Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Above & Beyond i Linköping den 22:e Oktober!
Pages (11): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
Johan (DJ Irish)
dj bum

Registered: Aug 2000
Re: Re: vilken kväll!

quote:
Originally posted by Gate 42
^ Hoppsan! Ser att låtvalet var utan anmärkning i alla fall. Måste ju ha varit en kalaskväll om den låten spelades

Vad kan jag säga. Fick den med posten precis innan jag stack till Linköping. Första gången jag spelade den och den funkade riktigt bra

Ser fram emot fler av dina alster

http://www.di.fm

Old Post Oct-24-2004 13:20 
Click Here to See the Profile for Johan (DJ Irish) Click here to Send Johan (DJ Irish) a Private Message Visit Johan (DJ Irish)'s homepage! Add Johan (DJ Irish) to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
reveal
always in the mix

Registered: May 2001
Re: Re: Re: vilken kväll!

quote:
Originally posted by Dj_Irish
Fick den med posten precis innan jag stack till Linköping.

Jag vill också få massa skivor med posten.

Old Post Oct-24-2004 16:48 
Click Here to See the Profile for reveal Click here to Send reveal a Private Message Add reveal to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

http://www.blaskan.studorg.liu.se/i...=1&ss=8&id=1851

Scintilla skrev en artikel om festen i Blaskan ...

Old Post Oct-24-2004 17:00  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SwedeTrance
Junior tranceaddict

Registered: Oct 2004

Kvällen kan sammanfattas med "Gött röj"! Skönt att få dansa till trance med likasinnade! O trevlig att både träffa Glorie o höra DJ Irish spela vars mixar jag lyssnade på först i torsdags! Grymt kul!

Fortfarande trött i benen men det beror väl på att jag börjar bli till åren...

Old Post Oct-24-2004 17:28  Sweden
Click Here to See the Profile for SwedeTrance Click here to Send SwedeTrance a Private Message Add SwedeTrance to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002
Re: Re: vilken kväll!

ja prata me Klaff idag och han berättade att Jono och Tony hade varit glada, lyriska och upprymda till max, när han skjutsade dem till flygplatsen dagen efter spelningen. och som sagt.. att det hade varit en skitbra spelning för dem

quote:
Originally posted by FredAcler
Ber så jättemycket om ursäkt för det, det var inte vår mening. Men tiden bara rann i från oss. Vi får komma ihåg det till nästa gång.
F'låt igen

nejje, mena inte att det var SÅ farligt att du måste be om ursäkt..helleguuu... ehe.. toklugnt ju. det var JAG som fick dåligt samvete i tron att jag missat er signal.

quote:
Originally posted by Gate 42
^ Hoppsan! Ser att låtvalet var utan anmärkning i alla fall. Måste ju ha varit en kalaskväll om den låten spelades

skojar du med mig eller? Flow är en av de bästa låtarna som kommit ut i år Total ownage ja har filmklipp (se nedan) med hur publiken vrålade när den kom. Har lagt upp ungefär hälften av ljudklippen från kvällen. tror allt att jag har ETT till med Flow som inte är online.

quote:
Originally posted by Irish da man
Hursomhelst. jag fick bra respons från publiken och tyngde det var en riktigt rolig spelning. En av de trevligare jag haft i Sverige

härligt och höra

quote:
Kul att träffa alla igen. Inte så jävla ofta ju!

just deee.. du måste komma upp hit och spela lite mer juuue

quote:
Originally posted by Scintilla
Tack till Glorie för den mycket trevliga förfesten!

tack som kom

Mer bilder tagna av moi här:

Tony & Jono e glada

Irish e ännu gladare

Mer bilder från BK på www.tranceclubber.com

Tom Cloud - Told You So

Old Post Oct-24-2004 17:38  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gate 42
Discover Dark

Re: Re: Re: vilken kväll!

quote:
Originally posted by Glorie
skojar du med mig eller? Flow är en av de bästa låtarna som kommit ut i år Total ownage ja har filmklipp (se nedan) med hur publiken vrålade när den kom. Har lagt upp ungefär hälften av ljudklippen från kvällen. tror allt att jag har ETT till med Flow som inte är online.

Kalaskul att du gillar den så mycket. Känns verkligen jätteskoj. Jo jag såg filmklippen och jag kan ju bara säga att jag fick gåshud över hela kroppen. Om du vill dela med dig av det sista klippet så vore jag grymt tacksam!

Old Post Oct-24-2004 18:05  Sweden
Click Here to See the Profile for Gate 42 Click here to Send Gate 42 a Private Message Visit Gate 42's homepage! Add Gate 42 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
jofawe
Official Manb00bs of TA

Registered: Jan 2002

vilka klipp är Flow med på?
jag kommer fasen inte ihåg att den spelades

nuuuu vet jag!

Last edited by jofawe on Oct-24-2004 at 18:59

Old Post Oct-24-2004 18:51  Sweden
Click Here to See the Profile for jofawe Click here to Send jofawe a Private Message Visit jofawe's homepage! Add jofawe to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
JayBee
Trance Fanatic

Registered: Jul 2003

första gången jag åker på fest utanför stockholm. resan var fan inge vidare altså.. dock jävligt schyst utav doter&Co att jag fick skjuss men omständigheterna kunde väl varit bättre

musiken var asgrym, bra låt gång på gång men det hadde jag också väntat mig utav A&B. Irish var inte så tokig han heller.

kul att se några nya ansikten och alla gamla också

vi ses på måndag!

