Become a part of the TranceAddict community!Frequently Asked Questions - Please read this if you haven'tSearch the forums
TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Svenska folket
Pages (20): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »   Last Thread   Next Thread
Share
Author
Thread    Post A Reply
beaversweede
Senior tranceaddict

Registered: Nov 2003
Talking

*Nickname: beaversweede
*Namn: Anton Stenlund
*Födelseår:1985-05-15
*Bor: I skellefteå
*Jobbar: nej,studerar
*Singel: Det kan man säga
*Röker,Snusar,Dricker: nej,nej,jao tillräckligt
*Droger: nej för F*N
*Äter: Oerhört mycket.Helst wookat eller italienskt.
*Intressen: Långdistanslöpare m.m o förutom
att träna så spenderar jag en smula(ganska mycket)framför datorn,,lyssnar praktiskt taget jämt på musik.
*Musiksmak: Mest trance och House såsom hard house och deep house,all typ av trance,samt techno.
*Klädsmak: Pösigt och slappt
*Favoritartist/er: Sasha,Astral Projection,PVD,thrillseekers.

Last edited by beaversweede on Jul-01-2007 at 21:59

Old Post Nov-20-2003 18:07  Sweden
Click Here to See the Profile for beaversweede Click here to Send beaversweede a Private Message Add beaversweede to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
staz
Supreme tranceaddict

Registered: Apr 2003

Nick: staz
Namn: noah
Född: lunds lasarett
Födelsdata: 1984-03-17
Bor: stockholm, söder
Sysselsättning: kan vi byta samtalsämne.
vid mixerbordet: nej, men vore skoj att prova på.
Civilstatus: själv
Intressen: detta är ett av dem (TA), musiken & scenen i stort.
Framtid: det får man väl hoppas.
tobak/alk/kaffe/drog: sällan.. en cigarett hit och dit på festkvällar är väl det mest frekventa.
Favorit trancegenre: melodiskt, lite prog, en del hardtrance m.m.
Favorit DJ:s/producenter: avb är het för tillfället..
Finns på: tranceclubber.com , partyflock.nl

Last edited by staz on Nov-24-2003 at 09:30

Old Post Nov-24-2003 09:24  Sweden
Click Here to See the Profile for staz Click here to Send staz a Private Message Add staz to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Zliten
tranceaddict

Registered: Nov 2003
Sneaker Pimp

Namn: Jojje

Ålder: 19
Bor: Solna, men är Djurgårdare

Studerar: På Mobila Gymnasiet i Kista, men går ut om 3 veckor
Så det blir ett jävla nyårs festande, och mycket jobbande.. Pluggade bland annat Webbdesign och grafisk design...

Lyssnar på: Trance, bode soft och proggresive. Favorit Dj måste vara Tiesto
Favort mix Magic 6 och favorit låt Theme from Norgefjell ( Stavas kanske lite annorlunda )

Fritid: Umgås med vänner.. Tränar mycket bland annat fotboll. Annars blir det mycket festande.. Väntar på att Tiesto ska komma till Sverige eftersom jag missade han senast var i Grekland då

Hur ska ni veta vem jag är.. ?

Hmmm var ni på Orkidea träffade jag några av er grabbar..

Är Andys kompis ( Zamson ) på detta forum, var den sexiga greken som var hans sällskap...

Bye bye alla.. Hoppas man lär känna er alla.. För Trance är något som ligger mig varmt om hjärtat..

Old Post Nov-30-2003 09:32  Sweden
Click Here to See the Profile for Zliten Click here to Send Zliten a Private Message Add Zliten to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
dj_hysterix
TFHS

Registered: Jul 2002

Gör en ny presentation...(kunde inte ta bort den gamla)

Nick: hysterix
Heter: Felipe (yeah, spanish name )
ålder: 16
pluggar: Natur i International College, liljeholmen.
gillar: typ allt som existerar
lite slutord: jag är alltid glad typ

Old Post Dec-06-2003 07:59  Europe
Click Here to See the Profile for dj_hysterix Click here to Send dj_hysterix a Private Message Add dj_hysterix to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
knomaden
Senior tranceaddict

Registered: Dec 2003
Smiley DJ

Nick: knomaden på forum och onlineliv, DJ Anders när jag spinner
Kommer av: Jag valde att kalla mig "kunskapsnomad" en gång när jag skrev nån titel på ett visitkort kring 2000, när jag startade ett företag som jag sedan lade ner. Sedan dess fick jag det som smeknamn av några filurer i min närhet. Har sedemera lagt till Global. För mig betyder det att jag lär så länge jag lever, och har jag något att lära ut så delar jag gärna med mig av mina erfarenheter, ofta "hard-won". Är en överlevare i största allmänhet.
Vision och motto: "RE:LOVE THE WORLD" - för mig betyder det; "En värld där Du bemöter Dina medmänniskor med kärlek och respekt, och att Du kan förvänta Dig att bli bemött med detsamma". I denna anda - "Var den förändring Du önskar att se" (Gandhi)
Riktigt namn: Anders Abrahamsson
Född: 1966 - jo jag var en av de första som köpte "Love can't turn around" med Farley "Jackmaster" Funk på vinyltolva när chicagohousen vann planeten på åttiotalet...
Födelsedag: Infaller i samband med Roskildefestivalen varje år, vare sig jag är där eller inte. 26 juni.
Född i: Sthlmförort i norr - har bott lite här o där sen - Sthlmsförort söder om Söder - Gbg - Skåne - Uganda - nu...
Bor: Globalt mindset, lokalt leverne i Växjö
Civilstånd: Djupast möjligt committad med min flickvän Senada. Min främsta kärlek! Jag Älskar Dig.
Intressen och andra kärlekar: 1. Inspirera mina medmänniskor 2. Skriva i samma syfte 3. Iscensätta världsförbättrande aktiviteter
Uppskattar: Näst efter min flickvän, så kommer på god tvåa MINA VÄNNER! "Without your friends, you are nothing". Beredd att gå i döden för mina närmaste vänner. Och jag menar det. För de som finns där, finns jag till för när jag behövs för er. Ni vet det, de som är det.

Fråga i detta sammanhang: Hur många tror Du kommer på Din begravning? Fråga igen i anslutning: Precis innan Du lämnar jordelivet och ligger på dödsbädden: "Jag önskar att jag hade spenderat mera dagar på kontoret". Är det det Du kommer säga, tro? För mig, nej. Jag vill leva ett liv där jag slipper riskera att hamna i det ogjorda när det är slut. Och framförallt. I nuet. Lyhört. Så att jag inte missar de tysta signalerna som gör att livet kan ta en helt oväntad underbar riktning! Att leta sin livsvision...
Studerar: Sluttampen på en andra studieomgång i livet där studiemedel utgjorde en bra indirekt väg att skapa förutsättningar för att starta företag . Dokumenterar bildandet av ON A MISSION Sverige/Uganda i magisteruppsats i entreprenörskap och affärsutveckling, har tidigare ej avslutade studier som inte passade mig alls på Industriell Ekonomi, Chalmers Tekniska Högskola. Big Business med massa hypade karriäregon runt ikring mig som jag mådde piss av. Hoppade av. I konsekvens.
Jobbar: "Sustainopreneur". Eller hållbarhetsentreprenör. Hårt som bara den med nämnda företagsbildning OAM. Trean i livet, efter flickvän och vänner. Ekologiskt och socialt hållbara T-shirts från Uganda ("OAM - genuine wear for a sustainable lifestyle"), klubbkoncept (Club PuLS), tidskrift (SEEDS Magazine), äventyrsresor i Uganda och diverse olika tjänster bland annat design och layout på agendan . Kolla webben nedan.
Music addict sedan: 1966 - sades gunga i takt med Beatles "Revolution" när jag ammade - "Music is Love. Love is Life. Life is Music.". Nåt sånt.
EDM addict sedan: 1985 - Nämnda inköp av houselåten No 1 i sitt genombrott (se ovan), skedde på Vinyl Mania som var Importbutiken som gällde på den tiden, Norra Bangatan. Brukade stå å hänga i provlyssningsrummet sida vid sida med Rasmus Lindvall i Rob'N'Raz, om det är nån som kommer ihåg dem .
nu-Trance "2.0" addict sedan: Tappade intresset för EDM när technobeatsen blev för enformiga tidigt nittiotal, droppade av efter Acid House-vågen ebbade ut, har aldrig varit med i skogsravevågen i övrigt, återvånde när trance[]control fick fart på nätet kring 2000, och via Inzite "Out of Reach" och andra kompositioner på mp3.com samma tid så har jag varit fast igen . Har längs med vägen blivit bekant med hela nu-trance-gänget av producenter och DJ's i Skandinavien.

