Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Verkiezingen 22 januari 2003
Wat ga jij stemmen op 22 januari?
You do not have permission to vote on this poll.
CDA 5 6.94%
PvdA 13 18.06%
VVD 25 34.72%
SP 6 8.33%
D'66 5 6.94%
Groenlinks 1 1.39%
LPF 4 5.56%
Leefbaar Nederland 0 0%
Iets anders....(reply even!) 3 4.17%
Ik ga niet stemmen .... (waarom? reply even!) 3 4.17%
Ik MAG nog niet stemmen..... 7 9.72%
Total: 72 votes 100%
  [Edit Poll (moderators only)]

Pages (20): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
SnuggLe
drs. Betweter

Registered: Mar 2001
Verkiezingen 22 januari 2003

Wat ga je stemmen dit jaar?
Na de desastreuze verkiezingen vorig jaar, waar 1,6 miljoen mensne op de LPF stemden, staan er nu weer verkiezingen voor de deur. De LPF is uit elkaar gevallen, de CDA alleen maar groter geworden...en in de verkiezingsdebatten slaan de lijsstrekkers elkaar om de oren.

Nu is mijn vraag:
Wat ga jij stemmen (als je al mag stemmen), en waarom??

En daarbij:
Wat voor een zaken vind jij belangrijk voor het komende kabinet?
Welke zaken krijgen naar jou mening te weinig aandacht?

Old Post Jan-08-2003 09:18 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

Ik heb zelf gekozen voor de VVD, naar mijn mening een van de weinigen partijen met nog echt idealen en een uitgesproken mening. Ik heb bv. het verkiezingsdebat gezien op RTL4 (slecht debat overigens), waarbij Zalm een sterke mening had, wat niet van een Balkenende gezegd kon worden. Zalm komt met uitspraken dat er bv veel meer bezuinigd moet worden, en dat steekt hij niet onder stoelen of banken. Er zijn nu eenmaal mindere tijden in de economie, en daar MOET gewoon wat aan gedaan worden. Als je dit zegt zullen niet veel mensen je dit in dank afnemen, maar het is gewoon zo! Andere partijen durven dat niet zo hard op te zeggen. Ook bv dat Zalm zei dat NL vol was (op de vraag "Is NL vol?" die je alleen met ja/nee mocht antwoorden), wat anderen niet durfde te zeggen.
Ik ben het grotendeels eens met de partijpunten van de VVD, en denk dat zij de meeste kans hebben deze te verwezenlijken.

Als ik naar de andere partijen kijk dan denk ik dat het CDA veels te groot gaat worden: 52 zetels in de peilingen is veel te veel. Balkenende mag dan wel oke zijn, hij is teveel een 'mietje' naar mijn mening, hij is te politiek correct, hij STAAT niet echt ergens voor. Ik denk dat als de CDA echt zo groot wordt het alleen maar door gaat modderen in Nederland. De CDA alleen kan daar niets aan doen.

Tsja en dan de SP, de 'verrassing'. 21 zetels in de peiling...erg veel! Deze linkse rakkers schoppen wel overal tegenaan, maar oplossingen hebben ze zo 1-2-3 niet. Ze zijn al te lang vastgeroest in de oppositie om een echte coalitiepartner voor te stellen. Toch is de ontwikkeling naar meer zetels voor links naar mijn mening een beetje een zorgzame ontwikkeling, waardoor nog méér broodnodige besluitvorming geblokt gaat worden.

Wat voor zaken vind je belangrijk voor het volgende kabinet:
De standaardzaak VEILIGHEID (..studeer niet voor niets Veiligheidsstudies...).
Normen & Waarden is gezeur, dat kan je niet opleggen, maar deze komen wel kijken bij veiligheid. Men moet de sociale zelfredzaamheid van burgers vergroten, de sociale controle. Je moet weer iemand op straat durven aanspreken op zijn/haar gedrag.

Welke zaken krijgen te weinig aandacht?
De eenwording van Europa, de zaken die onder jongeren (<25) leven.

Old Post Jan-08-2003 09:28 
Click Here to See the Profile for SnuggLe Click here to Send SnuggLe a Private Message Add SnuggLe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
total woot
WooT

Registered: Apr 2002

/me stemt ook VVD, Grotendeels om dezelfde redenen als Snuggle, heb nu college, dus uitgebreide reply volgt

WooT

Old Post Jan-08-2003 09:39  Netherlands
Click Here to See the Profile for total woot Click here to Send total woot a Private Message Add total woot to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
magrec
Kleinenberg addict

Hmm ik stem waarschijnlijk ook vvd.
Alleen vind ik die zalm niet zo maar goed ik stem niet op zalm maar op het programma van de vvd

Die zalm die moeten ze gewoon laten boekhouden daar is ie goed in hehe. Maandagavond was hij bij katja en bridget blijkt ie echt zo'n computerfreak te zijn. Gewoon helemaal gek van gamen.

Maar goed nu moet ik mijn bus halen want ik gaat maar es nieuwe mobiel kopen.

Old Post Jan-08-2003 09:59  Christmas Island
Click Here to See the Profile for magrec Click here to Send magrec a Private Message Add magrec to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
TimeportE
... Addicted Yet ?

Registered: Jul 2001
Location: The Netherlands in "Limburg City" Maastricht <Attention!!> 3000 posts REACHED

ik heb ook dat debat gezien en ik vond persoonlijk (maar veel in mijn groep) zalm slecht eruit komen, balkenende die zei vrij weinig en de "niet-stropdassen" waren op zich goed bezig. het was de eerste keer dat bos zag en ik vond em best wel sterk. ik zal dan ook zeker niet op vvd of cda stemmen, ben het niet eens met de punten die zalm en balkenende aanvoerden tijdens het debat maar ik moet iig nog wel eens langs hun site gaan voor meer info..
maar de eerste indruk zal het denk ik pvda worden,
ze komen met een enigsinds nieuw gezicht terug.. gelukkig maar!

Click here for all the Holland TA's, there are a lot of them!!!

Old Post Jan-08-2003 10:01  Aruba
Click Here to See the Profile for TimeportE Click here to Send TimeportE a Private Message Add TimeportE to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Valhalla
Supreme tranceaddict

Registered: Nov 2001

Ik heb hier gestemt op SP. Maar niks staat vast.
Ik kies in ieder geval wel voor links. Daar kan ik me het beste in vinden en al die leuke testjes op het net geven dit ook aan.
Vind de SP en PvdA sterk overkomen. Groen Links ook wel, alleen beetje jammer dat ze niet uitgenodigt waren bij het RTL4 debat.
CDA en vooral VVD denken al dat ze binnen zijn en zijn volgens mij nu al bezig met een compromis te sluiten.

Old Post Jan-08-2003 10:11  Netherlands
Click Here to See the Profile for Valhalla Click here to Send Valhalla a Private Message Add Valhalla to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Valhalla
Supreme tranceaddict

Registered: Nov 2001

Mis trouwens de partij van de toekomst
Feestuh , Feestuh en condooms in het ziekenfonds.... LOL

Old Post Jan-08-2003 10:13  Netherlands
Click Here to See the Profile for Valhalla Click here to Send Valhalla a Private Message Add Valhalla to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
raoel
just addicted

Registered: Jan 2001

Het wordt waarschijnlijk de SP of PvdA.

Vorige keer was ik voor de SP, maar die worden nu eigenlijk te groot.
Ze moeten in de oppositie blijven.
PvdA trekt me ook redelijk, maar kga nog eens naar het partijprogramma kijken. Dat doe ik trouwens ook bij Groen Links.

Ik snap niet dat er zoveel mensen zijn diei n de praatjes van Balkenende trappen. Hij zegt keer op keer hetzelfde, veiligheid, verdraagzaamheid, normen en waarden. Maar als ze vragen hoe hij iets wil bereiken dan is hij niet thuis, dan blijft hij eromheen draaien en na een kwartier weet je nog niks.

De VVD heeft wel een aantal goede ideeën, maar ze zijn voor de 'rijken'. En daar ben ik tegen.

Komende week nog is verdiepen in de programma's van verschillende partijen.

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Jan-08-2003 10:31  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

quote:
Originally posted by Valhalla
Mis trouwens de partij van de toekomst
Feestuh , Feestuh en condooms in het ziekenfonds.... LOL

Dat soort mensen neem je toch niet serieus? Daarom heb ik ze niet toegevoegd aan de pol. Mensen die daar serieus aan denken om op te stemmen zijn niet goed bij hun hoofd, die mensen moeten echt geholpen worden. Politiek is geen feest, en is geen zaak voor mental retards als Johan Fleminx.

quote:
Originally posted by raoel
Vorige keer was ik voor de SP, maar die worden nu eigenlijk te groot.
Ze moeten in de oppositie blijven.
PvdA trekt me ook redelijk, maar kga nog eens naar het partijprogramma kijken. Dat doe ik trouwens ook bij Groen Links.

Mee eens, in de oppositie. Ze worden inderdaad te groot, wat de besluitvorming echt NIET ten goede komt.

quote:
Originally posted by raoel Ik snap niet dat er zoveel mensen zijn diei n de praatjes van Balkenende trappen. Hij zegt keer op keer hetzelfde, veiligheid, verdraagzaamheid, normen en waarden. Maar als ze vragen hoe hij iets wil bereiken dan is hij niet thuis, dan blijft hij eromheen draaien en na een kwartier weet je nog niks.

