|
| quote: | Originally posted by RebeL9
ursäkta mig kan någon bekräfta att det här är en tjej som skrivit det ovannämnda. Jag som trodde att alla tjejer var förnuftiga |
em... har du nånsin träffat en tjej? 
hmm... verkar som det tillkommit 6-7 sidor på den här tråden sen sista gången jag såg den...
får väl säga att jag inte är nån anhängare av nån religion, men i familjen som består av kristendom, judendom och islam är ju definitivt kristendomen det svarta fåret... problemet med dom flesta religioner är att dom används som ett instrument för att motverka förändring, man kan säga vad man vill om hur bra och trevlig grundtanken med en ide är, men det spelar större roll hur människor som följer iden tolkar den...
sen spelar det faktiskt ingen större roll om man vill ha förändring eller inte för världen slutar aldrig att förändras, självklart påverkar invandrare sverige, dom för med sig nya kulturer, seder och språk, och det är helt naturligt att dom förändrar landet dom bor i när dom integreras i samhället... fast just där ligger väl också dn artikelns enda poäng, muslimer är långt ifrån dom enda invandrare som inte integreras ordentligt i samhället, men det är väl dom som har märkts mest på senare tid kanske...
jag får hålla med dom som tidigare har sagt att man måste anpassa sig när man flyttar till ett nytt land, detta gäller självklart lagar men också en del seder och allmänna regler, men framför allt svenskar pratar svenska, innan man lär sig det är man antingen barn eller utlänning... 
även om jag inte är mycket för religion så är religionsfriheten som princip lika viktig som yttrandefriheten (även att inte ha nån religion täcks av religionsfriheten), men religionsfrihetens praktiska tillämpningar måste vara ganska begränsade (så att även om man hittar på en egen religion som förbjuder en att gå i skolan så måste man ändå gå pga skollagen)...
jag tycker att sveriges invandrar- och integreringspolitik är helt fel, men det tycker jag om i stort sett all politik sverige för så länge sossarna har något att säga till om, utom möjligtvis utrikespolitiken (bara inte persson syns utåt så)... vi borde enligt min mening ha en mer restriktiv invandrarpolitik och kräva mer av framtida svenskar (fan, kändes nästan politiskt korrekt där) och en mycket mer aktiv integreringspolitik, är vårt system för inkompetent för att ta hand om och integrera alla invandrare (som det är nu) måste vi ta in färre invandrare... det är bara en belastning för samhället med massa människor som aldrig lär sig svenska och aldrig blir en del av det... när det bildas egna små samhällen där man inte klarar sig utan arabiska så är nåt fel...
|