:::Shout Out The Loudest Way to all my buddies out there!:::

Spinner: "Joy of Life EDM" - elektronisk dansmusik som skapar livsglädje via dans - vill inte fängsla mig vid genres alltför mycket, men trancen i sin mera allmäna form regerar, allt som ger mig gåshud när änglar kryper under skinnet - diggar lika mycket Mozart i sjuttonhundratalstranceversion Classique som dagens klassiskt inspirerade harmonier i majestätiska breakdowns och genomträngande basgångar och beats ända in i märgen...
Jag DJ'ade i en första omgång i tonåren på privata fester och klubbar på åttiotalet, för att sedan droppa det tidigt nittiotal i första vågen. Andra vågen kom i kölvattnet av att jag såg en högre mening att återvända med DJ'andet i samband med företagsbildandet. "Financing for Development" via Club-events . Resident på Club PuLS. http://clubpuls.trance.nu
Bästa Trancelåt genom tiderna: Delerium feat Sarah McLaughlin - Silence (DJ Tiësto In Search of Sunrise Mix). Outstanding.
Favorit-DJs och EDM Producers: AvB, Tiësto, Corsten, Above&Beyond, Rank 1, PvD, Inzite, Airbase, Robert & Erik Lidstroem, Dreas, Michael Splint, Andreas, Anneli, Envio, Mike Shiver, Gabriel & Dresden, Markus Schulz, Niklas Harding, Cosmic Gate, Steve Helstrip, Lange, Ron van der Beuken, Outback etc etc etc, har jag glömt nån? Säkert massor...
Tränar: Aikido. Första terminen. Har graderat första nivån. 6 Kyu. Svart bälte i mental överlevnad sedan tidigare, som sagt .
Dricker: Oerhört lite alkohol, närapå aldrig ens på fester (hellre ett glas gott vin till maten), mycket vatten, en och annan energidryck, eller juice. Kaffe. På morgonen. För att kicka igång dagen. Och under diverse pauser i arbetet. Enda legala drogen jag riktigt uppskattar.
Droger i övrigt: NEJ TACK! Jag blir hög på den underbara variant av fenomen som EXISTENSEN innebär! Ren Kärlek Till Livet. Och musik som en annan legal drog.
Röker: Nej. Host. Usch. När jag vet att min polare Kenge Gunya var tvungen att sova ute för att tobakslöven skulle torka när det regnade i nordvästra Uganda i Aruadistriktet har jag fått ytterligare ett argument att uppmuntra de som betyder något för mig att de borde sluta. Pronto.
Äter: Vegetariskt. "I am not eating anything with a face", som min vän Joseph Muwonge i Uganda brukar uttrycka det.
Hemsidor: Business [With A Heart] - www.on-a-mission.org | Blog [About Sustainopreneurship] - www.andersabrahamsson.net - en "one liner" av biografi finns på http://andersabrahamsson.typepad.com/about.html.
Kommande hemsida: I tankevärlden finns en webb som reflekterar mitt "DJ-liv", som jag skall snickra på och som förhoppningsvis kommer upp snart. ITMT är jag även bokningsbar! Har lirat med delade resident lineups med våra gäster; Michael Splint, Airbase, Inzite, Andreas H, Rob Angel, Alex Wëst, samt såklart med vår andra resident DJ Anneli .