Precies mijn punt!! Hij draait er echt omheen, hij zegt niets met teveel woorden. Hij bereikt helemaal niets.... CDA is echt het toppunt van de puinhopen van paars, alleen zien veel mensen dat niet in.

quote:
De VVD heeft wel een aantal goede ideeën, maar ze zijn voor de 'rijken'. En daar ben ik tegen.

Hmm....beetje kortzichtig dit. Ze beschermen inderdaad deels de rijkeren in de samenleving, maar ook de zwakkeren! Iedereen denkt alleen van: "Ah de rijkeren hebben toch geld zat dus die mogen relatief meer genaaid worden (lees: geld afstaan, belasting betalen etc)". Dit vind ik echt zo'n bullshit!! Heel veel van die rijkeren hebben keihard gewerkt voor hun geld, hebben heel hun leven veel gegeven om het goed te hebben. Het lijkt wel of veel mensen hen dat niet gunnen. Veel partijen willen hen 'pakken' door hen EXTRA belasting te laten heffen, of door te zeggen dat bijvoorbeeld de hypotheekrente voor hen niet zou gelden omdat ze toch al genoeg geld hebben. JOngens, denk eens na!!!!! wat een BULLSHIT!!! Die mensen zijn gewoon fortuinlijk dat ze meer geld hebben, maar moeten ze daardoor ook meteen MEER geld betalen???

Oke, deels is dit van mij natuurlijk ook zwart wit. Veel mensen hebben echt TE veel geld, en kunnen best wel wat meer doen, oke, maar waarom zouden voordelen die voor delen van de samenleving gelden niet voor anderen ook gelden? Belasting naar draagkracht , oke, maar hypotheekrente voor de bovenlaag afschaffen, nee.
Denk eens bij al dit bovenstaande na. Hoe zou jij het vindne als je een keer 100 euro meer verdient, en daardoor meteen 20 af moet staan?
Tuurlijk moet alles herverdeeld worden in de samenleving, en de armeren het beter krijgen, maar dit moet altijd van de bovenlaag en alles afkomen.

Last edited by SnuggLe on Jan-08-2003 at 10:41

Old Post Jan-08-2003 10:34 
raoel
just addicted

Zeg snug

Ik mis lijst Ratelband

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Jan-08-2003 10:40  Netherlands
Click Here to See the Profile for raoel Click here to Send raoel a Private Message Visit raoel's homepage! Add raoel to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SnuggLe
drs. Betweter

quote:
Zeg snug

Ik mis lijst Ratelband

Zelfde reden waarom in de lijst van Flemminx er niet bij heb gezet!

Old Post Jan-08-2003 10:43 
raoel
just addicted

Toen ik net replyde stond jou commentaar op mijn post er niet bij.

Tuurlijk is hetgeen wat ik zei (VVD is voor de rijken) erg kortzichtig.
Maar de VVD komt meer op voor de welbedeelden in ons land. De armere mensen in dit land zouden het er echt niet beter op krijgen tov de rijkere. Ze willen veel dingen privatiseren. Dat is onder paars al veel gebeurt en ik ben daar tegen.

Ik studeer nu HTS en zal naar alle waarschijnlijkheid straks een goed salaris verdienen. Maar nu zit ik in de situatie dat mijn ouders zijn gescheiden en dat mijn moeder een uitkering heeft. Mijn pa is vrachtwagenchaufeur, bepaald geen vetpot, maar hij maakt veel overuren en heeft zo dus een goed loon.
Gelukkig gaan mijn ouders goed met elkaar om en krijg ik best veel.
We (ma en ik) hebben het goed, maar zeker niet breed. Mijn ma kan goed met geld omgaan en gaat zelf nooit uit of op vakantie. Ze geeft alleen geld uit aan haar hobbie, roken .
De meest mensen in onze situatie kunnen maar net, of net niet (dus schulden) rondkomen.
Ik weet hoe dat is en ben later bereid om meer belasting te betalen dan een fabrieksarbeider zodat ook zij, en vooral hun kinderen een goed leven hebben.

Er zijn ook mensen die zeggen: Van de SP moet je 72% belasting betalen als je veel verdient. Dit is verkeerd want de SP wil dat pas als men een belachelijk hoog loon 'verdient' en daar ben ik het helemaal mee eens.

check my website:
www.riechels.nl

Old Post Jan-08-2003 11:24  Netherlands

TranceAddict Forums > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland > Verkiezingen 22 januari 2003
Post New Thread    Post A Reply

Pages (20): [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackDanny rampling Bootleg cd 1998 [2003] [0]

Click here to listen to the sample!Pause playbackKyau & Albert - "Kiksu" [2007]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 08:36.

Forum Rules: