Sveriges klarast lysande elektroniska stjärna skulle man väl kunna säga. Han gör debut (som första svensk tror jag) på det klassiska brittiska radioprogrammet 'The Essential Mix' på söndag, vilket är en stor prestation.
Jag har inte sett honom live, men de set jag hört per mp3 har jag diggat hårt. Har ni sett honom, vad tyckte ni och var brukar han spela nuförtiden??
Dec-12-2002 23:40
AC.
Supreme tranceaddict
Registered: May 2002
han lirar en massa techno...(Hoppas jag inte är helt ute och cycklar nu) Kan inte fatta att jag missat honom de gånger han spelat i sthlm... Känns lite surt
Dec-12-2002 23:49
Virus
yes
Registered: Oct 2001
quote:
Originally posted by AC.
Kan inte fatta att jag missat honom de gånger han spelat i sthlm... Känns lite surt
Jag med. Tycker man borde sett honom... Han lirar på Mondaybar kryssningen nu i natt.. Och nej du är inte ute och cyklar..
Dec-12-2002 23:59
RebeL9
The Digital Blonde addict
Registered: Nov 2001
Adam Beyer är väl tillsammans med Cari Lekebush en av Sveriges största technostoltheter genom tiderna.
Det bästa jag hört av honom är Stockholm Mix Sessions (tack X). Där körde han sån techno som jag gillar mest, som är lite houseaktig och har smärre melodiska element. Skulle verkligen vilja ha den skivan, men den verkar inte vara så lätt att få tag på i Sverige (som vanligt ). Har mailat skivbolaget, men dom verkar inte vara på alerten.
Dec-13-2002 16:46
x-dream
Kurai is my slave!
Registered: Nov 2000
quote:
Originally posted by King of Clubs
Lugnt :P Vet inte om han får båda timmarna eller bara en. Hoppas på det första alternativet.
Hade helt glömt av när han lirade....Hoppas på att det blir 2 timmar....
Dec-13-2002 16:59
WhiteRussian
Hooked on smack
Registered: Oct 2001
Hörde han på kryssningen, enomrt imponerad! Så skönt att höra riktigt bra techno och inte massa fjantig desto-tyngre-monotonare-mörkare-destobättre.
Grymt skönt set. Skulle vilja ha en tracklist, men men, vad gör man,
Jose Zamora & C.Nemmo - Lochness (Dub Mix)
--- DanceSafe
Dec-14-2002 02:04
verminator
.
Registered: Oct 2000
jeg hørte han på ilt forrige måned, og det ROKKA sinnsykt!!
dritfet techno!! akkurat som jeg hadde hørt på mixalbumene og livesettene av han
fikk forøvrig vite at han spilte Cave's "Street Carnival" på luciakryssningen natt til fredag, og det er sinnsykt kult
håper han spiller den i essential mixen i kveld og, da blir det bra pr for plata