Något mer Du undrar? Droppa ett PM, så svarar jag på Din fråga!

Kram!

Peace,
Anders

- Sustainable Profile Clothing: Ignition® - www.ignitionwear.com | Get your clubwear/merchandise printed
- AboutMe: www.andersabrahamsson.info / actionmap.andersabrahamsson.info | My Intentions, Actions and Current Projects
- DJing: www.djanders.info | Agency: Icon Mgmnt www.myspace.com/iconagency | Current promoset podcasted @ my blog http://blog.djanders.info
- Campaign Coordinator: I DO TRANCE [not drugs] @ TC | | www.idotrance.org | Jofawe's pledge @ www.mondaybar.com generated 2 500+ undersigned !
- Main blog: www.sustainopreneurship.biz | What's your dream?

Last edited by knomaden on Jun-11-2004 at 19:51

Old Post Dec-13-2003 16:05  Sweden
Click Here to See the Profile for knomaden Click here to Send knomaden a Private Message Visit knomaden's homepage! Add knomaden to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
Jeremy H
Ja hallå?

Registered: Jan 2003

Namn: Jérémy H
Smeknamn: -
Född: Toulon, Frankrike
Födelsdata: 1984-05-10
Bor: Jönköping
Sysselsättning/Intressen: Tränar (badminton sen 11år tbax) o diverse annat! Musik är även det såklart en stor del av mitt liv! Är lite smått prylkåt av mig oxå :P Annars så jobbar man en del och läser fristående kurser på högskolan här i stan.
DJ: Nope, skulle vara kul o lära sig dock.
Civilstatus: Singel
Framtid: Plugga i Gbg HT-04 troligen..
Favorit Trancegenre: Hardtrance om jag måste välja.. Melodiskt/uplifting funkar likabra..och en del psy. Underskatta heller inte euro och hhc
Favorit DJ:s/producenter: Flutlicht, S.H.O.K.K., Yoji Biomehanika, AvB, Tiësto, Ferry mm.. (ehmm..listan kan göras lång )
Finns på: de flesta forum, men oftast TC. Nick är _alltid_ "jeremy1984" eller "Heddo"
Msn/mail: [email protected]

Komplettering kommer troligen senare...

Last edited by Jeremy H on Feb-08-2009 at 21:25

Old Post Dec-29-2003 10:52  Sweden
Click Here to See the Profile for Jeremy H Click here to Send Jeremy H a Private Message Add Jeremy H to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
arsenico
tranceaddict in training

Registered: Dec 2003
Namn: Nicolette
Född: Juni 1985
Sysslar med: Pluggar sista året på Mobila Gymnasiet (media, natur)
Intressen: fester (jo det är sant ), akvaristik, djur, fluffa runt..

----vad ska man nu skriva?----
Tycker för övrigt att det här verkar vara ett bra forum, känner av lite fluffvibbar.. vilket är bra.
Snart bär det iväg till London yay!!! Tack alla som gett mig tips på vad jag ska hitta på där

<--- aww va söt.

Old Post Dec-29-2003 17:12  Sweden
Click Here to See the Profile for arsenico Click here to Send arsenico a Private Message Add arsenico to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
benni
merci charles

Registered: Mar 2002

Namn: Benjamín (kallas benni)
Född: Reykjavík, Island 1986
Bor nu: Malmö
Intresser/tycker om: elektronisk musik (nr1), festa, resa, sommar, bilar, snygga tjejer med samma intresse livet, fred, allt som är unikt och inte kommersiellt ("underrated" saker) (underrated på svenska???) m.fl
Tycker inte om: vintern, popmusik (radiomusik), datorspel, hundar, matte, biology, själviska amerikaner och deras politik, motorcycle - as the rush comes...
Framtid: ingen aning
Är: en svensk-n00b

Jag har bott på Island hela mitt liv, och just flyttat till malmö i juli 2003, så min svenska är jatte dålig ...
Favorit genre: uplifting trance och progressive house musik samt minimal techno, egentligen gillar jag nästan allt elektronisk musik!

var det nåt mer?? skicka PM eller maila/MSN: [email protected]

hejdå

Old Post Jan-02-2004 22:00 
Click Here to See the Profile for benni Click here to Send benni a Private Message Add benni to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
SMC
custom title addict

Registered: Sep 2003

Namn: Stefan
Nationalitet: Svensk / Italiensk
Född: Savona, Italien. 1986
Bor: Deje, Karlstad, Värmland
Musik: progressive

Har tidigare varit lite passiv på TA.

Old Post Jan-07-2004 17:12 
Click Here to See the Profile for SMC Click here to Send SMC a Private Message Add SMC to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
ExOn
Still around

Registered: Jan 2002
Får göra om det här. Min presentation verkar helt kokko juh. Måste varit full eller nåt

Namn: Pär Lundvall.
Född: 5 Juli 1984.
Ålder: 19.
Bor: Göteborg.
Sysselsättning: Lumpen på F7 Såtenäs.
Fritid: Slöa framför datorn eller slöa framför tv'n och festa med polarna.
Civilstatus: Hungrig singel.
Intressen: Interior design, mode och musik.
Framtid: Plugga vidare på Polishögskolan.
Röker: Ja
Dricker: Oj ja! Mycket vatten blir det.
Äter: Allt.
Droger: Ja, ibland.
Musik preferens: Progressive Trance.

One of the few ones left

Old Post Jan-07-2004 23:23  Sweden
Click Here to See the Profile for ExOn Click here to Send ExOn a Private Message Add ExOn to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
CJ InterCity
Peter South

Registered: Jan 2004

hejsan hejsan! ny medlem i SWETA anmäler sig...

jag heter Peter, är 18 och bor i Malmö. gillar all sorts trance, house etc. är nybörjar DJ men har ingen erfarenhet eller utrustning ännu jag får se om det leder någonvart!

min dröm är att få spela på Mayday i Tyskland eller Ungern. min kompis spelade på loveparade 2003 och han lät mig göra en mix (som jag misslyckades med hehe) och det var nog det häftigaste jag någonsin fått göra!

aya, det var lite om mig!

Old Post Jan-08-2004 00:33  Germany
Click Here to See the Profile for CJ InterCity Click here to Send CJ InterCity a Private Message Visit CJ InterCity's homepage! Add CJ InterCity to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message
DJLilJo
Junior tranceaddict

Registered: Oct 2001

LilJo anmäler sig!

Född 1984, bor i Malmö och pluggar i Lund.
Diggar Trance och Hard Trance, har två trance-sets på DI.FM!
Destination Amnesia (2003)
Holy Devotion (2003)

Ha d gott folk!

Last edited by DJLilJo on Jan-09-2004 at 18:37

Old Post Jan-09-2004 18:26  Sweden
Click Here to See the Profile for DJLilJo Click here to Send DJLilJo a Private Message Add DJLilJo to your buddy list Report this Post Reply w/Quote Edit/Delete Message

TranceAddict Forums > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden > Svenska folket
Post New Thread    Post A Reply

Pages (20): « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 »  
Last Thread   Next Thread
Click here to listen to the sample!Pause playbackYet another trance track [2004] [2]

Click here to listen to the sample!Pause playbackDarude - "Sandstorm" (Superchumbo Remix) [2002]

Show Printable Version | Subscribe to this Thread
Forum Jump:

All times are GMT. The time now is 10:48.

Forum Rules: