|
Re: 2007
MUZIEK
Hoe zal je 2007 herinneren, op muzikaal gebied?: Een jaar waarin ik volledig afgestapt ben van het luisteren naar conventionele trance. De trancescene leek ook te beseffen dat ze in een doodlopend straatje zat, want overal doken zogenaamde "neotrance" nummers op (van zowel nieuwe producers, producers uit andere genres als gevestigde trancenamen zelf!) die proberen terug naar de kern van trance te gaan en een lang vervlogen sound te reanimeren en actualiseren, mét succes! Daarnaast is er nog een verdere hybridisatie en overlapping aan de gang geweest in de "progressive" scene, die naar mijn smaak terug een pak interessanter is geworden na het electro-prog débacle van 2006. De betere platen van 2007 hadden dan ook invloeden uit techno, techhouse, progressive en electro, en sowieso was er in de techno/techhouse hoek het meeste innovatie terug te vinden. Tot slot blijft de oldskool progressive house sound hardnekkig zijn kop boven water houden, iets waar ik uitermate blij om ben.
Beste nummer(s) van 2007:
Guy J - Been here before (Original mix), Chymera - Umbrella (Funk D'Void remix), Delikate Imposters - Autobahn, Sam Ball - Carbon, Alt Fenster - Joepler, Paul Keeley - Inner motion, Marc Romboy & Stephan Bodzin - Callisto, Guy J - Amsterdam, Josel - Digiboy (DJ Tarkan & V-Sag remix), Markus Lange - Perihelion, Chymera - A question, Umek & I Turk - Anxious on demand, Aril Brikha - Winter, Remy & Klinkenberg - Mexico can wait, One+One - No pressure, Partial Arts - Trauermusik, Faithless - Music matters (Pete Heller remix), Maslow & Jacobs - Spinnin, Joshua Collins - Lilo, Ossie - Holyland, Guy J - Ear canal (MOS remix), Ozgür Can - Spara mig, Hugg & Pepp - Livmöder, ...
Beste albums van 2007
Madoka - A cure for loneliness, Stephan Bodzin, Liebe ist..., Gui Boratto - Chromophobia, The Field - From here we go sublime, Aril Brikha - Ex machina, Eelke Kleijn - Naturally artificial, Joris Voorn - From the deep, Apparat - Walls
Beste niet-trance nummer(s) van 2007:
...
Beste producer(s) van 2007: Guy J, Gui Boratto, Stephan Bodzin, Derek Howell, Chymera, Christian Sol
Beste radioshow(s) van 2007: Transitions (Digweed), Essential Mix (Pete Tong e.a.), Destinations (Pole Folder)
Beste feest van 2007: Bleh
Welke DJ's heb je in 2007 gezien?: Bijlange niet zo veel als in vorige jaren
ANDERE
De event(s) van 2007 die je het meest zal/zullen bijblijven:
Persoonlijk: Samenwonen met Zehra, terug beginnen voetballen, draaien in Illusion
Globaal: De wereld lijkt wel door te draaien. Politiek, de klimaat- en energiecrisis, moord, oorlog, fraude, doping,... de media zijn nog nooit zo alomtegenwoordig geweest en opiniëren alles tot vervelens toe.
Beste Belgische televisie van 2007: Goh, echt iets nieuws en baanbrekend is er niet geweest denk ik. Toch niets wat me is bijgebleven tenminste, naast al die gratuite emo-tv die overal de bovenhand heeft genomen.
EDIT: Vergeet ik hier even het geniale Willy's en Marjetten zeker!
Beste internationale televisie van 2007: Heroes, Lost (toch, ja), Prison Break in mindere mate, maar vooral het waanzinnige BATTLESTAR GALACTICA!!
Beste film(s) van 2007: Best wel weinig films gezien, dus over de meeste blockbusters van 2007 kan ik niets zeggen. De film die wel énorm veel indruk op me gemaakt heeft is Sunshine! 
Beste bier in 2007: Tripel Karmeliet, Leffe 9°, met daarnaast the usual suspects
Last edited by Jasperovitsj on Dec-14-2007 at 11:38
|