Old Post Oct-24-2004 20:21  Sweden
Click Here to See the Profile for JayBee Click here to Send JayBee a Private Message Add JayBee to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SteveTranz4ever
trancEaddict 4ever™

Registered: Apr 2001

quote:
Originally posted by jofawe
vilka klipp är Flow med på?
jag kommer fasen inte ihåg att den spelades

nuuuu vet jag!

"Bild" 87 och 89 på TC är Gate 42 - Flow (John Ocallaghan Remix)

Ahh du hann visst redigera din post men iaf nu vet dom som undrar också

Lite omg varning på "bild" klipp 62
Klipp 96 låter som Signum - First Strike (Signum's Signal 2004 Mix)

Last edited by SteveTranz4ever on Oct-24-2004 at 21:50

Old Post Oct-24-2004 21:36  Sweden
Click Here to See the Profile for SteveTranz4ever Click here to Send SteveTranz4ever a Private Message Visit SteveTranz4ever's homepage! Add SteveTranz4ever to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Johan (DJ Irish)
dj bum

Registered: Aug 2000

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever

Klipp 96 låter som Signum - First Strike (Signum's Signal 2004 Mix)

Mycket korrekt! I den här ordningen låg skivorna i min väska när jag kom hem. Så det får bli min officiella tracklist för kvällen:

01. David Craig - Possessed By Fire
02. X-Cabs - Neuro (X-Cabs remix)
03. Gate 42 - Flow (Original Mix)
04. Esmaye - Change is Coming (Mark Norman Instrumental Mix)
05. Signum - First Strike (Signum Signal 2004 Remake)
06. Beam - Amun (Cosmic Gate Remix)
07. John Remedy - Ventricle
08. Freedom - Feel Free (Oliver Klitzing Remix)
09. Martin Roth & Frank Ellrich pres. The Orange Them (Frank Ellrich Remix)
10. Energy 52 - Cafe Del Mal (Marco V Remix)

http://www.di.fm

Old Post Oct-24-2004 21:59 
Click Here to See the Profile for Johan (DJ Irish) Click here to Send Johan (DJ Irish) a Private Message Visit Johan (DJ Irish)'s homepage! Add Johan (DJ Irish) to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Gate 42
Discover Dark

quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
"Bild" 87 och 89 på TC är Gate 42 - Flow (John Ocallaghan Remix)

JOC mixen? Knappast! Irish är en kille med koll på läget så han lirar självklart orginalet

Old Post Oct-24-2004 22:23  Sweden
Click Here to See the Profile for Gate 42 Click here to Send Gate 42 a Private Message Visit Gate 42's homepage! Add Gate 42 to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Glorie
Goodbye for now

Registered: Apr 2002

quote:
Originally posted by Dj_Irish
Mycket korrekt! I den här ordningen låg skivorna i min väska när jag kom hem. Så det får bli min officiella tracklist för kvällen:

Tack! när ja hörde setet live så vare bara Flow jag kände igen. Nu när jag läser tracklisten borde jag ha känt igen Signums låt oxå, men jag måste ha varit lite väck när den spelades kanske. minglade ju runt lite också. skyller på det. hehe... fast när jag tänker på det.. jag filmade ju lite då ja. nm.

hade inte hört nån av de andra låtarna.. jo förresten, Ventricle hade jag iofs oxå hört men kände inte igen på dansgolvet. Sista hörde jag aldrig/kommer jag inte ens ihåg att du spelade nu blir jag lite nervös, men jag gick ju iofs lite tidigare från festen. hum

det är lite kul det där med ordningen i väskan.. hoho.. ja hade inte fattat det där.. att låtarna ligger i olika keys så när en dj var hemma hos mig på besök så frågade jag om jag fick kolla vilka skivor han hade i sin väska.. och det fick jag. Så då tog jag upp en bunt och checkade.. sen såg jag hur han blev vit i ansiktet så jag stoppade ner skivorna (inte i samma ordning som ja tog upp dem såklart ) och frågade vad det var. Det var då jag fick veta att skivorna låg i ordning och att jag hade orsakat han en massa extra trubbel eftersom han måste gå igenom skivorna igen och lägga dem rätt. Osis fast det var inte meningen såklart

för övrigt tycker jag Flow (Original rmx) e bättre än JOC-remixen. Original e mkt "renare" på nåt sätt. Gjuten helt enkelt.

Tom Cloud - Told You So

Old Post Oct-25-2004 00:02  Sweden
Click Here to See the Profile for Glorie Click here to Send Glorie a Private Message Add Glorie to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Above & Beyond i Linköping den 22:e Oktober!
Post New Thread    Post A Reply

Pages (11): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackId This - 1996 - classic trance tune [2005] [1]

Click here to listen to the sample!Pause playbackAndy Page - "Serpent" [2005]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 07:36.

Forum Rules: