Nick: knomaden på forum och onlineliv, DJ Anders när jag spinner
Kommer av: Jag valde att kalla mig "kunskapsnomad" en gång när jag skrev nån titel på ett visitkort kring 2000, när jag startade ett företag som jag sedan lade ner. Sedan dess fick jag det som smeknamn av några filurer i min närhet. Har sedemera lagt till Global. För mig betyder det att jag lär så länge jag lever, och har jag något att lära ut så delar jag gärna med mig av mina erfarenheter, ofta "hard-won". Är en överlevare i största allmänhet.
Vision och motto: "RE:LOVE THE WORLD" - för mig betyder det; "En värld där Du bemöter Dina medmänniskor med kärlek och respekt, och att Du kan förvänta Dig att bli bemött med detsamma". I denna anda - "Var den förändring Du önskar att se" (Gandhi)
Riktigt namn: Anders Abrahamsson
Född: 1966 - jo jag var en av de första som köpte "Love can't turn around" med Farley "Jackmaster" Funk på vinyltolva när chicagohousen vann planeten på åttiotalet...
Födelsedag: Infaller i samband med Roskildefestivalen varje år, vare sig jag är där eller inte. 26 juni.
Född i: Sthlmförort i norr - har bott lite här o där sen - Sthlmsförort söder om Söder - Gbg - Skåne - Uganda - nu...
Bor: Globalt mindset, lokalt leverne i Växjö
Civilstånd: Djupast möjligt committad med min flickvän Senada. Min främsta kärlek! Jag Älskar Dig.
Intressen och andra kärlekar: 1. Inspirera mina medmänniskor 2. Skriva i samma syfte 3. Iscensätta världsförbättrande aktiviteter
Uppskattar: Näst efter min flickvän, så kommer på god tvåa MINA VÄNNER! "Without your friends, you are nothing". Beredd att gå i döden för mina närmaste vänner. Och jag menar det. För de som finns där, finns jag till för när jag behövs för er. Ni vet det, de som är det.
Fråga i detta sammanhang: Hur många tror Du kommer på Din begravning? Fråga igen i anslutning: Precis innan Du lämnar jordelivet och ligger på dödsbädden: "Jag önskar att jag hade spenderat mera dagar på kontoret". Är det det Du kommer säga, tro? För mig, nej. Jag vill leva ett liv där jag slipper riskera att hamna i det ogjorda när det är slut. Och framförallt. I nuet. Lyhört. Så att jag inte missar de tysta signalerna som gör att livet kan ta en helt oväntad underbar riktning! Att leta sin livsvision...
Studerar: Sluttampen på en andra studieomgång i livet där studiemedel utgjorde en bra indirekt väg att skapa förutsättningar för att starta företag . Dokumenterar bildandet av ON A MISSION Sverige/Uganda i magisteruppsats i entreprenörskap och affärsutveckling, har tidigare ej avslutade studier som inte passade mig alls på Industriell Ekonomi, Chalmers Tekniska Högskola. Big Business med massa hypade karriäregon runt ikring mig som jag mådde piss av. Hoppade av. I konsekvens.
Jobbar: "Sustainopreneur". Eller hållbarhetsentreprenör. Hårt som bara den med nämnda företagsbildning OAM. Trean i livet, efter flickvän och vänner. Ekologiskt och socialt hållbara T-shirts från Uganda ("OAM - genuine wear for a sustainable lifestyle"), klubbkoncept (Club PuLS), tidskrift (SEEDS Magazine), äventyrsresor i Uganda och diverse olika tjänster bland annat design och layout på agendan . Kolla webben nedan.
Music addict sedan: 1966 - sades gunga i takt med Beatles "Revolution" när jag ammade - "Music is Love. Love is Life. Life is Music.". Nåt sånt.
EDM addict sedan: 1985 - Nämnda inköp av houselåten No 1 i sitt genombrott (se ovan), skedde på Vinyl Mania som var Importbutiken som gällde på den tiden, Norra Bangatan. Brukade stå å hänga i provlyssningsrummet sida vid sida med Rasmus Lindvall i Rob'N'Raz, om det är nån som kommer ihåg dem .
nu-Trance "2.0" addict sedan: Tappade intresset för EDM när technobeatsen blev för enformiga tidigt nittiotal, droppade av efter Acid House-vågen ebbade ut, har aldrig varit med i skogsravevågen i övrigt, återvånde när trance[]control fick fart på nätet kring 2000, och via Inzite "Out of Reach" och andra kompositioner på mp3.com samma tid så har jag varit fast igen . Har längs med vägen blivit bekant med hela nu-trance-gänget av producenter och DJ's i Skandinavien.
:::Shout Out The Loudest Way to all my buddies out there!:::
Spinner: "Joy of Life EDM" - elektronisk dansmusik som skapar livsglädje via dans - vill inte fängsla mig vid genres alltför mycket, men trancen i sin mera allmäna form regerar, allt som ger mig gåshud när änglar kryper under skinnet - diggar lika mycket Mozart i sjuttonhundratalstranceversion Classique som dagens klassiskt inspirerade harmonier i majestätiska breakdowns och genomträngande basgångar och beats ända in i märgen...
Jag DJ'ade i en första omgång i tonåren på privata fester och klubbar på åttiotalet, för att sedan droppa det tidigt nittiotal i första vågen. Andra vågen kom i kölvattnet av att jag såg en högre mening att återvända med DJ'andet i samband med företagsbildandet. "Financing for Development" via Club-events . Resident på Club PuLS. http://clubpuls.trance.nu
Bästa Trancelåt genom tiderna: Delerium feat Sarah McLaughlin - Silence (DJ Tiësto In Search of Sunrise Mix). Outstanding.
Favorit-DJs och EDM Producers: AvB, Tiësto, Corsten, Above&Beyond, Rank 1, PvD, Inzite, Airbase, Robert & Erik Lidstroem, Dreas, Michael Splint, Andreas, Anneli, Envio, Mike Shiver, Gabriel & Dresden, Markus Schulz, Niklas Harding, Cosmic Gate, Steve Helstrip, Lange, Ron van der Beuken, Outback etc etc etc, har jag glömt nån? Säkert massor...
Tränar: Aikido. Första terminen. Har graderat första nivån. 6 Kyu. Svart bälte i mental överlevnad sedan tidigare, som sagt .
Dricker: Oerhört lite alkohol, närapå aldrig ens på fester (hellre ett glas gott vin till maten), mycket vatten, en och annan energidryck, eller juice. Kaffe. På morgonen. För att kicka igång dagen. Och under diverse pauser i arbetet. Enda legala drogen jag riktigt uppskattar.
Droger i övrigt: NEJ TACK! Jag blir hög på den underbara variant av fenomen som EXISTENSEN innebär! Ren Kärlek Till Livet. Och musik som en annan legal drog.
Röker: Nej. Host. Usch. När jag vet att min polare Kenge Gunya var tvungen att sova ute för att tobakslöven skulle torka när det regnade i nordvästra Uganda i Aruadistriktet har jag fått ytterligare ett argument att uppmuntra de som betyder något för mig att de borde sluta. Pronto.
Äter: Vegetariskt. "I am not eating anything with a face", som min vän Joseph Muwonge i Uganda brukar uttrycka det.
Hemsidor: Business [With A Heart] - www.on-a-mission.org | Blog [About Sustainopreneurship] - www.andersabrahamsson.net - en "one liner" av biografi finns på http://andersabrahamsson.typepad.com/about.html.
Kommande hemsida: I tankevärlden finns en webb som reflekterar mitt "DJ-liv", som jag skall snickra på och som förhoppningsvis kommer upp snart. ITMT är jag även bokningsbar! Har lirat med delade resident lineups med våra gäster; Michael Splint, Airbase, Inzite, Andreas H, Rob Angel, Alex Wëst, samt såklart med vår andra resident DJ Anneli .
Något mer Du undrar? Droppa ett PM, så svarar jag på Din fråga!
Kram!
Peace,
Anders
- Sustainable Profile Clothing: Ignition® - www.ignitionwear.com | Get your clubwear/merchandise printed
- AboutMe: www.andersabrahamsson.info / actionmap.andersabrahamsson.info | My Intentions, Actions and Current Projects
- DJing: www.djanders.info | Agency: Icon Mgmnt www.myspace.com/iconagency | Current promoset podcasted @ my blog http://blog.djanders.info
- Campaign Coordinator: I DO TRANCE [not drugs] @ TC | | www.idotrance.org | Jofawe's pledge @ www.mondaybar.com generated 2 500+ undersigned !
- Main blog: www.sustainopreneurship.biz | What's your dream?
Last edited by knomaden on Jun-11-2004 at 19:51
|