juni
Pages (2): [1] 2 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
RedCircle
Junior tranceaddict

Registered: Sep 2005
Invisible Grin Eric Prydz & Hertz @ Sub7 Super Sessions 8 Juni

Eric Prydz & Hertz @ Sub7 Super Sessions

Datum: 2007-06-08 - 2007-06-09
Plats: Trädgårn

Pressrealese / Sub7 Sessions 8 Juni / Eric Prydz & Hertz @ Trädgårn.
Insläpp från kl. 22.00 150 Kr innan 00.00 180 Efter.

Eric Prydz (Pryda / Ministry of Sound)
Mannen som förändrade House-scenen i Sverige kommer äntligen till vår stad. Året var 2004 och sommaren hade precis lagt sig över Sverige. Runt omkring landets alla nattklubbarbörjade det helt plötsligt strömma Svensk house ut högtalarna och för första gången någonsin fick svennarna en upplevelse utöver den vanliga på dansgolvet. Låten blev en succé och tack vare Eric Prydz fick Svenskarna faktiskt upp ögonen för hur elektronisk musik faktiskt kan låta. Idag är Eric Prydz större än någonsin och med sina skivbolag Pryda och Mouseville dominerar Svensken stora delar av house-scenen. Med en massiv support från Eric Morillo, Bob Sinclair och David Guetta steg Erik ner från den stekiga stilen och fann sig själv i det mer djupgående undergroundfacket. Idag ser man Eric tillsammans med namn som Carl Cox, John Digweed och Sebastian Leger vilket det i sig avslöjar en framgång som säkerligen kommer göra honom till superstjärna måååånga år framöver. Eric tar idag i princip inga spelningar i Sverige förutom Grodan i Stockholm där man ibland ser honom ta med sig en del sköna vänner i dj-båset. Det är därför jag är otroligt stolt för att presentera denna producent och utsökta discjockey till vår klubb i Göteborg. Denna festen blir med största sannolikhet största festen Eric Prydz spelar på i Sverige och missar ni honom här kommer ni ångra er djupt. Jag tror detta blir både den största och bästa festen Sub7 arrangerat.

Hertz (Pierre Jerksten/Q-park)
Pierre är en legend bland technopubliken i Göteborg och övriga landet han har arbetat med musik så länge att när du och jag satt och sög på napp stog han svettig och spelade skivor på stans största nattklubbar. Det har tisslats och tasslats i flera år om arrangörer som sagt sig boka Hertz och ännu kan vi inte minnas att vi sett någon annan lyckats locka denna gigant. När nu Sveriges absolut största discjockey kommer på besök ville vi inte spara på krutet och la ut en förfrågan på Hertz - och YES! Han tog det. Pierre Jerksten tog över P3 Dans för ett par månader sedan och vi på Sub7 har lyssnat mycket på dessa
lördagskvällar. Musiken som mister Hertz står för är blandad, funkig och man hör hans mörka undertoner som kommer direkt från technons magiska värld. Med gigs bakom sig som Dancevalley, Awakenings och nu bara någon månad sedan spelade på den Madridbaserade Fakric (Fest Code32). När det inte vänds plattor på klubbar och festivaler har han minst sagt fullt upp med sina skivbolag Sway, Q-Records, Hz Trax, Abyss Records och självklart sitt eget alterego Hertz.

Old Post May-28-2007 11:50  Sweden
Click Here to See the Profile for RedCircle Click here to Send RedCircle a Private Message Visit RedCircle's homepage! Add RedCircle to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Braxen
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2004

Stort, GBG känns lite avlägset dock tyvärr, men han spelar i Stockholm söndag den 10e

Old Post May-28-2007 13:43  Sweden
Click Here to See the Profile for Braxen Click here to Send Braxen a Private Message Visit Braxen's homepage! Add Braxen to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
[SWE]Helios
Senior tranceaddict

Registered: Mar 2006

Vilken tid spelar Pryda?

Själv kommer jag befinna mig på Club Peak 22-02

Old Post May-28-2007 15:11  Sweden
Click Here to See the Profile for [SWE]Helios Click here to Send [SWE]Helios a Private Message Add [SWE]Helios to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jeremy H
Ja hallå?

Registered: Jan 2003

I'll be there!
Kul att det håller på till 05 och dessutom är på trädgårn! Jag antar att uteserveringen/golvet kommer vara öppet?

Old Post May-28-2007 15:52  Sweden
Click Here to See the Profile for Jeremy H Click here to Send Jeremy H a Private Message Add Jeremy H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Laszlo
The weekend has landed

Registered: Dec 2002
Location: Szekelyföld Status: Official Montreal Canadiens fan of TA

Hade det inte varit för pumptömningen på stallarna samma dag (du robban har ju spelat där med din vapendragare cekon) där vi ska kötta house på utegården hela kvällen så hade jag inte tvekat en sekund. Hertz har jag alltid velat se. Men misströsta icke, jag lär dyka upp någon gång i sommar

Det är klass på affischen btw! Inga krusiduller, pang på rödbetan liksom. Jävligt clean men inte för steril. Mycket snyggare än de gamla kört med...

www.laszlo.se

Old Post May-28-2007 15:57 
Click Here to See the Profile for Laszlo Click here to Send Laszlo a Private Message Visit Laszlo's homepage! Add Laszlo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
RedCircle
Junior tranceaddict

Registered: Sep 2005

Yes det blir uteservering och mycket annat.

Lazlo jag förstår att bartömningen på Stallarna är större än detta Synd att du inte kan komma. Du brukar alltid pigga upp partyt.

Vad gäller Prydz den 12:e är jag inte säker på om det stämmer. Vet vem som bokar och vad som händer men Mr Eric kommer vara med oss ändå till Söndag kväll som planen är nu. Men jag ska inte säga för mycket. Kan mycket väl vara så att han ska spela.

Old Post May-28-2007 17:13  Sweden
Click Here to See the Profile for RedCircle Click here to Send RedCircle a Private Message Visit RedCircle's homepage! Add RedCircle to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
mr_fisken
dancin

Registered: Oct 2003

är väl f12 han ska lira på?

fett bokning, kul för göteborgarna att få se honom också

Old Post May-29-2007 06:53  Sweden
Click Here to See the Profile for mr_fisken Click here to Send mr_fisken a Private Message Add mr_fisken to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Braxen
Supreme tranceaddict

Registered: Oct 2004

^^ F12 precis, står på hans myspace också har jag för mig ..

Old Post May-29-2007 11:57  Sweden
Click Here to See the Profile for Braxen Click here to Send Braxen a Private Message Visit Braxen's homepage! Add Braxen to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jeremy H
Ja hallå?

Registered: Jan 2003

Stannar hemma imorn.. feber.. argh!

Tur att jag fick mig en liten dos av musik förra helgen med balErik och Martin H iaf..

Old Post Jun-07-2007 15:00  Sweden
Click Here to See the Profile for Jeremy H Click here to Send Jeremy H a Private Message Add Jeremy H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Kaveh
Azizi

Registered: Feb 2004

Han lirar i Uppsala på lördag också. På saluhallen - sjukt

- www.kavehazizi.com -
- www.myspace.com/kavehazizi -

Old Post Jun-07-2007 17:14  Sweden
Click Here to See the Profile for Kaveh Click here to Send Kaveh a Private Message Visit Kaveh's homepage! Add Kaveh to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Albert
Senior tranceaddict

Registered: Jan 2001

Ska dit och röjja totaaales! Ska bli gött som fan...

Old Post Jun-08-2007 15:29  Sweden
Click Here to See the Profile for Albert Click here to Send Albert a Private Message Visit Albert's homepage! Add Albert to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Cloudburst
I am the maximum

Registered: Oct 2003

quote:
Originally posted by Jeremy H
Stannar hemma imorn.. feber.. argh!

Tur att jag fick mig en liten dos av musik förra helgen med balErik och Martin H iaf..

uppdatera signatur

Jag ska gå och ta med din aura.

insignificant cor member alliance

Old Post Jun-08-2007 16:09  Finland
Click Here to See the Profile for Cloudburst Click here to Send Cloudburst a Private Message Visit Cloudburst's homepage! Add Cloudburst to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Eric Prydz & Hertz @ Sub7 Super Sessions 8 Juni
Post New Thread    Post A Reply

Pages (2): [1] 2 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackA Mysterious Tune From 2007 [2011] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackJoyce Muniz - "Sleepless" (Wehbba Remix) [2014]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 06:48.

Forum Rules: